  • 1. Data: 2002-02-25 09:43:02
    Temat: Jak przesylac Euro w Polsce
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Znajoma ma do przeslania kilkaset Euro.
    Jednorazowo. W Polsce. Z miasta to miasta.
    Zapytala mnie w jakim banku to zrobic najszybciej, najtaniej, najprosciej.
    Chodzi o to, zeby odbiorca dostal wlasnie Euro w gotowce, nie zlotowki.

    Po dluuugim namysle poradzilem jej list wartosciowy.
    Powiedzcie mi, czy mialem racje? Chyba nie ma w Polsce innego
    sposobu na wygodne i tanie przeslanie paruset Euro...
    Swoja droga - smutne to troche...

    Pozderawiam.
    Michal

  • 2. Data: 2002-02-25 09:44:03
    Temat: Re: Jak przesylac Euro w Polsce
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Po dluuugim namysle poradzilem jej list wartosciowy.
    > Powiedzcie mi, czy mialem racje? Chyba nie ma w Polsce innego
    > sposobu na wygodne i tanie przeslanie paruset Euro...
    > Swoja droga - smutne to troche...

    No zawsze mozna w BZWBK zalozyc konto walutowe w EURO i wplacic tam
    zlotoweczki przelewem _zewnetrznym_ :)

  • 3. Data: 2002-02-25 09:49:01
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

    > No zawsze mozna w BZWBK zalozyc konto walutowe w EURO i wplacic tam
    > zlotoweczki przelewem _zewnetrznym_ :)

    to chyba obecnie jedyny i najlepszy sposób
    ja korzystałem z PBK do przesyłania dolarów , a nie WBK - konto zakłada
    się w 3 minuty , jest bezpłatne

    Piotr Orzechowski

  • 4. Data: 2002-02-25 09:55:22
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > No zawsze mozna w BZWBK zalozyc konto walutowe w EURO i wplacic tam
    > zlotoweczki przelewem _zewnetrznym_ :)

    Nie, nie nie!
    Jak napisalem - chodzi o transakcje jednorazowa.
    Nie ma sensu zakladanie konta specjalnie do przeslania paruset euro.
    Po drugie, znajoma ma po prostu Euro w banknotach.
    _Zamienianie_ich_na_zlotowk_i, po to zeby wplacic na konto, ktore zostanie
    zalozone
    specjalnie w tym celu i zlikwidowane...
    Ja mysle, ze list wartosciowy bedzie prostszy i tanszy i szybszy.
    :-)

    Michal

  • 5. Data: 2002-02-25 09:58:37
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > to chyba obecnie jedyny i najlepszy sposób
    > ja korzystałem z PBK do przesyłania dolarów , a nie WBK - konto zakłada
    > się w 3 minuty , jest bezpłatne

    Moze troche nie na temat grupy, ale ciekaw jestem czy Poczta Polska
    realizuje przekazy pocztowe w walutach...
    :-)

    Michal

  • 6. Data: 2002-02-25 10:02:51
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...

> [...]
    > zalozone
    > specjalnie w tym celu i zlikwidowane...
    > Ja mysle, ze list wartosciowy bedzie prostszy i tanszy i szybszy.

    no nie wiem
    koszt konta i przelewu przez konto to 0 zł
    na pewno nigdzie nie będzie taniej

    no a poza tym, kto powiedział, że konta nie można po przelewie zamknąć ?

    Piotr Orzechowski

  • 7. Data: 2002-02-25 10:09:06
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    [cut]

    > no nie wiem
    > koszt konta i przelewu przez konto to 0 zł
    > na pewno nigdzie nie będzie taniej
    >
    > no a poza tym, kto powiedział, że konta nie można po przelewie zamknąć ?

    1) Niektore banki maja karne oplaty przy zamykaniu konta w krotkim czasie po
    otwarciu. Nie wiem jak ten.
    2) Po jakim kursie Euro zostana zamienione na zlotowki i z powrotem na Euro?

    Michal.

  • 8. Data: 2002-02-25 10:18:56
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

    > 1) Niektore banki maja karne oplaty przy zamykaniu konta w krotkim czasie
    po
    > otwarciu. Nie wiem jak ten.

    PBK nie ma ( a przynajmniej nie miał kilka miesięcy temu)

    > 2) Po jakim kursie Euro zostana zamienione na zlotowki i z powrotem na
    Euro?

    ale to nie jest zamieniane. przelew walutowy w ramach PBK idzie w walucie -
    bez żadnych kosztów

    Piotr Orzechowski

  • 9. Data: 2002-02-25 10:29:22
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > Euro?
    >
    > ale to nie jest zamieniane. przelew walutowy w ramach PBK idzie w

    OK. Dzieki. Jesli znajoma bredzie wolala banki, to poradze jej BZWBK lub PBK
    wlasnie.
    Wyglada na prosta sprawe.
    Obie osoby w swoich miastach ida do oddzialow PBK zlozyc konto.
    Osoba wplacajaca od razu wplaca w Euro na swoje konto i zleca przelew.
    Odbierajaca nastepnego dnia wyplaca i likwiduje konto. Wplacajaca tez
    likwiduje nastepnego dnia.

    Ja tam nie jestem czlowiekiem unikajacym bankow, ale mysle, ze jednak
    zrobilbym to przez poczte. :-)
    Zamiast lacznie czterech wizyt w banku i paru telefonow miedzy dwiema
    osobami - jedna wizyta na poczcie i banknoty dostarczone do domu. Zajmie
    trzy dni.
    :-)
    Oczywiscie - gdyby platnosci mialy sie powtarzac - lepiej byloby zalozyc te
    konta.
    Dzieki za rade.
    Michal.

  • 10. Data: 2002-02-25 10:49:33
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    Troche przekombinowales.

    Wystarczy, ze osoba odbierajaca zalozy rachunek (mozna np. walutowy a'vista
    w Pekao) i poda osobie wplacajacej jego numer.
    Osoba wplacajaca wplaci kase w oddziale w swoim miescie na rachunek
    odbiorcy. Nie trzeba po fakcie zamykac rachunku. W Pekao nie ma oplaty
    miesiecznej za jego prowadzenie, a moze sie jeszcze kiedys przydac.

    MichalL