  • Data: 2018-03-02 09:39:49
    Temat: Re: Jak to jest z tymi przelewami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu Fri, 02 Mar 2018 05:49:31 +0100, użytkownik J.F. napisał:
    >Nie.

    Hm, a jak sobie walutami na forexie handluja ... albo pozyczaja na
    Wiborze ...

    >Nigdy. KIR jest tylko od liczenia. Kasa nigdy nie trafia na rachunek
    >KIR.
    >Rachunki rozliczeniowe banków prowadzi NBP.

    Jesli Bank A wyslal w danej sesji przelewow na 110mln, a otrzymal na
    100mln,
    to gdzie ma wyslac 10mln ?

    Bank B wyslal na 80 mln, a otrzymal na 85mln ... kto mu wplaci 5mln ?

    Tak mi sie wydaje, ze taka idea KIR, i to KIR jest tu posrednikiem.

    Oczywiscie moglby KIR podsumowac przelewy miedzy bankami, i wyslac im
    dyspozycje zbiorcze - A jest winny B milion, C 2mln, E 3 mln, F 4mln,
    C jest winny B milion, E jest winny B 2mln itp ... ale po co wtedy
    KIR ?

    J.