  • 1. Data: 2004-04-18 11:05:56
    Temat: Ile wynosi ten "podatek belki"?
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    na stronach czytam, ze 20% (przychodow z ror'u, lokat, itd);
    /w inteligo z 0.60zl wzielo 0.20zl a nie 0.12zl (?) (czyli 33.3% a nie 20%)

  • 2. Data: 2004-04-18 11:41:23
    Temat: Re: Ile wynosi ten "podatek belki"?
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    Dnia 2004-04-18 13:05, Użytkownik Q napisał:
    > na stronach czytam, ze 20% (przychodow z ror'u, lokat, itd);
    > /w inteligo z 0.60zl wzielo 0.20zl a nie 0.12zl (?) (czyli 33.3% a nie 20%)

    polecam http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=132
    706&t=132704

  • 3. Data: 2004-04-18 12:02:36
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Q" <o...@g...gov.pl> napisała:

    > na stronach czytam, ze 20% (przychodow z ror'u, lokat, itd);
    > /w inteligo z 0.60zl wzielo 0.20zl a nie 0.12zl (?) (czyli 33.3% a nie 20%)

    Po pierwsze od 1.01.2004 nie 20% lecz 19%
    Po drugie - przejrzyj archiwum - co i rusz ktoś się o to pyta

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2004-04-18 15:50:44
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze od 1.01.2004 nie 20% lecz 19%
    > Po drugie - przejrzyj archiwum - co i rusz ktoś się o to pyta

    E, prawie nikt ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-04-18 17:03:46
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Q" <o...@g...gov.pl> napisał w wiadomości
    > na stronach czytam, ze 20% (przychodow z ror'u, lokat, itd);
    > /w inteligo z 0.60zl wzielo 0.20zl a nie 0.12zl (?) (czyli 33.3% a nie
    20%)

    Stawka podatku wynosi 19 %, ale wiele bankow zaokragla kwote do
    opodatkowania do pelnych zlotych i wtedy w skrajnym przypadku mozna zaplacic
    38 % (0,50 zl zaokraglone do 1 zl). I wtedy oplacaja sie krotkoterminowe
    lokaty na takie kwoty, by odsetki wynosily mniej niz 0,50 zl :-)

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 6. Data: 2004-04-18 17:25:33
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Daniel M.J." <q...@c...pbz> napisała:

> [...]
    > 38 % (0,50 zl zaokraglone do 1 zl). I wtedy oplacaja sie krotkoterminowe
    > lokaty na takie kwoty, by odsetki wynosily mniej niz 0,50 zl :-)
    Nie "wiele banków zaokrągla", tylko wszystkie banki zaokrąglają podstawę
    opodatkowania do pełnych złotych, gdyż taki mają obowiązek (prawo
    podatkowe). Co więcej, dodatkowo podatek zaokrąglany jest do pełnych
    dzisiątek groszy.

  • 7. Data: 2004-04-18 19:34:01
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    > Nie "wiele banków zaokrągla", tylko wszystkie banki zaokrąglają podstawę
    > opodatkowania do pełnych złotych, gdyż taki mają obowiązek (prawo

    Napisalem "wiele bankow", gdyz po wprowadzeniu podatku w roznych bankach
    bywalo roznie, Weiss sie sprawa zajmowal i odmienne opinie slyszal. Moze
    teraz sie przepisy zmienily, tudziez wszyscy sie doczytali jak powinno byc.
    Jednak nie wiem, jak robia _wszystkie_ banki, stad takie okreslenie.

    Daniel

  • 8. Data: 2004-04-19 08:51:40
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

> [...]

    > teraz sie przepisy zmienily, tudziez wszyscy sie doczytali jak powinno byc.
    > Jednak nie wiem, jak robia _wszystkie_ banki, stad takie okreslenie.
    Przepisy się nie zmieniły, od początku były takie (to dotyczy zresztą
    większości podatków, nie tylko tego). Możliwe że w jakimś banku się nie
    doczytali...

  • 9. Data: 2004-04-19 09:37:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    gornik wrote:
    > Przepisy się nie zmieniły, od początku były takie (to dotyczy zresztą
    > większości podatków, nie tylko tego). Możliwe że w jakimś banku się
    > nie doczytali...

    Fortis nie zaokrągla podstawy opodatkowania a wie że inne tak robią
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-04-19 11:24:44
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > Stawka podatku wynosi 19 %, ale wiele bankow zaokragla kwote do
    > opodatkowania do pelnych zlotych i wtedy w skrajnym przypadku mozna
    zaplacic
    > 38 % (0,50 zl zaokraglone do 1 zl).

    dzieki; juz zajarzylem :)
    ps.
    co za kretynski i niesprawiedliwy przepis :( ...

    > I wtedy oplacaja sie krotkoterminowe
    > lokaty na takie kwoty, by odsetki wynosily mniej niz 0,50 zl :-)

    mozesz wyjasnic to blizej,
    bo nie czaje :( ...

    zalozmy, ze mam konto, np. w mBanku
    i tyle kasy na nim, ze odsetki wyjda 0.51zl
    (czyli ten najgorszy przypadek);
    co mam zrobic?
    czesc kasy przlac na lokate?

    ten podatek jest od sumy wszystkich odsetek w danym banku
    czy jest suma od podatkow od poszczegolnych odsetek?