  • 21. Data: 2021-01-04 08:48:51
    Temat: Re: Idea -> Pekao SA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 04 Jan 2021 07:18:03 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Ale kto dopłaci? BFG?
    > "No i panie, kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci, my płacimy.
    > To są nasze pieniądze proszę pana. Społeczeństwo."
    >
    > Życie :-)

    BFG doplaci, czyli banki i/lub my.

    Ale ... na razie to jest raptem pol mld, jakby dopuscic do upadku
    banku, trzeba by doplacic 20 mld, z opcja nierychlego zwrotu i
    wiekszych strat.

    Poza tym ostatnio Idea sie szczycila jeszcze drobna nadwyzka, teraz
    szacuja ja na -482 mln ... wiec pytanie - szacunek na zamowienie, czy
    dzialalnosc zarzadu przynosi straty, wiec lepiej, aby dalej nie
    dzialal.

    Choc moze byc tez jeszcze wersja trzecia - lockdown doprowadzil do
    bankructwa wiele firm, lub chocby do czasowego zawieszenia splat
    kredytow, wiec zgodnie z wytycznymi - obniza sie ich wartosc.
    W innych bankach bedzie to po prostu spadek kapitalu w granicach
    marginesu bezpieczenstwa, w Idei - przejscie z + na -.

    A swoja droga - jak bank wykaze w danym roku strate ... nie przestaje
    placic podatku bankowego ?

    J.

  • 22. Data: 2021-01-04 09:09:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 19:37:38 +0100, Arek napisał(a):

    > Raczej nie odpuszczą. Ew. zmuszą do sprzedaży za grosze podobnie
    > jak było z FM bankiem (obecnie Nest), tylko wtedy pretekst był inny
    > - formalny.

    Teraz tez bedzie formalny? Jakis podejrzany typ zasiada w RN ? :-)
    A ten typ w ogole przyjezdza na posiedzenia RN ... czy w dobie
    koronawirusa juz nie trzeba przyjezdzac ?

    > Albo jak z SK Bankiem - położono bank w dobrej kondycji (podobnie
    > poszło o wysokość zabezpieczenia kredytów - udzielonych wg banku
    > różnym podmiotom, wg KNF jednemu). Dopiero po kilku latach ogłoszono,
    > że kredyty mogły być dla wyłudzaczy z którymi pracownicy banku
    > współpracowali.

    Czy tak polozono w bank w dobrej kondycji ... nie wiadomo, jak to z
    tymi kredytami bylo - splacane, czy nie splacane.

    Albo jak czytam - bank sprzedal zle kredyty firmie windykacyjnej po
    dobrej cenie. No i swietnie ... tylko nie sprzedal za gotowke, a
    platnosc mial otrzymac gdy kredytobiorcy splaca swoje kredyty.
    A do tego czasu ... spodziewana platnosc wisi w aktywach.

    BFG sie cos nie chwali, ile mu syndyk SK Banku wyplaca ...

    Ostatnio mielismy przejecie PBS, ktoremu tez zabraklo kapitalow
    wlasnych, tyle, ze to bylo na podstawie audytu niemal sprzed roku, a
    bank juz rzekomo zaczal wychodzic na zysk ...

    > W PL są i tak masymalne dozwolne w UE wymogi dot. zabezpieczenia
    > kredytów (podobno podwyższone z myślą o Getin Banku). To wystarczy
    > by się przyczepić.

    Swoja droga - jesli slusznie przypuszczam ze lockdown mogl se odbic na
    IB, to i GB moze mocno zaszkodzic ..

    > Ciekawe czy akcje GB polecą w dół? Ale GB dużo większy od Idei.
    > Kto mógłby go przejąć z ew. dopłatą z BFG? PZU+PKO BP?
    > Wiem! Polska wersja czebola - Orlen!

    Nie, bo nie jest bankiem. Chyba, ze KNF mocno nagnie
    przepisy/wypracowana linie.

    Ale czemu nie Pekao?
    BFG zagwarantuje pokrycie ewentualnych strat :-)

    Chyba, ze ... stopy nadal spadna, a podatek bankowy przekroczy zysk z
    kredytow...

    J.

  • 23. Data: 2021-01-04 09:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 02:36:32 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." news:1rutt3d8kblm9.1r27s3bjc2jpf$.dlg@40tude.net
    ni-w-getback-wsciekli-po-przejeciu-idea-banku-przez.
    html

    > Bursztynowo złoci coś uzsykali? [cyrkową komisję]

    Bursztynowi mieli rozczenia w firmie, ktora nie miala nic.

    Getbackowcy mieli roszczenia lub szanse na nie w banku, ktory mial
    miliardy rzekomych aktywow.
    Gdzie by sie uplasowali w razie upadku banku i czy syndyk mialby im z
    czego wyplacic, to juz nie wiem.
    Odszkodowanie wyrokiem sadu ... czy to nie dosc wysoko na liscie ?
    Czyh BFG ma priorytet i zabralby wszystko ?

    > Jeśli ZZiobro nie będzie miękiszonem, ;) powie Czarneckiemu:
    > ,,Proszę, aby szanowny Pan bankier cieszył się nieobciążaniem
    > go długami (?ponad 478 mln pln?) banku i kosztami przejęcia banku<<...

    rekwizycja rozszerzona ?

    > Bo chyba GetBack nijak nie chowa się w tych 478 mln...

    Kto ich tam wie - mogli doliczyc, chyba wrecz powinni ...

    J.

  • 24. Data: 2021-01-04 13:47:00
    Temat: Re: Idea -> Pekao SA - blokada przelewów
    Od: Oli <O...@a...com>

    W dniu 2021-01-02 o 13:02, Oli pisze:
> [...]
    yzacje-idea-bank-s-a-ktory-zostanie-przejety-przez-b
    ank-pekao-s-a/

    > Nieprawda.
    > 02.01.2020 11:20 Nie można zlecić przelewu na 04.01.2020.
    > Nie wysyła przelewu - pisze w kółko:  popraw błędy zaznaczone na czerwono. Nie ma
    > błędów i nie ma zaznaczenia na czerwono.

    Raport kolejny:
    04.01.2020 g11 cd komedii lub dosadniej złodziejstwa.
    na stronie Idei - prawie cała stron , że jestem w pekao, dalej informacja co
    będzie, tzn zostanę przeniesiony do peakao gdy przeniosą konto do systemu pekao,
    ale kiedy nie wiadomo - czekaj tata latka.
    Możesz założyć konto powitalne ( ale jako nowy klient pekao) opcji do wypełnienia
    multum i dołącz zdjęcie dowodu -- NIE.

    Wracam do strony początkowej tam w górnym rogu jest możliwość logowania do Idei.
    po zalogowanie - informacja wystąpił niespodziewany błąd.
    Po pół godzinie, zalogowanie bez błędu. Przelew jak poprzednio można wypełnić ale
    nie można wysłać,

    Dostałem też email z pekao że z tymi samymi banałami :
    dostęp do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej jest aktywny (hasła i
    loginy pozostały bez zmian),

    transakcje i operacje realizowane są na bieżąco, (* kłamstwo *)
    infolinia Idea Banku pracuje bez zmian.

    tel do infolinii : 5 minut automatycznego pustosłowia, potem automatyczna
    infolinia informuje że z powodów technicznych trzeba czekać długo - ile nie wiadomo

    Kilka lat temu przeżyłem przeniesienie z Meritum do Aliora. Dawne konto Meritum
    działało normalnie, potem można było się spokojnie przenieść do z integrowanego
    konta Aliora a na numer dawnego konto meritum można dostać przelew jeszcze do tej
    pory.

    Tak wygląda poprawne przeniesienie klientów z jednego banku do drugiego.
    Jeżeli robi się operację z dnia na dzień z powodów politycznych nie licząc z
    klientami - bo co nam zrobicie - sądy są nasze - to wychodzi tak jak teraz. Nie da
    w jeden albo nawet w kilka dni, zintegrować systemy informatyczne dwóch banków.

    --
    Olisadebe

  • 25. Data: 2021-01-04 15:07:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 13:47:00 +0100, Oli napisał(a):

> [...]
    > ale kiedy nie wiadomo - czekaj tata latka.
    > Możesz założyć konto powitalne ( ale jako nowy klient pekao) opcji do wypełnienia

    Na cloud.ideabank.pl jest tylko info, ze logowanie moze byc opoznione,
    ale ze apka mobilna dziala dobrze.

    Logowanie istotne konczy sie bledem.
    Jakbym tam mial grubsze pieniadze ... pewnie bym sie zdenerowal troche
    :-)

> [...]
    > infolinia informuje że z powodów technicznych trzeba czekać długo - ile nie wiadomo

    Tam chyba zawsze byl taki komunikat, ale moze mi sie pomylilo z innym
    bankiem.

> [...]
    > w jeden albo nawet w kilka dni, zintegrować systemy informatyczne dwóch banków.

    Ale to nie bylo z dnia na dzien
    https://www.pb.pl/kulisy-wprowadzenia-resolution-w-i
    dea-banku-1104615

    Poza tym mieli doswiadczenie z PBS, tudziez paroma wczesniejszymi
    bankami i kasami - ale tam tylko wyplaty.

    No i DB - jak go Santander przejal i zintegrowal, a czynil to dlugo,
    to tez nie wszystko dzialalo ...

    A tymczasem ... Czarnecki pozywa Pekao.
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/leszek-czarn
    ecki-pozywa-pekao-o-300-mln-zl/m3fwxfn

    Poczekamy, zobaczymy ... zaryzykuje wpisowe ?

    A swoja droga - BFG sie opierala na aktualnych danych, czy tych za
    2019r ?

    J.

  • 26. Data: 2021-01-04 20:10:34
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    w IB od dawna brak kasy, ciekawe czy GNB również pójdzie tą drogą?

    jakieś pomysły?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 27. Data: 2021-01-04 20:30:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 20:10:34 +0100, Robert_DF napisał(a):
    > w IB od dawna brak kasy,

    Brak "kapitalow wlasnych". Bo kasy to owszem - zabraklo rok czy dwa
    temu, pozyczyli z NBP, potem oddali, ostatnio to mieli jakies
    niespojne odsetki na oszczednosciach - IMO, kasy im nie brakowalo.

    > ciekawe czy GNB również pójdzie tą drogą?
    > jakieś pomysły?

    Ogolnie wiadomo, ze tez mu troche brakuje tych kapitalow wlasnych.
    Na ile jest to powazne ... poczekamy, zobaczymy.

    Tu jeszcze nie byl to powazny brak. Ale jak troche kredytow przestanie
    byc splacanych, z powodu wirusa, to roznie moze byc.

    No i np ostatnio chyba sie "nabił w Idee", ale tylko na 25 mln :-)

    J.

  • 28. Data: 2021-01-05 22:26:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Getbackowcy mieli roszczenia lub szanse na nie w banku, ktory mial
    > miliardy rzekomych aktywow.

    A w każdym razie istniał, miał płynność itd.

    > Gdzie by sie uplasowali w razie upadku banku i czy syndyk mialby im z
    > czego wyplacic, to juz nie wiem.

    Obawiam się, że wtedy rzeczywiście byłoby słabo.

    > Odszkodowanie wyrokiem sadu ... czy to nie dosc wysoko na liscie ?
    > Czyh BFG ma priorytet i zabralby wszystko ?

    BFG jest na początku, razem z pracownikami, odszkodowaniami za wypadki,
    ZUSem (społ) za ostatnie 3 lata itp.

    Więc upadłość to kiepska sprawa. Ale gdyby nie upadł, a sądy wydałyby
    wyroki... BFG musiałby dopłacić więcej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2021-01-07 21:20:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Jan 2021 22:26:09 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A w każdym razie istniał, miał płynność itd.

    To akurat sie moglo szybko skonczyc.

    > Obawiam się, że wtedy rzeczywiście byłoby słabo.

    Pytanie na ile zarzad chcialby bronic banku ... i ile mogl wyplacic
    odszkodowan przed upadkiem.

    > BFG jest na początku, razem z pracownikami, odszkodowaniami za wypadki,
    > ZUSem (społ) za ostatnie 3 lata itp.

    Wyroki moglyby byc wczesniej, przed upadloscia.

    > Więc upadłość to kiepska sprawa. Ale gdyby nie upadł, a sądy wydałyby
    > wyroki... BFG musiałby dopłacić więcej.

    Ogolnie w razie upadku BFG musialby wyplacic bardzo duzo,
    a odzyskiwalby powoli.
    A tak to depozytariusze bezpieczni, a reszta holoty ... nikogo nie
    interesuje
    A swoja droga - Idea tam w grudniu jakies manewry akcjami robil,
    akcje przejal Pekao, czy Idea ma jeszcze jakies aktywa ?

    J.

  • 30. Data: 2021-01-08 00:19:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1d5lql0aprk7w$....@4...net

    > A tak to depozytariusze bezpieczni, a reszta holoty

    Reszta to kułaki!!!

    Teraz jest czas nacjonalizacji -- za pół wieku Balcerowicz Drugi
    sprywatyzuje tak, że obecni szefowie kupią PeKaO za bezcen...

    -=-

    Fale prywatyzacji i nacjonalizacji muszą występować
    naprzemiennie, by oferować transfer bogactwa...

    Ponoć podobnie z falami deflacyjno-inflacyjnymi,
    choć tego falowania nie pojmuję...

    BitCoin też rośnie i maleje, by ogałacać, ale BTC ogałaca
    tylko chętnych?... Co wówczas, gdy rodzina składa się z:
    chętnego męża, niechętnej żony i niemych dzieci
    a odpowiedzialność zbiorowa ogałaca całą rodzinę?...

    Wóda (czy opium) transferuje bez falowania...

    -=-

    Czy Musk podrożał w ciągu roku dziesięciokrotnie? Amazon, McDonald itd.?...
    Ludzie czasami ;) zastanawiają się -- gdzie lokować, by najmniej tracić...
    Dlaczego nie inwestują w rozsądnych? Dlaczego nie przyłączają się do
    tych, którzy wiedzą, jak zarabiać i chętnie dzielą się z bliźnimi
    poprzez emisje akcji czy innych obligacji?...

    Nie umiem szastać akcjami -- już lokaty bankowe mnie przerastają. ;)
    Zacząłem zarabiać, gdy miałem kilka lat a zanim miałem 14 lat,
    prowadziłem księgowość na własny użytek, oddzielając 'amortyzację'
    od 'kosztów', które dzieliłem na koszty typu papier fotograficzny
    (to sprzedawałem w gotowym wyrobie) i odczynniki czy bilety
    komunikacji (to rozpływało się)... (do dzisiaj stosuję podobny
    podział, ale dzisiaj dbam także o info typu 'Towarzysz Pracy'...)

    Kiedyś myślałem, że wzbogaca praca, dziś wiem, że praca
    wzbogaca, ale niekoniecznie pracownika...

    --