  • 1. Data: 2004-08-06 08:21:51
    Temat: JAK Tanio obsługiwać przelewy z JP Morgan??
    Od: "Waldek" <a...@w...pl>

    Jak można najtaniej w Polsce ( bez dodatkowych opłat) otrzymywać pieniądze z JP
    Morgan. Niestety w moim obecnym Banku (Multuibanku) okazało się iż za taki
    przelew JP Morgan liczy sobie dodtakowe opłaty.
    Proszę o radę i pomoc jak ominąc te dodatkowe opłaty??

  • 2. Data: 2004-08-06 12:17:34
    Temat: Re: JAK Tanio obsługiwać przelewy z JP Morgan??
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Waldek <a...@w...pl> wrote:
    > Proszę o radę i pomoc jak ominąc te dodatkowe opłaty??

    Dodatkowych oplat raczej nie ominiesz. Mniejsze powinny byc w banku
    korespondencie w Polsce - ale nie wiem ktore to sa - pytaj moze tam na
    miejscu.

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-08-09 19:22:38
    Od: a...@w...pl

> [...]
    > miejscu.
    >

    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:

    Niestety,
    Mam konto w Multibanku który jest korespondentem JP Morgan i tak okazało się że
    mimo to muszę płacić 35$ za przelew zagraniczny w JP Morgan oraz ponadto 15$ za
    ten sam przelew gdyż podobno wynika to z umowy omiędzy JP Morgan a BRE Bankiem

    Może jescze jakieś pomocne rady??

    Dzięki

  • 4. Data: 2004-08-09 19:32:22
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dodatkowych oplat raczej nie ominiesz. Mniejsze powinny byc w banku
    > korespondencie w Polsce - ale nie wiem ktore to sa - pytaj moze tam
    na
    > miejscu.

    PKO BP SA jest korespondentem JP Morgan Chase Bank.
    Przelew będzie "szedł" bezpośrednio z JP do PKO BP więc zostaną
    wyeliminowani pośrednicy. Warunkiem jest złożenie polecenia wypłaty w
    USD. Wtedy opłaty powinny być niższe lub nie będzie ich wcale (tych
    dodatkowych).

    Darsoon

  • 5. Data: 2004-08-09 19:49:13
    Od: a...@w...pl

> [...]
    > wyeliminowani pośrednicy. Warunkiem jest złożenie polecenia wypłaty w
    > USD. Wtedy opłaty powinny być niższe lub nie będzie ich wcale (tych

    Co to znaczy "szedł bezpośrednio"?? Pomiędzy Multi a JP Morgan też idzie niby
    bezpośrednio a płacę 15$ więcej. A co to jest to "złożenie polecenia wypłaty w
    USD?? I co to daje??

    Dzięki
    Liczę na więcej infornmacji!!
    Waldek

  • 6. Data: 2004-08-09 22:14:44
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    15$ za
    > ten sam przelew gdyż podobno wynika to z umowy omiędzy JP Morgan a BRE

    A skąd taka informacja?
    Z TOiP wynika, że nie powinno być opłaty w Multi za
    przyjęcie przelewu.

    Pix

  • 7. Data: 2004-08-10 06:08:03
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co to znaczy "szedł bezpośrednio"?? Pomiędzy Multi a JP Morgan też
    idzie niby
    > bezpośrednio a płacę 15$ więcej

    Bezpośrednio, czyli bez pośrednictwa innych banków zagranicznych lub
    krajowych.

    >A co to jest to "złożenie polecenia wypłaty w
    > USD?? I co to daje??

    Chodziło mi o to, że przekazywaną walutą ma być dolar amerykański.
    Daje to to, że przelew z JP do PKO BP będzie "szedł bezpośrednio"
    tylko i wyłącznie jeżeli będzie dotyczył dolarów amerykańskich.

  • 8. Data: 2004-08-10 06:11:49
    Od: a...@w...pl

    > się że
    > 15$ za
    > Bankiem
    >
    > A skąd taka informacja?
    > Z TOiP wynika, że nie powinno być opłaty w Multi za
    > przyjęcie przelewu.
    >
    > Pix

    Witam
    Taka informacja pochodzi od firmy z której otrzymuję kasę. Ich bank czyli JP
    Morgan pobiera standardowo 35$ za przelew zagraniczny. Ponadto pobrał dodatkowo
    15$ za ten przelew gdyćż wynika to niby z jego umowy z BRE Bankiem. Wysyłający
    przelew zaznaczył opcję (beneficjent pokrywa koszty) i tak doszło do tego iż za
    przelew zapłaciłem 50$ !! Multi nie pobiera kasy za przyjęcie ale pobiera to
    ich bank korespondent czyli JP Morgan. I okazuje się że wcale nie jest tak że
    przelewy do Multi/BRE są bez opłat!!

    Pozdrawiam
    Czekam na dalsze wypowiedzi i rady
    W.S.

  • 9. Data: 2004-08-10 06:15:05
    Od: a...@w...pl

> [...]
    > Daje to to, że przelew z JP do PKO BP będzie "szedł bezpośrednio"
    > tylko i wyłącznie jeżeli będzie dotyczył dolarów amerykańskich.

    Dzięki za te informacje ale niestety teraz też przelew idzie w dolarach na
    konto dolarowe i też idzie bezpośredni z JP do Multi?bre a z komunikatu
    swiftowego tego przelewu wynika że żadnych pośredników w tym przelwie nie ma!!
    I co Ty na to??
    Pozdr

  • 10. Data: 2004-08-10 07:57:17
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

> [...]
    komunikatu
    > swiftowego tego przelewu wynika że żadnych pośredników w tym

    A ja na to nic :)
    Pisałem o systuacji JP --> PKO BP a nie JP --> Multi.