  • 1. Data: 2012-08-24 01:58:30
    Temat: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową?
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    W związku ze zbliżającym się terminem upływu ważności mojej karty Visa
    Electron, mBank wcisnął mi kartę zbliżeniową Visa payWave.
    Okazało się, że mBank już w ogóle nie oferuje żadnych kart bez funkcji
    zbliżeniowej, a klient ma do wyboru albo wziąć kartę zbliżeniową, albo w
    ogóle zrezygnować z karty.
    Oczywiście, w systemie banku nie ma żadnej możliwości wyłączenia funkcji
    płatności zbliżeniowych, ani ustawienia limitu tych transakcji.
    W tej sytuacji jedynym wyjściem jakie mi pozostało, jest
    unieszkodliwienie tej funkcji.
    Dosyć dużo się naczytałem o jakichś dziurkaczach, którymi należy
    przedziurawić kartę, ale jakoś nie znalazłem żadnych konkretów jak to
    zrobić.
    Jeszcze kilka dni temu na forum mBanku widziałem, że była taka
    instrukcja, nawet ze zdjęciami, ale dzisiaj już jej tam nie ma!
    Karta jest całkowicie nieprzeźroczysta, więc nic nie prześwieca i nie
    można zobaczyć jak biegną te przewody od anteny i w którym miejscu
    zrobić dziurkę.
    Czy macie może jakieś linki do strony z opisem oraz zdjęciami, jak
    unieszkodliwić tę funkcję w karcie Visa payWave mBanku?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2012-08-24 06:02:03
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową?
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-08-24 01:58, Chris94 pisze:

    ... aleś się nastukał, zamiast użyć gugla i wstukać 3 słowa:
    "prześwietlona karta zbliżeniowa":

    http://niebezpiecznik.pl/post/przeswietlona-zblizeni
    owa-karta-kredytowa-x-ray/

> [...]
    > Czy macie może jakieś linki do strony z opisem oraz zdjęciami, jak
    > unieszkodliwić tę funkcję w karcie Visa payWave mBanku?

    Dziękuję. Pozdrawiam. SQLwiel

  • 3. Data: 2012-08-24 06:15:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Chris94 pisze tak:

    > Czy macie może jakieś linki do strony z opisem oraz zdjęciami, jak
    > unieszkodliwić tę funkcję w karcie Visa payWave mBanku?

    Google Twoim przyjacielem ;)

    np takie cuś
    http://www.seancarney.ca/blog/2010/10/03/how-to-disa
    ble-visa-paywave-aka-the-credit-card-teardown

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-08-24 10:43:51
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2012 06:15:57 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > http://www.seancarney.ca/blog/2010/10/03/how-to-disa
    ble-visa-paywave-aka-the-credit-card-teardown

    niezle, to moze byc rozsadne, ciekawe czy dzialaloby dla kazdej karty:
    Go into a dark room and shine a small, bright flashlight onto the back of the card.
    You'll see light leaking through around the card's chip. If there is no rfid, you
    will see no shadows, but if there is a shadow, that's the antenna lead. With a bit of
    squinting, you should be able to follow the antenna trace away from the chip to a
    point where you can punch a small hole through the lead without damaging the magnetic
    stripe or the chip. Presto! No rfid/Paypass/Paywave, but chip&pin still functional.

  • 5. Data: 2012-08-24 11:45:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2012 10:43, Krzysiek pisze:

> [...]
    > will see no shadows, but if there is a shadow, that's the antenna lead. With a bit

    U mnie dla karty sygma/praktiker zadziałało - udało mi się dostrzec
    antenkę, zrobiłem dziurkę i karta jest niewidoczna dla zbliżeniowych.

  • 6. Data: 2012-08-24 12:40:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Sie, 11:45, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > U mnie dla karty sygma/praktiker zadzia a o - uda o mi si dostrzec
    > antenk , zrobi em dziurk i karta jest niewidoczna dla zbli eniowych.

    Szkoda, ze nei da sie zastosowac jakiej prostej uniwersalnej metody,
    typu "włóż do mikrofali nastawionej na rozmrazanie na 10 minut".

  • 7. Data: 2012-08-24 13:15:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 2...@1...goog
    legroups.com

    : Szkoda, ze nei da sie zastosowac jakiej prostej uniwersalnej metody,
    : typu "włóż do mikrofali nastawionej na rozmrazanie na 10 minut".

    Trzeba uszkodzić antenę, nie zaś elektronikę.
    Zatem trzeba tę antenę przeciąć. A że antena
    musi być duża -- uniwersalną metodą jest
    ciapnięcie karty gdzieś na jej obrzeżach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-08-24 13:39:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 24 Sie, 12:40, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
    > Szkoda, ze nei da sie zastosowac jakiej prostej uniwersalnej metody,
    > typu "włóż do mikrofali nastawionej na rozmrazanie na 10 minut".

    Faktycznie, zrobienie dziurki jest za trudne dla przeciętnego
    użytkownika mikrofalówki :>

    L.

  • 9. Data: 2012-08-24 13:45:30
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 06:02:03 +0200, SQLwiel napisał(a):

    > ... aleś się nastukał, zamiast użyć gugla i wstukać 3 słowa:
    > "prześwietlona karta zbliżeniowa":
    >
    > http://niebezpiecznik.pl/post/przeswietlona-zblizeni
    owa-karta-kredytowa-x-ray/

    Oczywiście, że wstukałem, tę stronę też odwiedziłem, ale na niej jest
    zdjęcie karty MasterCard Multibanku, a ja mam kartę Visa mBanku.
    Karty na ślep ciąć nie chcę, a ponieważ nigdzie nie jest powiedziane, że
    wszystkie karty mają taki sam układ przewodów antenki, więc dlatego
    pytanie rzuciłem tutaj.

  • 10. Data: 2012-08-24 13:56:17
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową? - A jak nie uszkodzic?
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Troche zwiazane z watkiem:

    Mam nalepke PayPass z Alior Sync o wymiarach 4.8 x 2.8 [cm].
    Niestety nalepka troche nie miesci sie pod klapka telefonu-
    - byloby idealnie gdyby miala 4.8 x 2.3 [cm].
    Da sie ja jakos przyciac? :)

    Ktos ma dostep do RTG, albo bedzie niedlugo robil
    RTG zeba i moglby cos dla mnie zrobic? ;)