  • 1. Data: 2003-12-25 21:44:14
    Temat: Inkaso czeków zagranicznych
    Od: "włodek" <k...@o...pl>

    Mam pytanie do osób będących w temacie : Otrzymałem ostatnio kilka czeków
    (przekazów)
    z USA (za moją "działalność" w Ebayu ),są wysłane przez Western Union Auction
    Payments - były BidPay . Kwoty są niewielkie , gdy byłem w banku Pekao SA
    dowiedziałem się że mogą je przyjąć tylko do inkasa , i mam czekac na ich
    realizacje ok.6 tygodni !!. Czy jakieś inne banki mogą to zrobić szybciej ?
    Jak róznica jest między inkasem czeku a skupem ? Słyszałem że cos takiego
    istnieje.Z góry dziękuje za wiadomości . W.

  • 2. Data: 2003-12-25 23:17:48
    Temat: Re: Inkaso czeków zagranicznych
    Od: "Mmore" <m...@c...net>

    "włodek" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak róznica jest między inkasem czeku a skupem ? Słyszałem że cos takiego
    > istnieje.Z góry dziękuje za wiadomości . W.

    Nie bedzie Ci sie oplacalo przekazac je do 'skupu'. Zaplacisz wowczas wysoka
    prowizje. Pekao SA skupuje tylko znane sobie czeki. Wplata do incaso jest
    obarczona minimalna oplata. Ja za czeki o wartosci $4000 zaplacilem cos
    30zl. Ale trwalo to ponad 5 tygodni. Sprobuj w BPH i WBK oraz PKO BP.

  • 3. Data: 2003-12-26 00:06:52
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "włodek"
> [...]
    > (przekazów)
    > z USA (za moją "działalność" w Ebayu ),są wysłane przez Western Union Auction

    BPHPBK i BZWBK obsługują Western Union w Polsce, może zapytaj u nich
    czy skupują takie czeki.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2003-12-26 08:50:57
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    weKGb.5445$8...@w...newsranger.com,
    Mmore <m...@c...net>:

> [...]
    > incaso jest obarczona minimalna oplata. Ja za czeki o wartosci $4000
    > zaplacilem cos 30zl. Ale trwalo to ponad 5 tygodni. Sprobuj w BPH i

    Nie bedzie szybciej, za to bedzie drozej (w BZWBK przynajmniej).

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-12-26 12:25:04
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    swego czasu mialem czek z royal bank of canada

    oblazlem:
    BZWBK - realizacja do 3ch miesiecy - wysoka prowizja
    Pekao - realizacja 3 miesiace, prowizja (niewielka) ale trzeba zalozyc konto
    i bulic co miesiac 8,5zl za prowadzenie

    zrezygnowany spotkalem w drodze powrotnej do domu PKO

    czek zrealizowali mi od reki - prowizja wyniosla cos kolo 10zl (czek na
    250$kanadyjskich)
    wyplata odbyla sie w zlotowkach bo nie mieli kanadyjskiej waluty ale za to
    po kursie lepszym od kantorowego

    pzdr

    matjaw

    PS
    A tak wogle to nie rozumiem dlaczego banki nie realizuja tych czekow od
    reki? przeciez one wszystkie sa ubezpieczone (ban czy instytucja ktore je
    wystawia gwarantuje wyplate do pewnej kwoty)
    Poza tym termin 3ch miesiecy jest chory - na co im tyle czasu???

  • 6. Data: 2003-12-26 19:43:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> writes:

    > A tak wogle to nie rozumiem dlaczego banki nie realizuja tych czekow od
    > reki? przeciez one wszystkie sa ubezpieczone (ban czy instytucja ktore je
    > wystawia gwarantuje wyplate do pewnej kwoty)

    A skad oni maja to wiedziec?

    > Poza tym termin 3ch miesiecy jest chory - na co im tyle czasu???

    Na poczekanie do konca miesiaca, wyslanie ich wszystkich droga morska,
    i poczekanie na rezultaty? I z przyzwyczajenia, niech troche pieniadze
    poleza na koncie wlasnym banku?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2003-12-27 12:47:36
    Temat: Ważna odpowiedz !!!
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > Jak róznica jest między inkasem czeku a skupem ? Słyszałem że cos takiego
    > istnieje.Z góry dziękuje za wiadomości . W.

    Ja osobiście mam takie czeki minimum raz w miesiącu, dokładnie z bidpay-a,
    teraz juz auction payment (nawet teraz mi lezy jeden na stole :-))
    Ja realizuje je w Kredyt Banku - jest to najlepszy bank do tego, gdyz
    współpracuja oni z WU. Prowizja jest w wysokosci 1 % od kwoty jednak nie mniej
    niz 10zł, za to pieniądze masz od reki. Spróbuj, ja zawsze w ten sposób
    realizuje je, a czy 10zł to duzo, cóz, to juz sam bedziesz wiedział. Czasami
    uda sie tak, że przy skupie np. 3 czeków Pani w okienku popropsi tylko prowizje
    jak za jeden gdyz skupi to tak jak jeden czek, 2 razy mi sie tak udało, ale
    ogólnie xciezko z tym, i raczej każą sobie płacic od czeku.

  • 8. Data: 2003-12-27 15:34:25
    Od: zenek <z...@w...pl>

> [...]
    > reki? przeciez one wszystkie sa ubezpieczone (ban czy instytucja ktore je
    > wystawia gwarantuje wyplate do pewnej kwoty)

    mylisz się, nie wszystkie, tylko niektóre, i tylko takie dla których
    ten obcy bank zawarł z naszymi bankami umowy że wypłaci bezwarunkowo do
    jakiejś tam kwoty.
    Dla pozostałych zostaje tylko inkaso.