  • 1. Data: 2020-12-31 17:47:00
    Temat: Aplikacje bankowe i takie tam
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    No dobrze, powiedzcie mi w końcu, jak to jest?

    Na początku było mniej więcej tak, że do operowania na koncie była
    konieczna współpraca dwóch kanałów - strony WWW i czegoś jeszcze
    (pomijam tu aberracje takie, że samo WWW wystarczało), przy czym to "coś
    jeszcze" to było:
    1. token
    2. zdrapki
    3. sms

    Token za drogi, zdrapki nie dają pewności, czy się potwierdza taką
    transakcję jak nam się wydaje, no więc sms.

    I jakoś tak leciało przez parę lat.

    A teraz się proponuje apki.

    Ale, uwaga, uwaga, nie jako "drugi kanał" współpracujący ze stroną www,
    tylko jako JEDYNY kanał. Oczywiście mogę użyć apki jako "zatwierdzaczki"
    do operacji zleconych przez www, ale mogę też wszystko zrobić samą apką...

    I to naprawdę jest lepiej? Dla kogo?

    MJ

  • 2. Data: 2020-12-31 18:26:30
    Temat: Re: Aplikacje bankowe i takie tam
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Konkluzja z dyskusji tu odbywanych jest taka:
    Lepiej dla Ciebie bo Ci wygodniej SZASTPRAST i możesz wydawać DALEJ ;-)
    A taniej dla banku bo nie musi bulić za wysyłanie SMSów

    Z bezpieczeństwem to NIC NIE MA WSPÓLNEGO bo nawet dyrektywy UE zalecały
    (w dobie pandemii jakoś o tym nagle wszyscy zapomnieli)
    WERYFIKACJĘ DWUETAPOWĄ/DWUKANAŁOWĄ

    Swego czasu ja i inni narzekali że trzeba tyle WPISYWAĆ
    Ja i tak cały czas płacę DWUKANAŁOWO a to były takie wkurwiające
    utrudnienia typu _SESJA TYLKO 5 MINUT_

  • 3. Data: 2020-12-31 20:22:12
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-31, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > do operacji zleconych przez www, ale mogę też wszystko zrobić samą apką...

    Nie, nie możesz zrobić wszystkiego. Skąd ta plotka?

    Z moich obserwacji:

    Nie dodasz przelewu zaufanego, nie zrobisz przelewu ponad limit i nie
    zmienisz tego limitu z poziomu samej apki. Więc w praktyce jako "jedyny kanał"
    do prostych operacji, jako drugi kanał do wszystkich innych.

    I taki mBank ma też po prostu osobną aplikację "mBank Token", która jest
    czystym tokenem, bez żadnych dodatkowych funkcji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2020-12-31 20:53:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > I taki mBank ma też po prostu osobną aplikację "mBank Token", która jest
    > czystym tokenem, bez żadnych dodatkowych funkcji.

    I można ją odpalić na tym samym urządzeniu z Androidem?

  • 5. Data: 2020-12-31 21:12:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-31, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > I można ją odpalić na tym samym urządzeniu z Androidem?

    Nie rozumiem o co pytasz. Jest na Google Play, jak i na App Store:
    https://www.mbank.pl/indywidualny/serwis-transakcyjn
    y-ib/token/

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2021-01-01 02:16:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Czyli nie musi być inne urządzenie do tokena i można wykonać przelew na
    Androidzie i na tym samym Androidzie go potwierdzić.

    WYBORNE ;-)

  • 7. Data: 2021-01-01 08:41:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Jankowski" 5fee0085$0$553$6...@n...neostrada.pl

    > I to naprawdę jest lepiej? Dla kogo?

    Dla producentów i sprzedawców smartfonów?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2021-01-01 12:29:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-01, _Master_ <M...@...pl> wrote:
    > Czyli nie musi być inne urządzenie do tokena i można wykonać przelew na
    > Androidzie i na tym samym Androidzie go potwierdzić.

    A o to pytasz.

    To nie. Aplikacja nie uzywa tokena do potwierdzenia operacji,
    tylko PIN/biometryki.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2021-01-01 16:19:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fee0085$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    user Michal Jankowski pisze tak:

    > I to naprawdę jest lepiej? Dla kogo?

    Być może jakiś gigant monopol np Sroogle kusi
    rozwiązaniami bankowymi na smartfona a za serwis
    www trzeba płacić informerom?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza