  • 21. Data: 2005-12-06 16:14:33
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy przelew dotarł (Eurobank)?
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Krzysztof Halasa, która zaskrzeczała:

    > Czy ja pisalem cos o przekazywaniu? Moze sobie przekazywac nawet przy
    > uzyciu poczty. Pisalem o solidarnej odpowiedzialnosci za wykonanie
    > zlecenia, nie?

    Dla mnie - klienta - nieważne kto jest odpowiedzialny jeśli nie mogę
    tego wykorzystać. No chyba że w sądzie... Wiem że np. bank może wystąpić
    o weryfikację danych do KIR, ale ja już nie. Jeśli bank nie da mi
    możliwości ubiegania się o taką weryfikację za jego pośrednictwem to co
    mi z tego że jest współodpowiedzialny (zresztą nie wiem czy jest, od
    momentu kiedy wirtualne pieniądze opuszczą jego system, przecież swoją
    część roboty zrobił).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 22. Data: 2005-12-06 19:56:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> writes:

> [...]
    > mi z tego że jest współodpowiedzialny (zresztą nie wiem czy jest, od
    > momentu kiedy wirtualne pieniądze opuszczą jego system, przecież swoją

    Przeciez bank zleceniodawcy normalnie odpowiada przed zleceniodawca
    za wykonanie zlecenia. Niewazne w ktorym punkcie wystapil problem.
    Co najwyzej jest zwolniony z odpowiedzialnosci finansowej jesli
    wykaze ze problem wystapil w calosci w innym miejscu (np. w KIR lub
    w banku wierzyciela).

    Jesli podejrzewasz ze przelew rzeczywiscie nie dotarl to zloz w swoim
    banku reklamacje (nie interesuje Cie jakis "wtornik", a np. oswiadczenie
    banku wierzyciela, uzyskane np. za posrednictwem wlasnego banku, ze
    pieniadze trafily na odpowiednie konto).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2005-12-07 01:06:07
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 6 Dec 2005 15:11:28 +0100, Saiko Kila napisał(a):

    > To w końcu bank może udzielić takiej informacji czy nie?

    'jureq' podał Ci sposób, jak ten problem rozwiązać skutecznie i zgodnie
    z prawem.
    Miałem dokładnie taki sam przypadek, sprzedawca też wypierał się
    otrzymania przelewu, mimo że wysłałem mu screena z potwierdzenia
    wykonania operacji.
    Złożyłem reklamację w moim banku i w odpowiedzi dostałem ze swojego
    banku oświadczenie o zrealizowaniu przelewu, wraz z kopią oświadczenia
    banku sprzedawcy o tym, że przelew został zaksięgowany na jego koncie w
    dniu zlecenia.

    --
    Krzysztof

  • 24. Data: 2005-12-07 18:04:45
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Chris, która zaskrzeczała:
    > 'jureq' podał Ci sposób, jak ten problem rozwiązać skutecznie i zgodnie
    > z prawem.

    Tak też, zgodnie z radami, zamierzałem zrobić gdyby groźby nie pomogły.

> [...]
    > banku oświadczenie o zrealizowaniu przelewu, wraz z kopią oświadczenia
    > banku sprzedawcy o tym, że przelew został zaksięgowany na jego koncie w

    W moim twierdzili że tak nie będzie, ale też to że twierdzili niczego
    nie gwarantuje, odpowiedzialni za reklamacje są inni ludzie a w banku
    mało który pracownik wie wszystko, co zresztą jest jakoś tam zrozumiałe.
    :) W każdym razie reklamację składać oczywiście mogłem.

  • 25. Data: 2005-12-07 18:24:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> writes:

    > W moim twierdzili że tak nie będzie,

    Bo moze mysleli ze przelew jednak gdzies utkwil? Nie jest normalne
    by ktos sie wypieral ze dostal przelew jesli go istotnie dostal.
    Nawet dziwne firmy tego nie robia, brak zaplaty to inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2005-12-07 22:05:10
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    > by ktos sie wypieral ze dostal przelew jesli go istotnie dostal.
    > Nawet dziwne firmy tego nie robia, brak zaplaty to inna sprawa.

    Ja przyznam zupełnie nie rozumiem. Tym bardziej że odbiorca sprawiał
    wrażenie że nie wie jak to może wyglądać (nie żebym ja dokładnie
    wiedział, dlatego napisałem na grupę). A co do info w banku to mimo
    całej mojej sympatii dla tych pań to czasami jednak trzeba podrążyć
    głębiej...