    From: "Mmore" <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inkaso czeków zagranicznych
    Date: Thu, 25 Dec 2003 23:17:48 GMT

    "włodek" <k...@o...pl> wrote in message
    news:42df.00001490.3feb5a2d@newsgate.onet.pl...
    > Mam pytanie do osób będących w temacie : Otrzymałem ostatnio kilka czeków
    > (przekazów)
    > z USA (za moją "działalność" w Ebayu ),są wysłane przez Western Union
    Auction
    > Payments - były BidPay . Kwoty są niewielkie , gdy byłem w banku Pekao SA
    > dowiedziałem się że mogą je przyjąć tylko do inkasa , i mam czekac na ich
    > realizacje ok.6 tygodni !!. Czy jakieś inne banki mogą to zrobić szybciej
    ?
    > Jak róznica jest między inkasem czeku a skupem ? Słyszałem że cos takiego
    > istnieje.Z góry dziękuje za wiadomości . W.

    Nie bedzie Ci sie oplacalo przekazac je do 'skupu'. Zaplacisz wowczas wysoka
    prowizje. Pekao SA skupuje tylko znane sobie czeki. Wplata do incaso jest
    obarczona minimalna oplata. Ja za czeki o wartosci $4000 zaplacilem cos
    30zl. Ale trwalo to ponad 5 tygodni. Sprobuj w BPH i WBK oraz PKO BP.