  • 1. Data: 2004-09-06 14:30:03
    Temat: Inteligo firma - zaświadczenie o posiadaniu rachunku
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    Ostatnio Urząd Skarbowy chce ode mnie "zaświadczenie o posiadaniu
    rachunku bankowego", czyli jakieś pismo od banku, że to konto o danym
    numerze jest moje. Czy w Inteligo jest na to gotowy formularz (chyba
    nie, bo nic mi nie pasuje), czy trzeba i czy w ogóle da się zamówić
    przez ivr. A jeśli się uda, czy to coś kosztuje?

    Grzexs

  • 2. Data: 2004-09-06 14:58:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Grzexs napisał(a):

> [...]
    > nie, bo nic mi nie pasuje), czy trzeba i czy w ogóle da się zamówić
    > przez ivr. A jeśli się uda, czy to coś kosztuje?

    Jeśli jest [pewnie jest] to na pewno nie zamówisz tego via IVR. I pewnie
    jest płatne, zgodnie z cennikiem [5,coś].

  • 3. Data: 2004-09-06 15:10:50
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Jeśli jest [pewnie jest] to na pewno nie zamówisz tego via IVR.

    Zgoda. To byłby całkowity bezsens - płacić wykonawcy za taką
    funkcjonalność, która więcej szkody może przynieść niż pożytku.

    > pewnie jest płatne, zgodnie z cennikiem [5,coś].

    Pewnie tak. Bank AFAIK ma obowiązek wystawić taki dokument na żądanie, ale
    nie powiedziane że zrobi to za darmo.
    Normalny bank przyjmie zlecenie wystawienia kwitu przez call center.
    Nienormalny każe iść do oddziału. Inteligo jako takie oddziałów nie ma,
    więc... :-)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 4. Data: 2004-09-06 15:33:24
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > ......czyli jakieś pismo od banku, że to konto o danym
    > numerze jest moje.

    A może umowa o prowadzeniu rachunku ?

  • 5. Data: 2004-09-06 16:12:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:chi00f$dsa$1@bozon2.softax.pl...

    > A może umowa o prowadzeniu rachunku ?

    No wlasnie
    Zanies im kopie umowy, pokaz oryginal i niech sie chrzania, a ty oszczedzisz
    pare zl.

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-09-06 18:39:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No wlasnie
    > Zanies im kopie umowy, pokaz oryginal i niech sie chrzania, a ty

    A tak w ogole to jest na to odpowiedni druczek, tyle ze w Urzedzie
    Skarbowym. Nazywa sie NIP-1 (albo NIP-3, tam ci powiedza...)
    Na tym druku ty skladasz OSWIADCZENIE o numerze rachunku bankowego i zadnych
    potwierdzen z banku nie musisz miec. Wystarcza twoj podpis pod elegancka
    klauzula o konsekwencjach skladania falszywych oswiadczen...;-)
    Cos strasznie kombinuja w twoim US...

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-09-06 20:25:13
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Slawek Kos wrote:
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    Jak urzędnik upierdliwy, to nie łyknie. Umowa to żaden dowód dla trzeciej
    strony; ja też mam gdzieś umowy prowadzenia kont, które już nie istnieją.

> [...]
    > zadnych potwierdzen z banku nie musisz miec. Wystarcza twoj podpis
    > pod elegancka klauzula o konsekwencjach skladania falszywych

    Widzi mi się taki scenariusz - urzędnik nie ma na stanie żadnego
    walidatora do poprawności numeru konta, albo się przyzwyczaił do pewnego
    schematu i krzyczy o papier, żeby uniknąć pomyłki, nie przyjmując do
    wiadomości że oświadczenie posiadacza to powinna być świętość (ze
    wszystkimi konsekwencjami).
    Na takiego urzędnika kopia umowy powinna starczyć, bo nie odróżni on jej
    od zaświadczenia o posiadaniu konta ;-)

  • 8. Data: 2004-09-07 06:54:43
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    > No wlasnie
    > Zanies im kopie umowy, pokaz oryginal i niech sie chrzania, a ty
    oszczedzisz
    > pare zl.

    Nie bardzo... Firma zmieniła nazwę, a umowa o prowadzeniu rachunku
    jest na starą. I właśnie stąd to dziwne żądanie US. Ale najbardziej
    mnie rozbriła argumentacja - "bo będą dokonywac zwrotu VAT-u". No to
    chyba w moim własnym interesie jest, aby podać prawidłowy numer konta!
    W ogóle to wszystko jest chore jakieś.

    Grzexs

  • 9. Data: 2004-09-07 07:16:07
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Piotr Grzegorz Skowroński wrote:

    > Widzi mi się taki scenariusz - urzędnik nie ma na stanie żadnego
    > walidatora do poprawności numeru konta, albo się przyzwyczaił do pewnego
    > schematu i krzyczy o papier, żeby uniknąć pomyłki, nie przyjmując do

    zawsze krzycza, raz o papier, drugi raz na Ciebie, kiedy
    chcesz od nich jakis papier (za ktory nb. zaplaciles
    znaczkami opl. skarbowej)

    oswiadczenie powinno byc swietoscia, w razie potrzeby
    umowa do okazania.

    jacek

  • 10. Data: 2004-09-07 16:32:04
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl> napisał w wiadomości

    > oszczedzisz
    >
    > Nie bardzo... Firma zmieniła nazwę, a umowa o prowadzeniu rachunku
    > jest na starą. I właśnie stąd to dziwne żądanie US.

    Aaaa, to trza bylo tak od razu, ze cie US przylapal na nieprawidlowosciach w
    papierach. Twoich nieprawidlowosciach...

    > Ale najbardziej
    > mnie rozbriła argumentacja - "bo będą dokonywac zwrotu VAT-u". No to
    > chyba w moim własnym interesie jest, aby podać prawidłowy numer konta!
    > W ogóle to wszystko jest chore jakieś.

    No faktycznie, chore.
    Twoja wina ewidentnie, a ty szukasz jakichs usprawiedliwien...
    Jak to z ta belka w oku bylo...?

    --
    Pozdrowienia