  • 1. Data: 2020-12-24 22:47:42
    Temat: Znowu mnie citek zaskoczył...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tym razem przysłał kartę do konta - mało, że płaską, to w ogóle bez
    numeru ani nic (z przodu, jeśli to jeszcze jest przód).

    Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

    MJ

  • 2. Data: 2020-12-25 23:07:35
    Temat: Re: Znowu mnie citek zaskoczył...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Jankowski" 5fe50c7f$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

    3 cyfry (zapewne jakoś ze sobą powiązane) to straszliwie/upiornie dużo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2020-12-28 16:41:45
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 24.12.2020 o 22:47, Michal Jankowski pisze:
> [...]
    > numeru ani nic (z przodu, jeśli to jeszcze jest przód).
    >
    > Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

    wczesniejsze debetówki miałeś wypukłe?

    jest 1000 kombinacji, a kart miliony...cvv mógł się trafić taki sam

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 4. Data: 2020-12-28 21:23:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.12.2020 o 16:41, Robert_DF pisze:

    > wczesniejsze debetówki miałeś wypukłe?

    Wypukłe, a nawet jeśli kiedyś płaską w innym banku, to numer miała.

    > jest 1000 kombinacji, a kart miliony...cvv mógł się trafić taki sam

    Raz na 1000 klientów - nie wierzę w takie szczęście.

    MJ

  • 5. Data: 2020-12-30 13:32:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 grudnia 2020 o 22:47:46 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
    > Tym razem przysłał kartę do konta - mało, że płaską, to w ogóle bez
    > numeru ani nic (z przodu, jeśli to jeszcze jest przód).

    Hmm, na awersie zupełnie nic?
    W tych nowych wzorach płaskich kredytówek jest imię i nazwisko.
    Na rewersie jest również imię i nazwisko - oraz numer, data ważności i CVC2 (bo to
    wszystko MC).
    Pomysł głupi - pewnie myśleli, że jak dadzą na rewersie numer, to nikt go nie
    podejrzy kamerką. Ale w ten sposób wystarczy podejrzenie tylko jednej strony karty,
    żeby poznać wszystkie dane.
    Bo co, niby zwykły człowiek będzie trzymał zawsze rewersem do brzucha, a przykładał
    tylko tak, by awers był do góry?

    > Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

    No to Ci się trafiło 1/1000. Idealne rozdania w brydżu mają mniejsze
    prawdopodobieństwo - ale gra się tyle, że się trafiają. I tak samo tak dużo jest
    użytkowników kart - a raz w życiu się komuś coś takiego trafi (to jak z tymi skutkami
    ubocznymi leków - te odczuwa 1 na 10 pacjentów - a inne 1 na 100000 - a i tak się
    zdarzają i są na ulotce).

    A mi citek zrobił dalszy ciąg niespodzianek z powodu niezamawianej wymiany visy na MC
    przy okazji odnowienia - dzisiaj dzwoni mama i mówi, że jej visy citkowej (dodatkowej
    do mojej) nie akceptuje. Myślałem, że to wina kiosku - bo karta pierwszy raz używana,
    ale sprawdziłem moją w biedronku - też odrzucenie - choć ważne do końca lutego 2021.
    Pani z citka radośnie mi powiedziała, że jak się wymienia kartę to stara po miesiącu
    jest zastrzegana - i oczywiście musiał ten miesiąc minąć akurat 3 dni temu, bo karta
    była potrzebna akurat od dzisiaj...
    No i czy citek poinformował, że visę zastrzegą mi za miesiąc, choć jeszcze normalnie
    działałaby 2 miesiące - również w sytuacji, gdyby nie wymienili mi jej na MC nie
    tylko bez mojej zgody, ale nawet bez poinformowania - tylko wznowili normalnie jako
    visę? Pytanie retoryczne... A co by było, gdyby te nowe karty zginęły na poczcie? Już
    mi się nawet nie chce wklejać głupich odpowiedzi citka.

    To, że się zmienił też numer karty, to jasne - ale zmienił się też numer rachunku do
    spłat - i potem można mieć kolejną "miłą niespodziankę".
    No i jak zastrzegli mi visę to znikła historia - póki co w historii MC nic nie ma,
    może coś się pojawi po aktywacji, choć wątpię.

    A najgorsze, że nawet nie mogę się na nich obrazić, bo mi szkoda tej karty ;>
    I nawet bym sobie wymienił visą na MC - ale nie na siłę i bez informacji.
    Także ostrzegam innych posiadaczy visy z citka, że robią takie głupie numery - jeśli
    kończy się Wam ważność, to zajrzyjcie lepiej do ST częściej niż po wyciąg, żeby
    zobaczyć, czy przypadkiem nie pojawiło się MC jako "nowa karta" obok visy - a jeśli
    tak, to nie liczcie na datę ważności widoczną na karcie.

  • 6. Data: 2020-12-30 14:54:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.12.2020 o 13:32, Dawid Rutkowski pisze:
    > czwartek, 24 grudnia 2020 o 22:47:46 UTC+1 Michal Jankowski
    >
    > Hmm, na awersie zupełnie nic? W tych nowych wzorach płaskich
    > kredytówek jest imię i nazwisko.

    No nie, nazwisko jest.

> [...]
    > stara po miesiącu jest zastrzegana - i oczywiście musiał ten miesiąc
    > minąć akurat 3 dni temu, bo karta była potrzebna akurat od

    Za to, to chyba można by ich ścigać, gdyby się komuś chciało i poniósł
    prawdziwe straty.

> [...]
    > nie wymienili mi jej na MC nie tylko bez mojej zgody, ale nawet bez
    > poinformowania - tylko wznowili normalnie jako visę?

    Przy wznawianiu kart zawsze używam starej karty do końca i zawsze dotąd
    działało.

    Podobno możesz zażądać wydania karty visa i dostaniesz, ale nową, z
    jeszcze innym numerem.

    MJ