  • 1. Data: 2005-12-03 11:05:33
    Temat: Jak sprawdzić czy przelew dotarł (Eurobank)?
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Witam.

    Przypuszczam że to co chce zrobić nie jest proste, ale myślę że jest
    chyba jakaś procedura? Kupiłem pewien przedmiot na aukcji internetowej i
    wysłałem zapłatę (trochę ponad 100 zł) przelewem, przez Internet (w nocy
    z czwartku na piatek, zaksięgowano w piątek). Po kilku dniach sprzedawca
    przysłał pytanie o pieniądze, twierdząc że nie dostał. Przysłał tez
    jeszcze raz numer rachunku, ten sam co poprzednio, w Eurobanku.
    Poszedłem do swojego banku, pani dała mi tzw. wtórnik, na którym
    widnieje numer - zgadza się z tym który przesłał mi sprzedawca.
    Dowiedziałem się też że przy kwocie niższej niż 10000 zł banki nie
    sprawdzają czy zgadza się nazwisko lub adres. Niestety w środę kontakt
    ze sprzedawcą się urwał (nie odpisał) i teraz zastanawiam się jak
    sprawdzić:
    1 - czy przekaz dotarł na kontro sprzedawcy (albo raczej jego ojca, bo
    on sam wnioskując z maili nie ma własnego konta)?
    2 - czy to w ogóle jego konto, może się pomylił i teraz nie chce
    przyznać?

    Czy da się którąś z tych rzeczy zrobić nie będąc klientem tamtego banku?
    Jeśli pieniądze dotarły a człowiek próbuje mnie oszukać albo pieniądze
    trafiły na złe konto (nie wiem czy to możliwe jeśli ja podałem dobry
    numer) to mam ochotę zareagować, nawet jeśli to będzie trochę
    kosztowało.

    A może Eurobankowi zajmuje zaksięgowanie przelewu tyle czasu, choć
    wydaje mi się że tak już żaden bank nie robi...

    Pozdrawiam,
    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 2. Data: 2005-12-03 11:36:44
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy przelew dotarł (Eurobank)?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Saiko Kila wrote:
    [...]

> [...]
    > trafiły na złe konto (nie wiem czy to możliwe jeśli ja podałem dobry
    > numer) to mam ochotę zareagować, nawet jeśli to będzie trochę

    Postrasz go prokuraturą, a jeśli nie pomoże to zgłoś faktycznie do
    prokuratury oszustwo.
    KJ

  • 3. Data: 2005-12-03 11:40:04
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Saiko Kila napisał(a):

    > 1 - czy przekaz dotarł na kontro sprzedawcy (albo raczej jego ojca, bo
    > on sam wnioskując z maili nie ma własnego konta)?

    Nie da sie. Ale przelew nie moze zaginac w prozni.

    > 2 - czy to w ogóle jego konto, może się pomylił i teraz nie chce
    > przyznać?

    Tego tez sie nie da sprawdzic.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-12-03 12:13:03
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Kamil Jońca, która zaskrzeczała:
    > Postrasz go prokuraturą, a jeśli nie pomoże to zgłoś faktycznie do
    > prokuratury oszustwo.

    TNX, zrobię tak skoro legalnie nie da się inaczej.

  • 5. Data: 2005-12-03 12:13:04
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Mithos, która zaskrzeczała:
    > Nie da sie. Ale przelew nie moze zaginac w prozni.

    Tak się łudzę że to może być bałagan w EBSA, bo to chyba dość nowy bank
    w Polsce, ale oczywiście masz rację.

    > Tego tez sie nie da sprawdzic.

    Szkoda że nie ma administracyjnej drogi, dziękuję za odpowiedzi.

  • 6. Data: 2005-12-03 12:17:40
    Od: trainer <t...@p...org>

    Saiko Kila napisał(a):

    > Niestety w środę kontakt
    > ze sprzedawcą się urwał (nie odpisał) i teraz zastanawiam się jak

    trzeba było od razu podać na grupe nicka tego ananasa, może ktoś by
    się ustrzegł przed oszustwem!

  • 7. Data: 2005-12-03 12:21:41
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    trainer, która zaskrzeczała:

    > trzeba było od razu podać na grupe nicka tego ananasa, może ktoś by
    > się ustrzegł przed oszustwem!

    Napiszę na grupę o allegro, może ktoś go zna. Zresztą nie jestem jeszcze
    pewien że to oszustwo (choć brak kontaktu jest dość wymowny). Ten
    sprzedający ma jakąś hobbystyczną stronę WWW, udziela się na paru forach
    (mail się zgadza), trochę dziwne by było gdyby chciał to palić na taką
    stosunkową niewielką sumę.

  • 8. Data: 2005-12-03 14:10:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Saiko Kila wrote:

> [...]
    > pieniądze trafiły na złe konto (nie wiem czy to możliwe jeśli ja
    > podałem dobry numer) to mam ochotę zareagować, nawet jeśli to będzie

    Jeśli twierdzi, że nie dostał przelewu zażądaj żeby dał ci to
    stwierdzenie na piśmie z włąsnoręcznym podpisem. Na podstawie tego
    pisemka złóż reklamację w swoim banku dołaczając ksero (nie oryginał).
    Jeśli twój bank potwiedzi, że przelew doszedł to masz pisemny dowód
    oszustwa i z nim zgłoś się do prokuratury albo na policję.

  • 9. Data: 2005-12-03 15:47:28
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    jureq, która zaskrzeczała:
> [...]
    > Jeśli twój bank potwiedzi, że przelew doszedł to masz pisemny dowód
    > oszustwa i z nim zgłoś się do prokuratury albo na policję.

    To przy założeniu że dostanę pismo od sprzedawcy, z tymi samymi danymi
    (bo inaczej dlaczego bank miałby uwzględniać reklamację?). Teraz
    przeczytałem ostatnią wiadomość zanim się kontakt urwał, pozwolę sobie
    zacytować: "mam nadzieje ze wszystko bedzie w pozadku, wrazie blednych
    danych kasa chyba wraca ?? jak to wtedy jest ?". Na podstawie tego
    zdania wymyśliłem że mógł pomylić nr rachunku/nazwisko i się tego
    przestraszył. /Oczywiście jeśli tak było to bankowi nic do tego, sprawa
    będzie najprawdopodobniej miała finał sądowy./

    Pozdrawiam,

  • 10. Data: 2005-12-03 18:45:52
    Od: "DJ" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > przestraszył. /Oczywiście jeśli tak było to bankowi nic do tego, sprawa
    > będzie najprawdopodobniej miała finał sądowy./

    Jeżeli pomylił nr konta, to on ma problem, a nie Ty. Wpłaciłeś kasę na
    podane konto, nikt przecież nie będzie pytał sprzedającego, czy na pewno się
    nie pomylił w numerze konta bankowego. A bank nie ma obowiązku weryfikacji,
    czy dane podane na przelewie zgadzają sięz danymi właściciela konta. Jeśli
    nr rachunku jest ok, przelew przejdzie, nawet jeśli jako odbiorcę wpiszesz
    Myszkę Miki (nie wiem czy we wszystkich bankach, ale w kilku na 100%).

    Pozdr
    DJ