  • 11. Data: 2005-12-04 17:26:01
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy przelew dotarł (Eurobank)?
    Od: Azazel <j...@g...w.pl>

    -------- Treść oryginalnej wiadomości --------

    > Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    > jureq, która zaskrzeczała:
    > Pozdrawiam,

    Ja kiedyś miałem identyczną sytuację, z tym że sprzedawca odezwał się do
    mnie po trzech miesiącach. W końcu po kilku nieprzyjemnych mailach
    wystawiliśmy sobie nawzajem negatywy i ja olałem sprawę. Kosztowało mnie
    to tylko 5,- PLN na podstemplowane potwierdzenie wykonania przelewu z banku.
    Ciekawostką jest że jak już miałem to potwierdzenie to po numerze
    rachunku znalazłem jego oddział banku (gdzieś pod Warszawą) i wysłałem
    tam faksem pismo z prośbą o wyjaśnienie i miła Pani do mnie zadzwoniła i
    powiedziała, że z tego co widzi w systemie to przelew na jego konto
    dotarł. Może i naruszyła tajemnicę bankową ale w ten sposób z czystym
    sumieniem mogłem napisać "kontrahentowi" żeby mnie pocałował w d...
    Aha - gość miał na Allegro status supersprzedawcy, także to rzecz gość
    wydaje się na pierwszy rzut oka poważny - to wcale nie znaczy że taki jest.
    Pozdrawiam
    A.

  • 13. Data: 2005-12-04 23:22:06
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    DJ, która zaskrzeczała:
    > Jeżeli pomylił nr konta, to on ma problem, a nie Ty. Wpłaciłeś kasę na
    > podane konto, nikt przecież nie będzie pytał sprzedającego, czy na pewno się
    > nie pomylił w numerze konta bankowego. A bank nie ma obowiązku weryfikacji,
    > czy dane podane na przelewie zgadzają sięz danymi właściciela konta. Jeśli
    > nr rachunku jest ok, przelew przejdzie, nawet jeśli jako odbiorcę wpiszesz
    > Myszkę Miki (nie wiem czy we wszystkich bankach, ale w kilku na 100%).

    W moim twierdzą że weryfikacja następuje od 10000 zł, więc faktycznie ta
    Myszka by przeszła. Tylko jeśli próg jest tak wysoki to nie wiem po co
    wymagają danych i adresu np. przy każdym przelewie online, nawet na małą
    kwotę...

    BTW skontaktowałem się z innym kupującym, dostał te same dane co ja.
    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 12. Data: 2005-12-04 23:22:06
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Azazel, która zaskrzeczała:
> [...]
    > to tylko 5,- PLN na podstemplowane potwierdzenie wykonania przelewu z banku.

    Czyli nakłoniłeś sprzedawcę do zwrotu pieniędzy.

> [...]
    > dotarł. Może i naruszyła tajemnicę bankową ale w ten sposób z czystym
    > sumieniem mogłem napisać "kontrahentowi" żeby mnie pocałował w d...

    Miła pani. :) Faktycznie chyba naruszyła jakieś przepisy... Oczywiście w
    tym wypadku wyszło to na dobre.

    > Aha - gość miał na Allegro status supersprzedawcy, także to rzecz gość
    > wydaje się na pierwszy rzut oka poważny - to wcale nie znaczy że taki jest.

    SS często już nie przeszkadza parę negatywów jak sądzę, a fraudowcy
    często nabijają sobie punkty na czymś tańszym a przekręt robią na
    droższym. Ale masz rację że niczego z góry nie można być pewnym.

  • 14. Data: 2005-12-05 22:50:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> writes:

    > Miła pani. :) Faktycznie chyba naruszyła jakieś przepisy... Oczywiście w
    > tym wypadku wyszło to na dobre.

    A jakie te przepisy? Tym ze potwierdzila ze zlecona przez pytajacego
    operacja (ktorej jej bank byl wspolwykonawca) zakonczyla sie sukcesem?

    To moze nie jest najlepsza/jedyna/itp. metoda postepowania ale to
    naruszania przepisow to chyba troche daleko.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2005-12-06 14:11:28
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Krzysztof Halasa, która zaskrzeczała:

    > A jakie te przepisy? Tym ze potwierdzila ze zlecona przez pytajacego
    > operacja (ktorej jej bank byl wspolwykonawca) zakonczyla sie sukcesem?

    No właśnie o to mi chodzi.

    > To moze nie jest najlepsza/jedyna/itp. metoda postepowania ale to
    > naruszania przepisow to chyba troche daleko.

    To w końcu bank może udzielić takiej informacji czy nie?

  • 16. Data: 2005-12-06 14:18:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> writes:

    > To w końcu bank może udzielić takiej informacji czy nie?

    Czy bank moze udzielic zleceniodawcy przelewu informacji, ze wykonanie
    przelewu zakonczylo sie sukcesem? Odpowiedz na to pytanie pewnie moze
    byc rozna w zaleznosci od sytuacji, ale wielkiego pola do lamania
    tajemnicy bankowej to tu nie widze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2005-12-06 14:31:28
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Krzysztof Halasa, która zaskrzeczała:
    > Czy bank moze udzielic zleceniodawcy przelewu informacji, ze wykonanie
    > przelewu zakonczylo sie sukcesem?

    Tak. Gdy zleceniodawcy nic z bankiem nie łączy.

    > Odpowiedz na to pytanie pewnie moze byc rozna w zaleznosci od
    > sytuacji, ale wielkiego pola do lamania tajemnicy bankowej to tu nie
    > widze.

    OK. W moim przypadku to chyba nie będzie konieczne bo sprzedawca w końcu
    przyznał się że dostał pieniądze, ale sprawdzę to kiedyś na innym
    przykładzie.

  • 18. Data: 2005-12-06 15:22:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> writes:

    > Tak. Gdy zleceniodawcy nic z bankiem nie łączy.

    Zleceniodawcy nie laczy niz z podwykonawca zleceniobiorcy, ktory
    wraze ze zleceniobiorca solidarnie odpowiada za wykonanie zlecenia?
    Dosc chyba smiale wnioski, nie uwazasz?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2005-12-06 15:50:09
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]
    > Zleceniodawcy nie laczy niz z podwykonawca zleceniobiorcy, ktory
    > wraze ze zleceniobiorca solidarnie odpowiada za wykonanie zlecenia?

    Nie uważam. Bank nie przekazuje bezpośrednio do drugiego banku.

  • 20. Data: 2005-12-06 15:54:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Nie uważam. Bank nie przekazuje bezpośrednio do drugiego banku.

    Czy ja pisalem cos o przekazywaniu? Moze sobie przekazywac nawet przy
    uzyciu poczty. Pisalem o solidarnej odpowiedzialnosci za wykonanie
    zlecenia, nie?
    --
    Krzysztof Halasa