  • Data: 2002-02-27 08:01:58
    Temat: Re: Jak przesylac Euro w Polsce
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MichalL" <m...@n...isn.pl> wrote in message
    news:a5fat0$ecm$1@news.tpi.pl...
    > Jeszcze jeden szczegolik. Pekao bardzo dawno temu wpadlo na pomysl
    > polegajacy na tym, ze osoba ZAKLADAJACA rachunek musi cos wplacic. Jest to
    > kwota 75 EURO. Odbiorca powinien wiec pozyczyc te kase na 1 dzien, zalozyc
    > rachunek, wplacic, wyplacic i oddac.
    > Pomysl z obowiazkowa wplata jak dla mnie imbecylny, ale czego mozna sie
    > spodziewac po Pekao.

    Ciag dalszy przygody z jednorazowym przesylem Euro.
    Moj pomysl - list wartosciowy z banknotami okazal sie swietny.
    Z jednym wyjatkiem. Poczta Polska stanowczo odmawia przyjmowania listow
    zawierajacych walute. I tyle. Nie ma dyskusji. Dupa zbita...

    Znajoma sprobowala nietypowego rozwiazania.
    Bardzo nietypowego.
    Otoz, w przypadku PekaoSA jest tak, ze jesli z zagranicy przyjdzie waluta
    dla jakiejs osoby ktora konta nie ma, to kasa laduje na koncie smieciowym.
    Numer takiego konta to xxxxxxxx-88888888888888888. Gdzie xxxxxxxx to
    oczywiscie numer placowki Pekao. Wtedy bank wysyla powiadomienie do takiej
    osoby, poczta, zeby sobie wziela pieniadze.
    Pomysl polega na tym, zeby zrobic taki blad celowo. Wplacic kase na konto
    xxxxxxxx-888888... Podajac oczywiscie w tym xxxxxxxx numer rozliczeniowy
    placowki Pekao w miescie gdzie mieszka odbiorca. Nastepnie telefon do niego,
    zeby sie zglosil do oddzialu z dowodem osobistym i odebral pieniadze.
    Dziala tylko w przypadku "starych" oddzialow Pekao Zubr.
    Wymagalo przekonania kasjerki (sztuka!), i podania szczegolowych danych
    odbiorcy, z Peselem wlacznie.
    Na razie poszlo 150 Euro, strasznie jestem ciekaw czy sie uda...
    Wiekszej kasy bym tak jednak nie ryzykowal.
    :-)

    Pozderawiam.
    Michal.