  • Data: 2021-01-03 19:37:38
    Temat: Re: Idea -> Pekao SA
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...

    >IMO - nie tak szybko. Najpierw poczekaja co wyjdzie z tego przejecia
    >Idei.
    >
    >Poza tym Getin ma nienajgorsza sytuacje kapilową, i choc nie spelnia
    >ona wymogow, to nie jest to na krawedzi bankructwa, jak Idea.
    >Moga tez chciec pokazac, ze Idee zagarneli bo grozila upadkiem,
    >a nie dlatego, ze im LCz podpadl i na dowod tego pozwalaja sie GB
    >naprawiac :-)

    Raczej nie odpuszczą. Ew. zmuszą do sprzedaży za grosze podobnie
    jak było z FM bankiem (obecnie Nest), tylko wtedy pretekst był inny
    - formalny.
    Albo jak z SK Bankiem - położono bank w dobrej kondycji (podobnie
    poszło o wysokość zabezpieczenia kredytów - udzielonych wg banku
    różnym podmiotom, wg KNF jednemu). Dopiero po kilku latach ogłoszono,
    że kredyty mogły być dla wyłudzaczy z którymi pracownicy banku
    współpracowali.

    >Chyba ze ...
    >-GB podobnie naciaga aktywa, i z czasem to wyjdzie,

    W PL są i tak masymalne dozwolne w UE wymogi dot. zabezpieczenia
    kredytów (podobno podwyższone z myślą o Getin Banku). To wystarczy
    by się przyczepić.

    >-na skutek zagarniecia Idei zacznie sie zle dziac w GB ... i tez sie
    >zblizy do krawedzi przepasci ...

    Ciekawe czy akcje GB polecą w dół? Ale GB dużo większy od Idei.
    Kto mógłby go przejąć z ew. dopłatą z BFG? PZU+PKO BP?
    Wiem! Polska wersja czebola - Orlen!

    >No i jeszcze wersja 3 - teraz akcje GB spadna, wiec kupi je ... np
    >Pekao, albo PZU :-)

    A wcześniej spekulaci, o ile GPW nie zawiesi notowań...
    Chyba, że KNF będzie szybszy (pozdrowienia od Marka Ch.).

    Arek