  • 1. Data: 2002-10-26 14:58:47
    Temat: Inteligo (Długie)
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    Drogi Dziale Reklamacji, Drogie Redakcje, Drogie Banki, koledzy i
    koleżanki!

    W związku z drastycznym spadkiem jakości usług w Banku Inteligo, niemożności
    wybrania własnej gotówki, braku oddziałów banku, spadkiem atrakcyjności
    oferty, znacznym wyprzedzeniem przez konkurencje, częstych awarii,
    wydłużającym się nocnym przetwarzaniem danych, braku tworzenia kopii
    zapasowych danych przez bank, braku ponioszenia jakiejkolwiek
    odpowiedzialności przez Bank, braku wyjścia z jakąkolwiek inicjatywą naprawy
    szkód jakie ponosza klienci, niezrozumiałymi odpowiedziami Działu
    Reklamacji, śpiącymi konsultantami w nocy, oraz poniesionej straty zarówno
    moralnej jak i finansowej przez moją stronę a także przez klientów Inteligo,
    występuję z reklamacją i zarazem oficjalną skargą zarówno do Inteligo, Bank
    Gesselshaft Berlin jaki i PKO BP SA.

    Mimo iż sprawa jest już znana w Inteligo, chciałbym ponownie ją po krótce
    naświetlić.

    W dniu 21/10/2002 chciałem pobrac pieniądz z Bankomatu PKO na Dwocu
    Centralnym, próby nie powiodły się, próbowałem kolejno we wszystkich
    bankomatach w centrum dochodząc do BGŻ na ulicy Solnej czyli już innej
    dzielnicy. W tym samym czasie skorzystając z karty Plus MEGA Inteligo,
    zadzwoniłem do konsultantki, rozmowa trwała około 41 minut z czego około 90%
    to HOLD-y, czyli puszczona muzyka z prośbą o oczekiwanie. Uzyskałem jedynie
    informacje, że jest awaria. Konsultantka, co można odsłuchać, nie miała
    wogóle pojęcia o niczym i nie mogła mi w zasadzie nic powiedzieć oprócz tego
    co ja juz wiedziałem, czyli że jest awaria i że jest jej przykro.

    To spowodowało, że nie mogłem zakupic biletu do Krakowa gdzie byłem umówiony
    o godzinie 16. Naraziło mnie to na spore koszty jako, że w godzinach
    szczytu, słuchałem Waszej muzyki za 2 PLN za minute + VAT. Czas łaczny
    rozmowy wyniósł 42 minuty (można to sprawdzić w Państwa rejestrze) czyli
    mamy juz 82 złote o które za chwilę będe sie upominać.

    Kiedy ostatecznie bankomat BGŻ połaczył się z Inteligo, i kiedy chciałem
    pobrac kwote 400 PLN, okazało się, że zanim bankomat poinformował mnie po
    raz kolejny, że nie moge podjąc środków, w tym czasie dostałem SMS że kwota
    400 PLN została mi zablokowana ale ja pieniędzy nadal nie miałem.
    Wieczorem miałem zapłacić klientowi 700 PLN, okazało sie że teraz nie mam
    ani pieniędzy na koncie ani w ręku, są zablokowane.
    !Kiedy zadzowniłem do banku w tej sprawie, powiedziano mi żebym sobie czekał
    do 7 dni az blokada się sama ściągnie.

    Bezskuteczne okazały się moje prośby o potwierdzenie faksem jako że wydruk z
    bankomatu informujący o nieudanej transakcji w BGŻ miałem w ręku.
    Poprosiłem pracowników BGŻ czy mogliby sprawdzić czy może cos jest nie tak z
    bankomatem bo ja dostałem SMS z Inteligo, że środki popłynęły.
    Kiedy jedna z dam wyszła ze mną , po chwili powiedziała mi żebym sobie u
    Nich załozył konto bo Inteligo to bank dla.... przepraszam że zacytuje
    ale.... że Inteligo to Bank dla gównozjadów... tak własnie usłyszałem.

    Nie dość że zrobiło mi się bardzo przykro, że Państwo zaufałem tak ja nadal
    nie miałem pieniędzy. Dzisiaj natomiast usłyszałem od konsutlantki jeszcze
    gorszą informację, okazało się że Wasz system zarejestrował jedynie 3 próby
    wybrania gotówki kiedy ja w domu mam około 11 kwitków z Euronetu, PKO BP,
    BGŻ o nieudanych transakcjach.

    Cała ta sytuacja pozbawiło mnie ostatniej ksztyny zaufania jakie miałem do
    Państwa, kiedy zakładałem konto, Wasz telemarketer przekonywał mnie, że to
    będzie najlepszy bank w Polsce, tymczasem okazuje się że każdy inny Bank z
    jakim miałem przyjemność okazuję się o Niebo lepszy i wygodniejszy.
    Odkąd założyłem konto, mam same problemy, wspólczynnik udanych prób podjęcia
    środków z państwa konta wynosi mniej więcej 50% zatem czy ja nie moge mieć
    obaw przed każdą transakcją?
    Zawsze albo jest przetwarzanie danych, albo konserwacja systemu albo...
    albo... albo....
    Nie interesuja mnie Państwa problemy z innymi firmami, nie z innymi
    podmiotami podpisywałem umowę a z Państwem.
    Jeżeli chcecie Państwo w nieskończonośc powoływac się na paragraf z
    regulaminu, że Inteligo nie ponosi odpowiedzialnośći za problemy techniczne
    na łaczach to bardzo prosze juz nie kwapic sie z odpowiedzią... ja juz to
    znam na pamięć.

    Oczywiście podobne rzeczy mogą sie przytarfić każdem bankowi tyle, że
    konkrencja walczy o klienta, kiedy kilka miesięcy temu miałem podobną
    sytuację w CITIBANKU gzie nie mogłem przez dwie godziny wybrac gotówki, Bank
    w przeprosiny przez pól roku zwolnił mnie z wszystkich opłat bankowych i
    jeszcze przysłał ładne pismo z przeprosinami, cos nie do pomyślenia w
    Inteligo.

    Dodatkowe utrudnienia i wady na jakie klienci natrafiają w Inteligo:

    - wiecznie przedłużające się NOCNE PRZETWARZANIE DANYCH, czasami nawet do
    rana i niemożnośc podjęcia gotówki
    - brak oddziałów
    - wysokie koszta obsługi konta przy minimalnym zapewnieniu dobrej jakości
    usług
    - odwieczne problemy z VISĄ i połaczeniami z tą firmą
    - blokady środków nawet gdy nie zostały one podjęte
    - weryfikacja na podstawie naziwska panieńskiego matki
    - zbyt wielka ilość zabezpieczeń i procedur ochronnych które w rezulatcie
    staja się niewygodą dla klienta
    - brak tworzenia BACKUP-ów przy przetwarzaniu danych
    - narażenie klientów na srate czasu
    - uniemozliwienie jakiejkolwiek transakcji w momencie kiedy klient zgubi lub
    zostanie mu skradziona karta kodów (wtedy nawet dane osobowe nie wystarczają
    ani wszystkie inne zabezpieczenia w pozostałych kanałach)
    - nie uznawanie skarg klientów, że środki zostały zablokowane a gotówka nie
    została wypłacona nawet przy oryginale potwierdzenia z bankomatu
    - częste podwójne naliczanie opłat i kwoty transakcji bezgotówkowych (patrz:
    historia konta i poprzednie reklamacje)
    - niedoinformowanie konsultantów na temat międzynarodowego kodu banku
    (poprzednie rozmowy)
    - niejednokrotnie niemiłą obsługę (patrz poprzednie pozywtynie rozpatrzone
    reklamacje)
    - nieścisłóść w procedurach i nie przestrzeganie ich przez niektórych
    konsultantów (patrz rozmowa z Panem Adamczykiem i kierownik Samantą Tkaczyk)
    - tandenta promocja "Załóż konto - dostaniesz 50 PLN", potwierdzająca słowa
    Pani z BGŻ
    - niewidoczna i skomplikowana strona internetowa
    - przelewy, notorycznie odrzucane przelewów na moje konto przy podaniu
    dobrych danych ( pozytywnie rozpatrzone reklamacje z historii), bank bardzio
    często odrzucał przelewy z innych banków , wysyłając informacje że nie ma
    takiego klienta kiedy po kolejnej próbie pieniądze juz trafiały - problem
    szerzej opisany w poprzednich zgłoszeniach + rozmowa z kieronik Działu
    reklamcji Panią Renatą Kędzior

    Po krótce, w związku z zaistniałą sytuacją, zablokowaniem środków, startą
    kilku moich godzin, strata zaufania, wnoszę do DR kilka wariantów
    rozwiązania problemu na wzór konkurencji i nowoczesnego Banku, bardzo prosze
    o wybranie odpowiedniej opcji i odpowiedź na maila.

    1) zwolnienie mnie z opłat bankowych przez okres 12 miesięcy
    2) zwrot poniesionej kwoty połaczenia telefonicznego, 42 minuty x 1,80
    (netto) = 75,60 + VAT (22%) = 92,23 PLN + zwolnienie z opłat bankowych przez
    okres 6 miesięcy
    3) zwrot poniesionej rozmowy telefonicznej 92,23 PLN + przekazanie kwoty
    1000 PLN na dowolnie przez siebie wybrany Dom Dziecka.
    4) zadośćuczynienie finansowe na kwotę 500 PLN przelane na konto PRIVATE
    5) inna Państwa koncepcja

    Ze swojej strony chciałbym dodać, iż przesyłam kopie tego maila do obecnych
    i potencjalnych klientów Inteligo, dzienników zajmujących się tematyka
    bankową, konkurencji oraz właścicieli banku jak i Pana dyrektora.

    Z poważaniem i nadzieją na polubowne załatwienie problemu.
    Marcin Sebastian Marczewski

  • 2. Data: 2002-10-26 15:10:34
    Temat: Re: Inteligo (Długie)
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    Reaktorek wrote:
    > W związku z drastycznym spadkiem jakości usług w Banku Inteligo,

    tzn?

    > niemożności
    > wybrania własnej gotówki

    tzn?

    > braku oddziałów banku,

    A byly kiedys?

> [...]

    > znacznym wyprzedzeniem przez konkurencje

    tzn?

    > częstych awarii, wydłużającym się nocnym przetwarzaniem danych,

    (cut - szkoda miejsca na cytaty)

    tzn?

    > Dodatkowe utrudnienia i wady na jakie klienci natrafiają w Inteligo:
    > - wiecznie przedłużające się NOCNE PRZETWARZANIE DANYCH, czasami nawet do
    > rana i niemożnośc podjęcia gotówki

    Nie zauwazylem.

    > - brak oddziałów

    Nigdy ich nie bylo, to najbardziej bzdurny argument, zaden "marmurek"
    nie daje takiego oprocentowania na ror'ze. Chcesz miec oddzial - 1%,
    chcesz miec procenty - lokata, badz ror w e-banku

    > - wysokie koszta obsługi konta przy minimalnym zapewnieniu dobrej jakości
    > usług

    99gr? ROTFL

> [...]

    > - blokady środków nawet gdy nie zostały one podjęte

    Nie zauwazylem.

    > - weryfikacja na podstawie naziwska panieńskiego matki

    Nie rozumiem, jaka weryfikacja?

    > - zbyt wielka ilość zabezpieczeń i procedur ochronnych które w rezulatcie
    > staja się niewygodą dla klienta

    Mozesz rozwinac?

> [...]

    > zostanie mu skradziona karta kodów (wtedy nawet dane osobowe nie wystarczają
    > ani wszystkie inne zabezpieczenia w pozostałych kanałach)

    Ze jak? Cos Ci sie nie pomylilo?

    > - niewidoczna i skomplikowana strona internetowa

    Mysle ze moje ryby by sobie z nia poradzily, nie wiem o czym piszesz...

> [...]
    > takiego klienta kiedy po kolejnej próbie pieniądze juz trafiały - problem
    > szerzej opisany w poprzednich zgłoszeniach + rozmowa z kieronik Działu

    U mnie tego nie ma.

    > 4) zadośćuczynienie finansowe na kwotę 500 PLN przelane na konto PRIVATE

    ;-D

    > 5) inna Państwa koncepcja
    > Marcin Sebastian Marczewski

    Hm, wspolczuje Ci, ale nie nalezy tego uogolniac, nie mialem (na
    szczescie) zadnych problemow z Inteligo. Czesc z Twoich zarzutow jest
    smieszna, niektore brzmia powaznie.

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 3. Data: 2002-10-26 15:15:32
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    Zamiast pisac tzn. przeczytaj uwaznie, raz jeszcze mojego posta, potem
    przesledz archiwum listy, gdzie w temacie pojawia sie Inteligo, np:
    Reklamacja - Inteligo, z 24.10, post na tej liscie. A jak juz to zrobisz to
    podejme z Toba dalsza dyskusje.

  • 4. Data: 2002-10-26 15:31:29
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    weak_trader wrote:
    > Panie Marcinie - Ja także miałem problemy (poważne) z Bankiem Inteligo i to
    > pańskie tzn??? wydaaje mi się śmieszne ...

    Chcialem po prostu, aby przedpisca to rozwinal, jakies przyklady.

    > Rozumiem, że jak ktoś ma 2000 zł na koncie i wypłaca z niego raz w miesiącu
    > to może się z problemami nie spotkał......

    Nie jest tak.

    > Ale wie Pan... zrozummy innych .....!!!

    Dlatego napisalem, ze ja nie mialem problemu, nie ma bankow (nie
    slyszalem o takich) w ktorych nie ma problemow, tak juz niestety jest :(

  • 5. Data: 2002-10-26 15:32:04
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Reaktorek" <r...@z...pl> napisał w wiadomości
    > - brak oddziałów
    > - wysokie koszta obsługi konta przy minimalnym zapewnieniu dobrej jakości
    > usług

    tak mi sie przypomnialo, ze pewna Pani bodaj z Gdanska - pozwala do sadu
    bank BIG w zwiazku z niemoznoscia bezplatnego wyplacenia gotowki z konta
    (nie wiem jak jest teraz, ale wowczas byla w BIG oplata zarowno za wyplate w
    kasie jak i w dowolnym bankomacie) a sprawe wygrala - (zwrot poniesionych
    oplat za wyplate w kasie :-)
    Zawsze zastanawialem sie kiedy ktos pozwie inteligo lub np VW za podobna
    praktyke.- nestety brak chetnych
    Za kilka miesiecy konto inteligo-BP bedzie zapewne miec juz taka opcje -
    wiec sprawa stanie sie jakby bezprzedmiotowa - przynajmniej dla nich

    a co do innych watkow w Twojej wypowiedzi, to w zasadzie pogaworze z jednym:

    > 1) zwolnienie mnie z opłat bankowych przez okres 12 miesięcy
    itp

    w Polskich warunkach takie zadanie trudno jest wyegzekwowac nawet w sadzie,
    ogranicz sie po prostu do zadania zwrotu kosztow - zadanie zadoscuczynienia
    schowaj do kieszeni bo nie zyjemy w nazbyt cywilizowanym zakatku swiata i tu
    takie zadania powoduja ciagle usmieszek niz troske.

    a samego konta inteligo juz dawno nie mam - bo to taka sobie spoleczka
    kolesiow do robienia forsy a nie zaden bank - moze wroce - jak wezma go w
    rece normalni bankowcy.

  • 6. Data: 2002-10-26 15:33:26
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    Reaktorek wrote:
    > Zamiast pisac tzn. przeczytaj uwaznie, raz jeszcze mojego posta, potem

    Przeczytalem, nadal uwazam ze czesc zarzutow jest bez sensu.

    > przesledz archiwum listy, gdzie w temacie pojawia sie Inteligo, np:

    Grupe czytam regularnie od roku.

    > Reklamacja - Inteligo, z 24.10, post na tej liscie. A jak juz to zrobisz to
    > podejme z Toba dalsza dyskusje.

    Prosze tylko o rozwiniecie tego, do czego mam uwagi. Czesc z nich jest
    przesadzona (a czesc w ogole bzdurna).

    P.S.
    Odpowiadaj pod cytowanym tekstem i tnij niepotrzebne rzeczy.

  • 8. Data: 2002-10-26 20:00:14
    Od: k...@p...onet.pl

    Koles ty sie w taka podroz wybierasz i wiesz, ze bedziesz musial wyplacic
    gotowke, to masz tylko 1 karte, gdzie masz kase ? Przeciez teraz to sie zaklada
    w 10 bankach konta i portfel wypycha kartami i nie uraczysz takiej sytuacji.
    minimum to 3-4 karty koles. i jak pretensje, to tylko do siebie. jak stawiasz
    na taki bank jak inteligo, to gratuluje.lepiej miec te 2000tysiace w paru
    bankach, niz na 1 koncie, bo akurat awaria, i zostaniesz z placem w nocniku.

  • 9. Data: 2002-10-26 20:32:12
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    i zostaniesz z placem w nocniku.

    z karta w nocniku... :)

  • 10. Data: 2002-10-26 20:49:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    k...@p...onet.pl wrote:
    > Przeciez teraz to sie zaklada
    > w 10 bankach konta i portfel wypycha kartami i nie uraczysz takiej sytuacji.
    > minimum to 3-4 karty koles.

    Niestety masz rację :(