    From: "qb" <q...@q...qb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo w Gazecie Bankowej
    Date: Wed, 1 May 2002 12:33:53 +0200

    Nie rozumiem entuzjazmu przedmowcy do Inteligo.
    Strategia agregacji kont bankowych jest jednak nieco korzystniejsza dla
    klienta - wreszcie moze on porownac oferty konkurencji, moze znacznie
    przyjemniej zmieniac proporcje w swoim portfelu...
    Rozbudowanie zawartosci samego banku jak to planuje Inteligo jest drogim
    przedsiewzieciem, a koszty poniosa klienci ( chocby te plotki co maja
    ponizej 100 PLN w inteligo...). Jesli nie wniesie nic nowego w zakres uslug
    bankowych dostepnych przez internet to jest tylko dublowaniem czyjejs
    oferty.
    Tworzenie agregacji jest pomyslem, ktory pozwala w pelni wykorzystac
    informatyzacje bankow uczestniczacych w przedsiewzieciu - pozwala zebrac
    informacje i przejrzyscie nimi zarzadzac, przeklada sie to na wydajniejsze
    zarzadzanie finansami.
    Oczywiscie jest to prawda tylko gdy mamy doczynienia z w pelni
    uksztaltowanym zarzadca swoich finansow, ktory posiada kilka kont i ma co na
    nich przechowywac, posiada tez linie kredytowe w roznych bankach i korzysta
    z uslug kilku bankow. Badania, ktore mialem okazje przeprowadzic z rok temu
    pokazaly, ze w Polsce dosc malo jest takich ludzi.

    Uchylanie sie od walki o klienta poprzez utrudnianie mu mozliwosci
    porownania oferty i korzystania z innych bankow z tej samej strony to
    zagranie troche nie fair wobec klienta.
    Jednoczesnie warto zwrocic uwage, ze ta strategia zaklada, ze klient nie
    bedzie korzystal z innych bankow , a przynajmniej nie ulatwimy mu tego.
    Zatem wypowiadamy konkurencji walke na smierc i zycie - klient ma korzystac
    tylko z naszych uslug, lub ma sie wypchac, bo my mu nie ulatwimy korzystania
    z innych bankow.
    Dla mnie to bardzo wkurzajace podejscie. Czlowiek, ktory zajmuje sie cala
    masa roznych spraw, chcialby by decyzje finansowe nie zabieraly mu wiecej
    czasu niz to jest potrzebne.
    Irytujaca byla koniecznosc przejscia calego miasta w celu porownania ofert
    przed popularyzacja internetu. Teraz to samo dotyczy koniecznosci wyszukania
    stron bankow, a na nich wyszukania ich oferty ( co nie zawsze jest latwe) .
    Nie wspomne juz o problemach z analiza ofert tak by dalo sie je
    porownac...Bardzo mi sie podoba idea zebrania tych informacji w jednym
    miejscu. Tym bardziej, ze ma ona szanse stworzenia wreszcie zdrowej
    konkurencji, korzystnej dla klienta.
    Ze zdziwieniem obserwowalem walke o idee agregacji na forum polskich bankow.
    Wiem, ze idea ta byla analizowana juz poltora roku temu...Otoz banki byly
    bardzo przeciwne stwarzaniu mozliwosci latwego porownania ich ofert. Cieszy
    mnie, ze idea agregacji zyskala jednak zwolennikow. Teraz banki nie biorace
    udzialu w agregacji albo sa przestarzale technologicznie ( choc jak zbadalem
    ten problem dosc latwo jest rozwiazac ) albo sa zainteresowane zatajaniem
    swoich prawdziwych ofert i cen...( a to je nieco dyskwalifikuje w oczach
    klientow)
    Z tego co wiem mbank nigdy nie aspirowal do miana banku z pelna oferta uslug
    bankowych. Oferuje ograniczony serwis , ale za to tani, dobrze oprocentowany
    i wystarczajacy dla potrzeb everyday banking...
    dzieki agregacji moze zyskac calkiem sporo...
    pozdr
    PK