  • 21. Data: 2012-08-24 15:28:00
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2012 14:38, Chris94 pisze:

    > W razie potrzeby właśnie takiego tłumaczenia miałem zamiar używać, ale
    > byłoby ono dość mało wiarygodne, gdybym w poszukiwaniu antenki
    > podziurawił kartę niczym ser szwajcarski :)

    No to "wybór estetyczny".

    Albo "zmniejszenie masy".

  • 22. Data: 2012-08-24 15:28:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 50376d6b$0$1215$6...@n...neostrada.pl

    > Zrobienie dziurki nie jest niczym trudnym.
    > Zrobienie dziurki *we właściwym miejscu*

    Antena musi być długa, zatem musi być blisko krawędzi.
    Ciachasz, gdzie popadnie -- nie musisz nawet dziurkaczem.
    Możesz po prostu przeciąć nożyczkami na długości 1 cm.

    > już tak trywialnym zadaniem nie jest!

    Ja nie mam mikrofalówki.

    > Zwróć uwagę, że karta nie jest Twoją własnością, tylko
    > banku, a sprzedawca ma obowiązek uszkodzoną kartę zatrzymać!

    Ciekawe, czy ma możliwość odróżnienia karty uszkodzonej od nieuszkodzonej.
    Na oko trudno określić, czy karta jest uszkodzona. Przecięcie czy dziura
    niewiele mówi o sprawności karty. BezpeRFIDne karty nie są wrażliwe na
    takie ciachnięcia. I zapewne niejedna osoba płaciła nadłamana kartą.

    Natomiast karta magnetyczna ze stosownie zadrapanym (chy choćby
    rozmagnesowanym) paskiem jest bezużyteczna, czyli uszkodzona.

    Widziałeś kasjera zatrzymującego tak uszkodzona kartę?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2012-08-24 15:50:58
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 15:27:18 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > A mają odmienną?

    Porównaj zdjęcia, to sam zobaczysz.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 24. Data: 2012-08-24 16:28:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 503786cc$0$1231$6...@n...neostrada.pl

    > Porównaj zdjęcia, to sam zobaczysz.

    Porównałem tylko zdjęcia. Tekstów nie czytałem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-08-24 19:02:11
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 16:28:36 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > Porównałem tylko zdjęcia. Tekstów nie czytałem.

    Na polskich zdjęciach antena obejmuje całą kartę, na zdjęciu kanadyjskim
    tylko część karty.

  • 26. Data: 2012-08-24 19:30:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 5037b39e$0$1316$6...@n...neostrada.pl

    > Na polskich zdjęciach antena obejmuje całą kartę,
    > na zdjęciu kanadyjskim tylko część karty.

    Czerwony kolor? IMO to nie żadne ,,prześwietlenie''.
    IMO antena zawsze (w każdej peRFIDnej karcie) biega
    wokoło karty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-08-24 20:30:16
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 19:30:23 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > Czerwony kolor? IMO to nie żadne ,,prześwietlenie''.
    > IMO antena zawsze (w każdej peRFIDnej karcie) biega
    > wokoło karty.

    Gdybyś przeczytał tekst, to byś wiedział, że gość posiekał cała kartę w
    paski, żeby ustalić trasę przebiegu tych przewodów.
    I właśnie na podstawie tego, narysował te czerwone linie.

  • 28. Data: 2012-08-24 21:35:07
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową? - A jak nie uszkodzic?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-24 14:25, SQLwiel pisze:

    > Niedługo wszyscy będziemy (będziecie, bo ja mam szansę nie dożyć)
    > chodzić z chipem i antenką. Niech się przyzwyczaja.

    A ja z innej paki: kiedyś coś było tu na grupie o jakichś portfelikach,
    pokrowcach na karty zbliżeniowe, co by je zabezpieczyć przed
    oddziaływaniem eteru. Zna ktoś takie rozwiązanie? Dzisiaj spotkała mnie
    taka przygoda, że w 3-ech sklepach w galerii handlowej piszczały mi
    bramki kiedy wchodziłem i wychodziłem ze sklepu. Nic nie kupowałem i
    niczego podejrzanego ze sobą nie miałem (no dobra, miałem w torbie
    odbiornik - logger GPS, w kieszeni telefon komórkowy a ze sobą karty
    płatnicze sztuk 2, ale nie z opcją zbliżeniową). No i w 3-cim sklepie,
    gdy bramki zapiszczały przy wyjściu pozwoliłem poddać się testowi:
    zacząłem wyciągać te podejrzane rzeczy i odkładać, by metodą eliminacji
    sprawdzić co to piszczy. A zapiszczało, gdy przechodziłęm z tym w dłoni
    - uwaga uwaga: karta mBanku VISA Electron z chipem, ale bez payWave.
    Więc żeby nie robić sobie niepotrzebnych problemów i nie tracić czasu na
    kontrolach (albo pan sam pokaże co pan tam ma, albo wzywamy Policję)
    chętnie znalazłbym coś, co wytłumi sygnał. Co doradzicie? Mogą być
    sposoby home made i hand made ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 29. Data: 2012-08-24 22:39:55
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chętnie znalazłbym coś, co wytłumi sygnał. Co
    > doradzicie? Mogą być sposoby home made i hand made ;)

    Klatka Faradaya (czyli np. metalowa papierośnica) powinna pomóc.

    Piotr

  • 30. Data: 2012-08-25 00:25:56
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-24 22:39, PiotRek pisze:
    > Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Klatka Faradaya (czyli np. metalowa papierośnica) powinna pomóc.

    Sprawię chyba sobie coś takiego -
    <http://koruma.pl/p/2/25/ekranowane-etui-chroniace-p
    rzed-nieautoryzowanym-odczytem-kart-zblizeniowych-et
    ui-na-karty.html>
    Nawet niedrogie. Jednak czujniki w bramkach antykradzieżowych mają
    większą czułość i łapią z większej odległości, niż czytniki zbliżeniowe
    terminali płatniczych. Ciekawe, czy takie coś pomoże.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/