  • 31. Data: 2012-08-25 00:42:56
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową?
    Od: desertman <d...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-24 01:58, Chris94 pisze:
    > Czy macie może jakieś linki do strony z opisem oraz zdjęciami, jak
    > unieszkodliwić tę funkcję w karcie Visa payWave mBanku?

    http://niebezpiecznik.pl/post/klonowanie-zblizeniowy
    ch-kart-kredytowych-rfid/#comment-55480

    Kiedyś sobie taki link zapisałem na wszelki wypadek gdyby mi mBank
    delfina z anteną wcisnął.
    Nie testowałem, bo delfina z anteną się nie doczekałem, pożegnałem się z
    nimi chyba raczej na dobre.

    pozdrawiam
    desertman

  • 32. Data: 2012-08-25 09:34:05
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową? - A jak nie uszkodzic?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krystek napisał(a) :
    > Więc żeby nie robić sobie niepotrzebnych problemów i nie tracić czasu na
    > kontrolach (albo pan sam pokaże co pan tam ma, albo wzywamy Policję)
    > chętnie znalazłbym coś, co wytłumi sygnał. Co doradzicie? Mogą być
    > sposoby home made i hand made ;)

    Może znajdź trochę czasu, weź sobie książkę do sklepu, i na dictum
    "albo wzywamy Policję" odpowiedz "no to wzywamy Policję". Niech się
    nauczą, że z powodu ich wadliwego sprzętu robią sobie samym kłopot.
    No chyba, że jesteś z tych co wolą schować głowę w piasek i boisz
    się spojrzenia, którym przywita Cię pan policjant :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 33. Data: 2012-08-25 10:28:13
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krystek pisze:

    > Więc żeby nie robić sobie niepotrzebnych problemów i nie tracić czasu na
    > kontrolach (albo pan sam pokaże co pan tam ma, albo wzywamy Policję)

    Jeżeli by mi z takim tekstem od razu wyjechali, to nie ma bata -
    odpowiedziałbym, że wzywamy Policję... Jakby grzecznie poprosili, to co
    innego. No, chyba że bym się akurat spieszył... :-)

    --
    MiCHA

  • 34. Data: 2012-08-25 11:22:14
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 21:35:07 +0200, Krystek napisał(a):

    > A zapiszczało, gdy przechodziłęm z tym w dłoni
    > - uwaga uwaga: karta mBanku VISA Electron z chipem, ale bez payWave.

    To daje sporo do myślenia!
    Nie można wykluczyć, że dotychczas wydawane karty Visa Elektron z chipem
    już miały ten dodatkowy chip od RFID oraz antenkę, tylko nie były one
    aktywne!
    Swoje podejrzenie opieram na tym, że oglądając pod światło swoją nową
    kartę Visa payWave oraz konfrontując to z tym, co znalazłem w
    internecie, dochodzę do wniosku, że chip realizujący funkcję RFID
    znajduje się pod srebrną plakietką umieszczoną na rewersie karty, a ta
    plakietka pojawiła się na kartach Visa już kilka lat temu.
    Przydałoby się żebyś obadał, czy Twoja Visa przypadkiem nie ma antenki
    RFID.
    A przy okazji:
    według tego, co udało mi się pod światło wypatrzyć, to na mojej karcie
    Visa Electron payWave przewody anteny biegną tak jak na tym zdjęciu
    http://www.seancarney.ca/image/2010/10/03/credit-car
    d-antenna tylko z tą
    różnicą, że odcinek anteny biegnący wzdłuż górnej krawędzi kart jest
    całkowicie schowany pod paskiem magnetycznym i z tego względu jest
    całkowicie niewidoczny.
    Stanowi to potwierdzenie mojego przypuszczenia, że karty VISA mają
    inaczej poprowadzoną antenę, niż karty MasterCard.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 35. Data: 2012-08-25 11:55:11
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 00:42:56 +0200, desertman napisał(a):

    > http://niebezpiecznik.pl/post/klonowanie-zblizeniowy
    ch-kart-kredytowych-rfid/#comment-55480

    Dzięki, tego szukałem!
    Na wszelki wypadek podaję tutaj bezpośredni link do ilustracji, jak
    unieszkodliwić RFID w karcie Visa payWave mBanku:
    http://imageshack.us/photo/my-images/818/99785492.pn

  • 36. Data: 2012-08-26 19:29:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    http://imageshack.us/g/163/20120826182114.jpg/

  • 37. Data: 2012-08-26 20:29:00
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Chris94" napisał:
    (...)W tej sytuacji jedynym wyjściem jakie mi pozostało, jest
    unieszkodliwienie tej funkcji.

    Odpowiedź już uzyskałeś, więc pozwolę sobie zadać pytanie nieco poza
    tematem:
    "ale po co Ci to"?
    Jakie straszne skutki uboczne czyhają na właścicieli karty z pavWave ?
    Skoro _nie_korzystasz_ z tych płatności (zbliżeniowych), to co "złego" może
    Ci się stać?

  • 38. Data: 2012-08-26 20:52:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Robert" <a...@p...jak.trzeba> writes:

> [...]
    > tematem:
    > "ale po co Ci to"?
    > Jakie straszne skutki uboczne czyhają na właścicieli karty z pavWave ?

    Piszczą bramki w metrze i sklepach. I to mnie bardzo stresuje :)

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 39. Data: 2012-08-26 21:14:15
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-26 20:29, Robert pisze:

> [...]
    > Jakie straszne skutki uboczne czyhają na właścicieli karty z pavWave ?
    > Skoro _nie_korzystasz_ z tych płatności (zbliżeniowych), to co "złego"

    Złodziej może skorzystać z tej funkcjonalności.

  • 40. Data: 2012-08-26 21:40:18
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-26 20:52, Kamil Jońca pisze:

    > Piszczą bramki w metrze i sklepach. I to mnie bardzo stresuje :)

    A mnie na stacji benzynowej machnęli 2 razy na 48 zł i czekam już 2
    tygodnie w Wliorze na rozpatrzenie reklamacji (byc może to bank 2 razy
    zaksięgował i jest wina banku)> nie wiem czy się doczekam wogóle na
    rozpatrzenie tej reklamacji, a już szczególnie pozytywnie.

    --
    animka