  • 51. Data: 2008-01-13 14:09:27
    Temat: Re: Konto direct
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Ach...konczmy ta niepotrzebna publiczna dyskusje, wszystko jest na ich
    > stronach.

    Strony to teoria, istotna jest praktyka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 52. Data: 2008-01-13 14:38:17
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > 125 tysiecy... w ramach limitu jakiej karty i ile ona kosztuje rocznie?
    > Ale wezmy nawet zwykla najtansza (bezplatna?) karte ze zwyklym limitem
    > rzedu 10 - 20 tys. Naprawde mozna tam co miesiac przelewac caly limit
    > na dowolne konto po 3 zl? Wyglada zbyt pieknie by bylo mozliwe.

    Ano wygląda. I tak powinno być w każdym banku. :)

    Pytałem kilka osób (pracowniczek) sprawdziłem w internecie, po czym
    przyczaiłem się i w ostatnim dniu rozrachunkowym przelałem tałzena,
    aby zobaczyć, czy zostaną doliczone procenty. Niestety okazało się,
    że *ewentualne* procenty doliczają z opóźnieniem.

    Wygląda zbyt pięknie by było możliwe, ale chyba jest OK,
    bo najwyraźniej nie doliczają procentów.

    Zaproponowałem tę kartę mojej mamie (mama ma debet), ta zapytała
    o kilka rzeczy, pomyślała, po czym zapytała:

    -- A tej pani w banku trzeba dać jakąś czekoladę? ;)
    -- Nie trzeba. :)

    No i teraz mama jest zadowoloną ,,posiadaczką'' karty kredytowej WBK.
    Tacie też zaproponowałem. Tato też ma kredyty (czasami bardzo drogie)
    i czasami musi zastawić jakieś pieniądze jako wadium w przetargu. :)
    Ale tato nie chciał tej karty. :)

    Dodam jeszcze, że w ubiegłym roku (pod koniec roku) otwierający rachunek karty
    otrzymywał 50 złotych w prezencie. :) Inne 50 złotych otrzymywał otwierający
    rachunek oszczędzający, który wpłacił co najmniej na jeden miesiąc co najmniej
    1000 złotych. Niestety ja nie załapałem się ani na 50 złotych za kartę (bo nagle
    zbiedniałem) ani na 50 złotych za rachunek oszczędzający, bo ,,przespałem''. :)
    Oczywiście nie zamierzałem na rachunek oszczędzający wpłacać z karty. :) Mam
    swoje pieniądze w Polbanku, których część mogłem ulokować w WBK.

    Ponoć WBK może zablokować wiadomy przelew i wówczas jest potrzebna interwencja
    telefoniczna. Jak na razie wykonałem dwa takie przelewy, bo tylko dwa były na
    razie potrzebne. No i nie na 125 tysięcy, bo ani karta mamy nie ma takiego
    limitu (ma dużo mniejszy) ani nie potrzebowałem (mama nie potrzebowała) aż
    tak wiele.

    Jak na razie procentów za przelewy nie policzono.
    Ustanowienie odbiorcy jest kwitowane kodem wysyłanym na komórkę.
    Chyba podobnie można zabezpieczyć inne usługi internetowe.

    -=-

    W kolejnych latach karta ma kosztować 58 złotych za główną i 38 za dodatkową.
    Teraz chyba jest w pierwszym roku za free, choć zestawienia karty dodatkowej
    kosztuję 2 złote za zestawienie.
    Zakładając kartę pod koniec ubiegłego roku dostawało się 50 złotych za główną. :)

    Dodatkowa i główna w ubroku była z bezpłatną fotką. Teraz fotka chyba kosztuje 10
    złotych.

    Niestety fotkę trzeba dostarczyć na papierze.
    U mnie to akurat drogo kosztowało, bo fotografka okazała się zdzierczynią. :)
    Poniekąd na szczęście dla mnie -- bo dwa dni wcześniej chciałem zlecić tam
    zrobienie kilkuset odbitek z tego, co u mnie zalefa... Teraz zlecę w innym
    miejscu. Nawet chyba takie znalazłem -- jest tańsze chyba o 30 groszy. :)

    -=-

    Ogólnie kredytową kartę w WBK polecam, choć należy zadbać o zdjęcie ubezpieczeń
    płatnych, a jest ich sporo. :)

    Do banku wiedzie droga internetowa (karta jest doskonale widoczna w internecie)
    telefoniczne -- płatna 0801 i bezpłatna 0800 oraz tradycyjna.

    -=-

    Inną polecaną przeze mnie kartą kredytową jest karta w Citi.
    Ta jest bezpłatnie ubezpieczona i bezpłatnie ofotkowana.
    I tutaj fotkę trzeba było dostarczyć na papierze.

    Bezpłatne ubezpieczenie tej karty sięga 72 godzin do tyłu, ale trudno określić coś
    ponadto.
    ***Chyba*** pierwsze 100 złotych (***chyba*** od każdej transakcji) nie jest
    ubezpieczone.
    Ubezpieczenia kart płatniczych to magia -- czasami czarna, czasami biała, ;) ale
    magia. :)

    -===============-

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Strony to teoria, istotna jest praktyka.

    I ja tak myślę.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 53. Data: 2008-01-13 17:02:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Strony to teoria, istotna jest praktyka.

    Gdy jeszcze miałem tam kartę z limitem IIRC 8 KPLN bez problemu mogłem
    przelać cały limit.

    KJ

  • 54. Data: 2008-01-13 18:58:02
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> wrote in message
> [...]
    > jest ubezpieczone.
    > Ubezpieczenia kart płatniczych to magia -- czasami czarna, czasami biała,

    Czy ktos to moze potwierdzic/zaprzeczyc temu?

    Tutaj: http://www.online.citibank.pl/page.do?content=k_citi
    bank_silver
    jest taka informacja:
    "Zwiększenie odpowiedzialności Banku - w przypadku utraty karty, Bank
    przejmuje odpowiedzialność za transakcje bez użycia PIN dokonane bez Twojej
    wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin przed zgłoszeniem. Dotyczy to zarówno
    kart ze zdjęciem, jak i bez zdjęcia. Bank pokrywa w całości straty
    posiadacza karty wynikłe z nieautoryzowanego użycia."

    Podkreslam: "w calosci". Mam nadzieje, ze wlasnie tak jest.

  • 55. Data: 2008-01-13 20:21:39
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Sun, 13 Jan 2008 19:58:02 +0100, ygreko napisał(a):

> [...]
    > wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin przed zgłoszeniem. Dotyczy to zarówno

    Karta ze zdjęciem - 72 godziny, bez zdjęcia - 48.

    > Bank pokrywa w całości straty
    > posiadacza karty wynikłe z nieautoryzowanego użycia."
    > Podkreslam: "w calosci". Mam nadzieje, ze wlasnie tak jest.

    Nie chce mi się teraz szukać w regulaminie, ale kiedyś to "w całości"
    oznaczało "powyżej 100 złotych". Chyba że chodzi o kartę Platinum, w jej
    przypadku faktycznie "w całości" oznaczało "w całości". :)

    AK

  • 56. Data: 2008-01-13 20:48:02
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Andrzej Kubiak" n...@4...net

    > Nie chce mi się teraz szukać w regulaminie, ale kiedyś to "w całości"
    > oznaczało "powyżej 100 złotych".

    I ja tak pamiętam.

    -=-

    Warto zauważyć, że jak się zgubi pieniądze, to raz na zawsze, :)
    a z kartą są jednak szanse. :)

    Ja raz znalazłem cudze pieniądze i dałem ogłoszenie, ale nikt nie
    zgłosił się po nie. :) Karmiłem nimi później żebraków. :) Chyba mi
    jeszcze zostało parę złotych z tamtej ,,puli''. :)

    -=-

    Karty są niebezpieczne dla kobiet, bo są noszone w torebkach, a torebki
    czasami lubią być wyrywane. Mojej mamie dwa razy wyrwano torebkę. Raz,
    gdy miała mieć przy sobie kupę szmalu na mieszkanie. :) Z jakiegoś powodu
    jednak pieniądze wpłaciła wcześniej niż zamierzała i rabuś zabrał nieco mniej.

    --
    ____

  • 57. Data: 2008-01-16 10:35:42
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    [...]

    > Windows (i produkty Gates) to jakby chlew, więc wszystko oparte
    > o Windows musi źle pracować, ale ogólnie jestem zadowolony.

    OT: grubo przesadzasz. To jakaś trauma z powodu korzystania z produktów
    firmy Microsoft?

    K.

  • 58. Data: 2008-01-16 10:40:08
    Temat: Re: [ING] Konto direct
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    > Gorsza niż w Śląskim być nie może nawet w Millennium.
    > BTW -- w Millennium w niektórych oddziałach nie jest wcale źle -- na
    > oko. (ale na razie próbować nie chcę)

    Zła, niezła. Mnie wystarczyło, że poskarżyłem się centrali banku na
    pewną sprawę i nie dość, że ją odkręcili, załatwili ekspresowo, dzwonili
    do domu z przeprosinami i przeprosiny ponownie usłyszałem w oddziale, to
    jeszcze w ramach przeprosin dostałem prezent (nie, i nie był to - słynny
    na tej grupie prezent od banku - długopis ;))

    K.

  • 59. Data: 2008-01-16 10:45:25
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Wiesz... Przed rokiem był tam konkurs... Za przelew można było
    > wylosować telewizor... Przez półtora miesiąca wysyłałem dziennie
    > kilkadziesiąt przelewów. :) Po tych kilkudziesięciu (po groszu
    > lub po kilka groszy na swoje konto w Inteligo) ich system się
    > zapychał i dawałem sobie spokój. :)

    I wygrałeś w końcu ten telewizor?

    K.

  • 60. Data: 2008-01-16 11:18:15
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Krystek" fmkmo4$7r5$...@a...news.tpi.pl

    > OT: grubo przesadzasz.

    Chyba nie.

    > To jakaś trauma z powodu korzystania z produktów firmy Microsoft?

    No... Swoją opinię opieram o coś. I tym czymś nie jest wróżenie
    z fusów herbacianych. Korzystam z produktów M$ i oceniam je.

    --
    ____