  • 11. Data: 2021-01-02 12:53:52
    Temat: Re: Idea -> Pekao SA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 00:45:46 -0800 (PST), Jan Osik napisał(a):

    > A kiedy przejęcie Getin banku?

    IMO - nie tak szybko. Najpierw poczekaja co wyjdzie z tego przejecia
    Idei.

    Poza tym Getin ma nienajgorsza sytuacje kapilową, i choc nie spelnia
    ona wymogow, to nie jest to na krawedzi bankructwa, jak Idea.
    Moga tez chciec pokazac, ze Idee zagarneli bo grozila upadkiem,
    a nie dlatego, ze im LCz podpadl i na dowod tego pozwalaja sie GB
    naprawiac :-)

    Chyba ze ...
    -GB podobnie naciaga aktywa, i z czasem to wyjdzie,
    -na skutek zagarniecia Idei zacznie sie zle dziac w GB ... i tez sie
    zblizy do krawedzi przepasci ...

    No i jeszcze wersja 3 - teraz akcje GB spadna, wiec kupi je ... np
    Pekao, albo PZU :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-01-02 13:02:31
    Temat: Re: Idea -> Pekao SA - blokada przelewów
    Od: Oli <O...@a...com>

    W dniu 2020-12-31 o 13:01, WAM pisze:
    > https://www.bfg.pl/bfg-wszczal-przymusowa-restruktur
    yzacje-idea-bank-s-a-ktory-zostanie-przejety-przez-b
    ank-pekao-s-a/

    > Klienci Idea Banku są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mając
    > dostęp do swoich oszczędności przez bankowość internetową i aplikację
    > mobilną (za wyjątkiem przerwy technicznej od 20:00 dnia 31 grudnia
    > 2020 r. zaplanowanej i ogłoszonej wcześniej przez Idea Bank). Klienci
    > mogą korzystać z kart i bankomatów oraz oddziałów banku. Nie zmieniają
    > się numery rachunków, hasła i loginy do bankowości internetowej.

    Nieprawda.
    02.01.2020 11:20 Nie można zlecić przelewu na 04.01.2020.
    Nie wysyła przelewu - pisze w kółko: popraw błędy zaznaczone na czerwono. Nie ma
    błędów i nie ma zaznaczenia na czerwono.

    --
    Oli

  • 13. Data: 2021-01-02 15:00:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 13:02:31 +0100, Oli napisał(a):
> [...]
    > Nie wysyła przelewu - pisze w kółko: popraw błędy zaznaczone na czerwono. Nie ma
    > błędów i nie ma zaznaczenia na czerwono.

    Przerwa techniczna sie przedluzyla, ale to i tak dni wolne od pracy.
    Sprawdz w poniedzialek :-)

    Ciekawe jak to od strony techniczno-formalnej - to nadal te same
    komputery, pomieszczenia, ludzie - uwolniono tylko akcjonariuszy i
    obligatariuszy od problemow :-)

    Czy przerzucono rachunki i kredyty do nowego banku ?

    Oburzeni ... niech przeczytaja o nacjonalizacji GM.

    J.

  • 14. Data: 2021-01-03 01:06:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." a56wqap5l2y8$....@4...net

    > IMO - nie tak szybko. Najpierw poczekaja
    > co wyjdzie z tego przejecia Idei.

    Poczekają, aż problemy ;) GetBack zostaną rozwiązane przez GetinBank? ;)
    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26653523,wrobie
    ni-w-getback-wsciekli-po-przejeciu-idea-banku-przez.
    html

    > Poza tym Getin ma nienajgorsza sytuacje kapilową, i choc nie spelnia

    nie najgorsza?...

    > -na skutek zagarniecia Idei zacznie sie zle dziac w GB ... i tez sie
    > zblizy do krawedzi przepasci ...

    Konto moje w GetinB już pod koniec ubroku nie było dostępne,
    zaś konto matki w GetinB wkrótce zgaśnie -- 07 grudnia została
    zaksięgowana płatność debetówką dokonana 03 grudnia, po której
    wylałem resztki i zleciłem rozwód...

    > No i jeszcze wersja 3 - teraz akcje GB spadna,
    > wiec kupi je ... np Pekao, albo PZU :-)

    Siak czy tak -- Zdzichu ma plan... ;)
    [znów będą złotówki w wózkach Lidlowych...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2021-01-03 01:42:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 01:06:24 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26653523,wrobie
    ni-w-getback-wsciekli-po-przejeciu-idea-banku-przez.

    No, bez mydla ich zalatwili. Choc czy "normalnie" cos by uzyskali ?
    Troche watpliwe, a zaplaciliby ... wszyscy, czy prawie wszyscy
    obywatele.

    Moment ... a syndyk banku bez majatku, to z czego bedzie zyl ?
    Z wyprzedazy mebli biurowych ?

    J.

  • 16. Data: 2021-01-03 02:36:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." news:1rutt3d8kblm9.1r27s3bjc2jpf$.dlg@40tude.net

    ni-w-getback-wsciekli-po-przejeciu-idea-banku-przez.
    html

    > No, bez mydla ich zalatwili. Choc czy "normalnie" cos by uzyskali ?

    Bursztynowo złoci coś uzsykali? [cyrkową komisję]

    > Troche watpliwe, a zaplaciliby ... wszyscy, czy prawie wszyscy obywatele.

    > Moment ... a syndyk banku bez majatku, to z czego bedzie zyl ?
    > Z wyprzedazy mebli biurowych ?

    Jeśli ZZiobro nie będzie miękiszonem, ;) powie Czarneckiemu:
    ,,Proszę, aby szanowny Pan bankier cieszył się nieobciążaniem
    go długami (?ponad 478 mln pln?) banku i kosztami przejęcia banku<<...

    Bo chyba GetBack nijak nie chowa się w tych 478 mln...

    -=-

    Wiosną 2015 r. można było wybierać -- teraz jest trochę późnawo... ;)
    [teraz można co najwyżej ustawiać się ,,dziobem do fali'' czy ,,licem do jazdy''...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2021-01-03 10:16:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Syndykiem banku może być tylko inny bank.
    Więc będzie żył z Ciebie, i jeszcze z Pana, z Pani, ... ;-)

    -----

  • 18. Data: 2021-01-03 19:37:38
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >Moga tez chciec pokazac, ze Idee zagarneli bo grozila upadkiem,
    >a nie dlatego, ze im LCz podpadl i na dowod tego pozwalaja sie GB

    Raczej nie odpuszczą. Ew. zmuszą do sprzedaży za grosze podobnie
    jak było z FM bankiem (obecnie Nest), tylko wtedy pretekst był inny
    - formalny.
    Albo jak z SK Bankiem - położono bank w dobrej kondycji (podobnie
    poszło o wysokość zabezpieczenia kredytów - udzielonych wg banku
    różnym podmiotom, wg KNF jednemu). Dopiero po kilku latach ogłoszono,
    że kredyty mogły być dla wyłudzaczy z którymi pracownicy banku
    współpracowali.

    >Chyba ze ...
    >-GB podobnie naciaga aktywa, i z czasem to wyjdzie,

    W PL są i tak masymalne dozwolne w UE wymogi dot. zabezpieczenia
    kredytów (podobno podwyższone z myślą o Getin Banku). To wystarczy
    by się przyczepić.

    >-na skutek zagarniecia Idei zacznie sie zle dziac w GB ... i tez sie
    >zblizy do krawedzi przepasci ...

    Ciekawe czy akcje GB polecą w dół? Ale GB dużo większy od Idei.
    Kto mógłby go przejąć z ew. dopłatą z BFG? PZU+PKO BP?
    Wiem! Polska wersja czebola - Orlen!

    >No i jeszcze wersja 3 - teraz akcje GB spadna, wiec kupi je ... np
    >Pekao, albo PZU :-)

    A wcześniej spekulaci, o ile GPW nie zawiesi notowań...
    Chyba, że KNF będzie szybszy (pozdrowienia od Marka Ch.).

    Arek

  • 19. Data: 2021-01-03 20:03:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> writes:

    > W PL są i tak masymalne dozwolne w UE wymogi dot. zabezpieczenia
    > kredytów (podobno podwyższone z myślą o Getin Banku). To wystarczy
    > by się przyczepić.

    Generalnie banki w Polsce - ale nie tylko w Polsce - to specyficzny
    rodzaj działalności. To absolutnie nie jest nic nawet zbliżonego do
    normalnej firmy. Banki mają przywileje, o których nikomu innemu by się
    nie śniło, ale w zamian za to muszą - mniej lub bardziej ściśle -
    współpracować z państwem (= w praktyce z rządem). To jest niestety coś
    podobnego do rosyjskich (a wcześniej radzieckich) oligarchów - mają dużą
    władzę i wielkie możliwości, ale nie mogą zapominać nawet nad chwilę, że
    nad nimi jest ktoś z większą władzą, absolutną.

    W podobnej sytuacji bywają środki masowego przekazu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2021-01-04 08:18:03
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.01.2021 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Akurat jak widzisz - do tego interesu chyba przyjdzie doplacic.

    Ale kto dopłaci? BFG?

    "No i panie, kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci, my płacimy.
    To są nasze pieniądze proszę pana. Społeczeństwo."

    Życie :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.