  • 1. Data: 2002-02-03 09:51:53
    Temat: Inteligo polecialo w kulki !!!
    Od: "GOE" <g...@z...univ.gda.pl>

    Co to ma byc?!

    Ja rozumiem, ze jest to dosyc dyplomatyczne rozwiazanie. Bo przecie
    likwidowanie pojedynczych rachunkow spowodowaloby panike wsrod miej
    aktywnych userow inteligo. Wiec OK latwiej jest wprowadzic nowa taryfikacje,
    ale zeby zaraz takie zmiany. Jestem z duzym bolem sklonny zaakceptowac
    oplate za prowadzenie rachunku dla sald mniejszych niz 100zl, ale zeby
    zabierac ludziom 0,99zl za karte kazdego miesiaca !!!
    Powiem szczerze... policzylem ile kosztuje mnie utrzymanie rachunku w BIG
    banku Gdanskim i porownalem to z Inteligo i wychodzi na to , ze Inteligo
    jest drozsze o jakies srednio 40% !!! A przeciez to mial byc bank nowego
    typu i co wazniejsze tanszy od normalnych !!!

    Pozostaje wrocic do starego dobrego konta w mBanku!!!
    A sama oferta Inteligo zostanie zweryfikowana przez rynek i juz. Ja
    prawdopodobnie rozwiaze umowe z Inteligo !!!

    pzdr.

  • 2. Data: 2002-02-03 09:56:47
    Temat: Re: Inteligo polecialo w kulki !!!
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Pozostaje wrocic do starego dobrego konta w mBanku!!!
    > A sama oferta Inteligo zostanie zweryfikowana przez rynek i juz. Ja
    > prawdopodobnie rozwiaze umowe z Inteligo !!!

    żebyś sie nie zdziwił bo w mBanku też sie zmienia :-((

    mnie np. rozluźniła sprawa z opłatami za karty dla pełnomocnika w mBanku,
    to jest totalny brak konsekwencji, najpierw wielkie reklamy (onet itp) pod
    tytułem : Chcesz kartę za darmo ?, wiadomo że charakter ludzki jest taki że
    jak dają za darmo to sie bierze, zresztą bank sam do tego zachęcał, a teraz
    nagle opłata, póki co dla pełnomocnika i mLinki tłumaczą że to dlatego że
    dużo ludzi brało karty i z nich nie korzystało...

    poprostu gratuluję konsekwencji, a 15 zł rocznie to i tak więcej niż 0,99 zł
    miesięcznie

  • 3. Data: 2002-02-03 10:41:11
    Od: "Damian P" <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik "pablos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dużo ludzi brało karty i z nich nie korzystało...
    >
    > poprostu gratuluję konsekwencji, a 15 zł rocznie to i tak więcej niż 0,99

    15 zł to za karte dla pelnomocnika, za podstawowa jest jeszce 0 zl,a w
    Inteligo za podstawowa rocznie wyjdzie prawie 12 zł

    Damian

  • 4. Data: 2002-02-03 11:57:14
    Temat: Re: Inteligo polecialo w kulki !!! (DLUGIE!!!)
    Od: "Paweł Fornalski" <f...@s...umcs.lublin.pl>

    Użytkownik "GOE" <g...@z...univ.gda.pl> napisał w wiadomości
    > Co to ma byc?!
    {ciach}

    Moja reakcja na to co się stało z Inteligo była podobna. Choć przyznać
    muszę, że najpierw wykazałem się nieludzką wręcz głupotą i naiwnością :-)))
    Kiedy przedwczoraj zobaczyłem tytuł newsa na ich stronie głównej: "Nowy
    regulamin i Tabela opłat" nie przeczuwałem jeszcze najgorszego. A kiedy po
    wejściu "głębiej" przeczytałem, że "Uprzejmie informujemy, że z dniem 15
    lutego 2002 roku wprowadzamy zmiany w funkcjonowaniu kont Inteligo. Wynikają
    one z ciągłego doskonalenia naszej oferty, wiele z nich jest konsekwencją
    wniosków zgłaszanych przez Państwa. Najważniejsze z nich: (...)" to zacząłem
    szukać w tekście poniżej informacji o planowaniu wprowadzenia darmowych
    przelewów i bezprowizyjnych lub chociażby tańszych wypłat z bankomatu.
    Wydawało mi się, że nie ma jak konkurencja i jeśli Inteligo myśli poważnie o
    przegonieniu mBanku w ilości nowozakładanych kont to musi "zrównać" swoją
    ofertę z ofertą mBanku bo dla wielu osób podstawowym atutem banków
    internetowych jest wysoki procent i zero opłat za prowadzenie i obsługę.
    Zresztą w mniejszym lub większym stopniu kampania reklamowa obu banków na
    tym się opierała.

    Ale kiedy się wczytałem głębiej to jakbym cegłą w łeb dostał (w kontekście
    tego czego się spodziewałem). O ile jeszcze rozumiem wprowadzenie opłaty za
    prowadzenie konta w przypadku średniego miesięcznego salda poniżej 100 zł to
    reszta wprowadzonych zmian była szokiem. Tak jak ktoś napisał: koniec
    pieszczot. Moja wizja banku internetowego była taka, że jest to coś lepszego
    od marmurka, do którego niosę pieniądze, a one nie wystarczają nawet na
    pokrycie opłat za prowadzenie rachunku, nie mówiąc już o opłacie za kartę i
    za przelewy bo procent tak niski, że niżej się już nie da. I pod tym
    względem Inteligo pasowało mi doskonale, bo nawet opłata za przelew i
    wypłatę z bankomatu jakoś tam była rekompensowana przez procent jaki daje
    bank. Ale teraz... wprowadzenie opłat dodatkowych i podniesienie tych, które
    już były bardzo źle wróży na przyszłość. Dodatkowo aby patrzeć jak zostanie
    obniżony procent, bo od kilku dni mamy mniejsze stopy, a konkurencja (mBank)
    zareagowała na nie niemal natychmiast. Jak do tego się doda jeszcze podatek
    od oszczędności który będzie naliczany od marca... to nie wiem czy
    rzeczywiście niedługo najsensowniej nie będzie inwestować w skarpetę albo
    zwyczajnie przejadać ewentualne nadwyżki finansowe.

    Ale wracając do Inteligo. Kiedy ochłonąłem nieco to jedna rzecz mnie
    zirytowała bardziej niż wprowadzone opłaty. Mianowicie forma poinformowania
    o tym klientów, a raczej brak poinformowania. Bo jak nazwać to co oni
    zrobili??? Uprzejmie "informują, że z dniem 15 lutego 2002 roku wprowadzają
    zmiany w funkcjonowaniu kont Inteligo. Wynikają one z ciągłego doskonalenia
    ich oferty, wiele z nich jest konsekwencją wniosków zgłaszanych przez
    Państwa." I tu następuje wyliczanie zmian "wynikających z ciągłego
    doskonalenia ich oferty" oraz takich, które są "konsekwencją wniosków
    zgłaszanych przez Państwa (czyli m.in. mnie; ich klienta - swoją drogą
    chciałbym poznać tych "państwa" którzy konieczność takich zmian zgłaszali)".
    I co tu mamy? Ano jakieś duperele o uatrakcyjnieniu sposobu funkcjonowania
    serwisów SMS i jednoczesnym obniżeniu ceny tegoż serwisu o ile pamiętam o 1
    zł. Jest też informacja o zmianach w terminach wysyłania wyciągów
    miesięcznych i jeszcze jakieś "strategiczne informacje" o wycofaniu tańszych
    serwisów SMS. Ani słowa o takich szczegółach jak te które czekają w Tabeli
    Opłat i Prowizji. Popisali się przepięknie. Od razu mi się przypomina jak w
    latach 80-tych wprowadzane były podwyżki na artykuły spożywcze (na przykład
    chleb) a jednocześnie wprowadzano obniżki cen na tak atrakcyjne i
    poszukiwane artykuły jak śrubki, gwoździe czy kotwice okrętowe. Tyle tylko,
    że w Dzienniku Telewizyjnym uczciwie informowano, że podwyżki są i ile
    wynoszą a w Inteligo w ramach "propagandy sukcesu" informuje się o serwisie
    SMSowym, zmianach w terminach przesyłania wyciągów a o "drobnych
    niedogodnościach" w postaci radykalnych dość zmian rzutujących na całość
    tego przedsięwzięcia jakim jest konto Inteligo nie ma ani słowa. Przeczytaj
    sobie kochany kliencie w TOiP sam. O ile na to wpadniesz, że jakieś zmiany
    tam są oprócz zmiany cen za serwis SMS.
    Jak można wypisywać takie rzeczy i na koniec wstawiać slogan: "Jesteśmy
    przekonani, że proponowane zmiany spotkają się z Państwa uznaniem". Jak
    można budować zaufanie do firmy na takich akcjach? Czy ktoś się w Inteligo
    spodziewał, że klienci przeoczą te drobne zmiany w cenniku? Czy oni tam nie
    mają wyobraźni? Oszukują sami siebie? Czy może nas? Zastanawia mnie czy oni
    są tak głupi czy za idiotów nas uważają??? Bo jak inaczej nazwać to co
    zrobili? W tym konkretnym przypadku uparte nazywanie białego czarnym i
    mydlenie oczu swym klientom nie przejdzie. Ludzie się pokapują. I jeśli
    uważali, że klienci nie skumają co jest pod przykrywką "uatrakcyjnionego
    sposobu funkcjonowania serwisów SMS i obniżce ceny za tę usługę" to albo
    uważali swych klientów za zwyczajnych głupków, albo sami są, mówiąc
    delikatnie; inteligentni inaczej. I nie wiem co gorsze; układ z ludźmi nie
    potrafiącymi przewidzieć prostych zależności przyczynowo-skutkowych (czyli
    tego jaki wpływ na wizerunek firmy będzie miało takie potraktowanie swych
    klientów) czy może układ z ludźmi, którzy swych klientów świadomie traktują
    tak jak traktują (czyli jak głupków). Przez "układ" rozumiem powierzanie im
    swych pieniędzy a to już jest poważna sprawa. Osobiście wolałbym gdyby
    Inteligo uczciwie w mailach do swych klientów napisało, że jest zmuszone
    ogólną sytuacją podnieść prowizje i stawki za swe usługi. Może nie było by
    mi z powodu podniesienia cen lepiej, ale na pewno wzbudziło by to moje
    większe zaufanie do firmy. Bo nic nie robi lepiej wizerunkowi firmy niż
    pokazanie "ludzkiej twarzy". A zamiast tego zrobili to co zrobili i ja już
    ich nie lubię...

    Ale przy tej okazji chciałbym poznać Wasze zdanie w kwestii tego co się
    kryje pod tymi podwyżkami. Ja osobiście jestem zdania, że najprawdopodobniej
    były one planowane od początku, że taki był w założeniu ten biznes, by
    złapać pewną grupę klientów i powyżej pewnego poziomu zacząć zarabiać
    pieniądze na nich (w końcu to jest bank, a nie instytucja charytatywna). Ale
    mogę się też mylić i być może ta podwyżka na tę chwilę jest koniecznością bo
    bank traci płynność finansową. Nie wiem jak jest naprawdę, a informacja ta
    jest dość ważna bo w ramach promocji "Krąg przyjaciół" poleciłem konto
    Inteligo kilku swym znajomym, którzy dość aktywnie z niego korzystają, a
    kolejni planują ze względu na wysokie oprocentowanie przelać tam większość
    swych oszczędności i jeśli Inteligo miałoby mieć w niedługim czasie jakieś
    kłopoty i znajomi straciliby swe oszczędności to chyba bym im w oczy nie
    spojrzał. Heh, to jeszcze jeden "plus" tej promocji... że w pewnym stopniu
    jest się współodpowiedzialnym wraz z Inteligo za pieniądze poleconych przez
    nas przyjaciół.

    Paweł "Forni" Fornalski
    http://www.dyskusje.pl/
    f...@c...dyskusje.pl

  • 5. Data: 2002-02-03 12:26:18
    Od: Radek B <r...@k...chip.inv.pl>

    Damian P pisze:
    >15 zł to za karte dla pelnomocnika, za podstawowa jest jeszce 0 zl,a w
    >Inteligo za podstawowa rocznie wyjdzie prawie 12 zł

    No ale karta do płatności w internecie w mbanku kosztuje 20zł a tą z
    Inteligo można też płacić w necie.

    --
    mailto:r...@k...chip.inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 6. Data: 2002-02-03 13:54:31
    Od: "Marcin Zwara" <m...@e...net.pl>

> [...]
    > złapać pewną grupę klientów i powyżej pewnego poziomu zacząć zarabiać
    > pieniądze na nich (w końcu to jest bank, a nie instytucja charytatywna.

    Moje zdanie jest takie samo. MBank wszedł z promocją w listopadzie 2000 roku
    (z której oczywiście skorzystałem) i z powodu wejścia na rynek Inteligo na
    wiosnę 2001 promocja w obu bankach trwała do teraz (konkurencja). Ale każda
    promocja kiedyś się musi skończyć. :(((
    Dodatkowo banki prawdopodobnie będą musiały zmniejszać swój spread (zarobek)
    na stopach procentowych.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 7. Data: 2002-02-03 14:57:56
    Od: "Damian P" <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Radek B" <r...@k...chip.inv.pl> napisał w wiadomości

    > No ale karta do płatności w internecie w mbanku kosztuje 20zł a tą z
    > Inteligo można też płacić w necie.

    No tu sie musze zgodzic, i dlatego jescze zostawie sobie rachunek w Inteligo
    wraz z karta.

    Pozdrawiam
    Damian P.

  • 8. Data: 2002-02-03 23:26:56
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Marcin Zwara <m...@e...net.pl> wrote:
> [...]

    a moim zdaniem banki powinny jednak zarabiac pieniadze na obracaniu pieniedzmi,
    a nie na klientach przynoszacych im je za marny procent (bardzo marny jak
    spojrzec na cene kredytow). Na kasjerki, dysponentki powinien zarabiac kapital,
    a nie prowizje-za-wszystko od tych, co bankowi daja do reki pieniadze.
    tylko ze takich bankow nie ma :( wiec trzeba sie cieszyc, ze sa takie, jakie
    sa - niektore wciaz tanie i wygodne, nawet po polaczeniach lub zmianach w
    TOiPach czy akcjonariacie.
    Ale moze kiedys beda i takie, ktore beda bardziej szanowac dostawcow kasy i z
    nimi dzielic sie zyskami a nie glownie kosztami.

    (lektura oficjalnych wynikow bankow jest bardzo ciekawa - ile na konto rocznie
    przypada zysku? czy to nie pokrywa przypadkiem kosztow przezucanych na klienta
    z duzym zapasem? [to trzebaby wiedziec troche wiecej niz jest w oficjalnym
    bilansie])

    pozdrawiam

    romekk

  • 9. Data: 2002-02-04 07:04:32
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Feb 2002 12:57:14 +0100, "Paweł Fornalski"
    <f...@s...umcs.lublin.pl> wrote:

    >Czy ktoś się w Inteligo
    >spodziewał, że klienci przeoczą te drobne zmiany w cenniku?

    Oczywiście! Ilu nas tu jest w skali 110 tysięcy użytkowników
    Yntelusia? Ile jest martwych kont założonych na babcię, dziadka,
    wujka,ciocię, mamę, tatę, psa, siostrę i sąsiada z parteru (ktoś się
    tu chwalił, że właśnie tak zarobił wiele więcej niż te 500zł). Nagle
    ludzie się zdziwią. 5zł powiadasz? Nie, oni się ładnie zdziwią, jak po
    roku nieużywania narośnie (5*12)zł + odsetki za debet. W ten sposób
    Ynteluś odzyska przynajmniej część tych wypłaconych prowizji.

    >swych oszczędności i jeśli Inteligo miałoby mieć w niedługim czasie jakieś
    >kłopoty

    Zapewne będzie mieć... Skoro wycofali się z podawania swoich danych i
    różne takie dzikie podskoki robią, może się okazać, że BKO wyjeżdża
    :-)

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)