  • Data: 2021-01-04 08:48:51
    Temat: Re: Idea -> Pekao SA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04 Jan 2021 07:18:03 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Ale kto dopłaci? BFG?
    > "No i panie, kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci, my płacimy.
    > To są nasze pieniądze proszę pana. Społeczeństwo."
    >
    > Życie :-)

    BFG doplaci, czyli banki i/lub my.

    Ale ... na razie to jest raptem pol mld, jakby dopuscic do upadku
    banku, trzeba by doplacic 20 mld, z opcja nierychlego zwrotu i
    wiekszych strat.

    Poza tym ostatnio Idea sie szczycila jeszcze drobna nadwyzka, teraz
    szacuja ja na -482 mln ... wiec pytanie - szacunek na zamowienie, czy
    dzialalnosc zarzadu przynosi straty, wiec lepiej, aby dalej nie
    dzialal.

    Choc moze byc tez jeszcze wersja trzecia - lockdown doprowadzil do
    bankructwa wiele firm, lub chocby do czasowego zawieszenia splat
    kredytow, wiec zgodnie z wytycznymi - obniza sie ich wartosc.
    W innych bankach bedzie to po prostu spadek kapitalu w granicach
    marginesu bezpieczenstwa, w Idei - przejscie z + na -.

    A swoja droga - jak bank wykaze w danym roku strate ... nie przestaje
    placic podatku bankowego ?

    J.