  • 41. Data: 2008-01-12 12:45:59
    Temat: Re: [ING] Konto direct
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Gorsza niż w Śląskim być nie może nawet w Millennium.

    Moze...

    > BTW -- w Millennium w niektórych oddziałach nie jest wcale źle -- na oko.
    > (ale na razie próbować nie chcę)

    W Millenium daja "zlote rady", ktore klienta moga sporo kosztowac (nie
    znaja TOiP), nie znaja oferty ani uslug wlasnego banku (nawet kierownik
    oddzialu nie zna !).

    --
    Mithos

  • 42. Data: 2008-01-12 15:24:07
    Temat: Re: Konto direct
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Prowizje sa jednak nizsze - nie mowie ze najnizsze w np. Europie, ale
    > podzielenie tych 7% przez 2 moze byc dobrym startem (poza, podobno,
    > jakimis hotelami).
    > Prowizje 2% to nie kosmos, mozliwe ze supermarkety maja jeszcze nieco
    > nizsze.

    Najwyraźniej jedne banki uznają prowizje za zbyt wysokie, skoro chętnie
    dzielą się z klientami zyskiem: Citi pozwala na regulowanie płatności;
    WBK pozwala na dowolne przelewy, za które jednak bierze po 3 złote od
    sztuki; a niektóre banki (jak już ktoś pisał -- HSBC na przykład) po
    prostu oddają część pieniędzy klientowi.

    Inne niestety muszą dorabiać. To na przykład: Lukas, Sygma i Śląski.
    Nie tylko nie zadawalają się prowizjami, ale jeszcze dorzucają
    niechciane ubezpieczenia lub kombinują inaczej. Śląski na przykład
    uporczywie pobierał ode mnie (pewnie nie tylko ode mnie) prowizję
    za odwołane polecenie spłaty karty. Nie było już polecenia, nie było
    zadłużenia karty (jeśli nie liczyć tych niesłusznie pobieranych prowizji
    i odsetek od tych prowizji, a odsetki były rzędu tysięcy procent w stosunku
    rocznym), nie było nawet konta, z którego miała być karta automagicznie
    spłacana, ale prowizja nadal była pobierana. I co gorsza -- odwołanie
    spłaty nie było już możliwe, bo nie można odwołać zlecenia, gdy nie
    istnieje konto, którego zlecenie dotyczy... :)

    Innymi słowy -- Śląski chciał pobierać tę prowizję do końca świata. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 43. Data: 2008-01-12 15:25:09
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Mithos" fmacqo$n6i$...@n...onet.pl

    > W Millenium daja "zlote rady", ktore klienta moga sporo kosztowac (nie
    > znaja TOiP), nie znaja oferty ani uslug wlasnego banku (nawet kierownik
    > oddzialu nie zna !).

    Złote rady niekoniecznie są skutkiem niewiedzy. Czasami (w Lukas
    dla przykładu) pracownicy dają takie rady świadomie. Nie wiem, czy
    pałają jakąś niechęcią lub nienawiścią do klientów, czy też mają
    z tego jakieś premie. :) Dosłownie na każdym kroku trzeba w Lukas
    uważać na sugerowane rozwiązania, które w efekcie wcześniej lub
    później kończą się prowizją. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 44. Data: 2008-01-12 20:39:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    Eneuel Leszek pisze:
> [...]
    > z tego jakieś premie. :) Dosłownie na każdym kroku trzeba w Lukas
    > uważać na sugerowane rozwiązania, które w efekcie wcześniej lub

    Pijesz do Lukasa, ale (w przeciwnie do innych banków) nie napisałeś
    dlaczego.
    Mógłbyś podeprzeć czymś swoją opinię, bo w przeciwnym razie zostaniesz
    uznany za pieniacza ;)

    --
    Pete

  • 45. Data: 2008-01-12 21:26:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11> writes:

    > Najwyraźniej jedne banki uznają prowizje za zbyt wysokie,

    Wez pod uwage, ze na Zachodzie prowizje sa zwykle nizsze, i banki tez
    potrafia oddawac z nich czesc klientowi.

    > skoro chętnie
    > dzielą się z klientami zyskiem: Citi pozwala na regulowanie płatności;

    To nie jest zaden podzial zyskow, nie ma zwiazku z prowizja (MIF).

    > WBK pozwala na dowolne przelewy, za które jednak bierze po 3 złote od
    > sztuki;

    To tez nie zaden podzial zyskow, a tylko np. zalozenie, ze przecietne
    odsetki bylyby nizsze niz 3 zl (ew. zacheta dla klienta w przeciwnym
    przypadku). Brak zwiazku z uzyskanymi przez bank oplatami.
    Zakladam oczywiscie, ze traktuja to jako operacje bezgotowkowe (GP).

    > a niektóre banki (jak już ktoś pisał -- HSBC na przykład) po
    > prostu oddają część pieniędzy klientowi.

    Dobrze byloby podac jakies szczegoly.

    > Inne niestety muszą dorabiać.

    Chciwosc nie ma zwiazku z wielkoscia przychodow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2008-01-12 21:48:39
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Pete" t...@i...ma.local.domain

    > Pijesz do Lukasa, ale (w przeciwnie do innych banków) nie napisałeś
    > dlaczego.
    > Mógłbyś podeprzeć czymś swoją opinię, bo w przeciwnym razie zostaniesz
    > uznany za pieniacza ;)

    O Lukas pisałem na innej grupie.
    Na tej napiszę za jakiś czas. Teraz chcę obejrzeć film.

    -=-

    Z ostatniej chwili -- Lukas wymięka. :)
    Jeszcze nie wiem, jaki efekt finalny, ale wymięka. :)

    Gdy będę wiedział więcej -- napiszę więcej. :)

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 47. Data: 2008-01-12 21:53:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Wez pod uwage, ze na Zachodzie prowizje sa zwykle nizsze, i banki tez
    > potrafia oddawac z nich czesc klientowi.

    Biorę. :) Weź taki Lukas. Ponoć ma ponad milion kart kredytowych.
    Weź średnio 1000 złotych obrotu na takiej karcie i tylko 1% zysku.
    To 10 milionów złotych miesięcznie!!! Czy ja wiem, czy to mało? :)
    Moim zdaniem dla uczciwego to dużo i nie zachodzi potrzeba
    powiększania tej kwoty dodatkowymi ,,prowizjami'' typu monity.

    > To nie jest zaden podzial zyskow, nie ma zwiazku z prowizja (MIF).

    Te przelewy są dla klienta zyskiem (bo płaci z odroczeniem) a dla
    banku stratą, bo nikt nie płaci za nie.

> [...]
    > przypadku). Brak zwiazku z uzyskanymi przez bank oplatami.
    > Zakladam oczywiscie, ze traktuja to jako operacje bezgotowkowe (GP).

    Jeśli pozwalają na przelew do 125 tysięcy złotych, to raczej zysku
    z tego wielkiego nie mają przy prowizji wynoszącej aż ;) 3 złote.

    Oczywiście traktują to jako operacje bezgotówkowe.

    Jedyny Twój koszt to 3 złote.

    > Dobrze byloby podac jakies szczegoly.

    To podaj. :)

    > Chciwosc nie ma zwiazku z wielkoscia przychodow.

    Nie ma. Albo i ma. Taka Sygma do nadmiarowo wielkich nie należy w Polsce. :)
    Za przeproszeniem -- jaki dureń zechce współpracować z Sygmami, które kradną i
    oszukują?
    Ja nie chcę.

    --
    ____

  • 48. Data: 2008-01-13 13:51:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Jeśli pozwalają na przelew do 125 tysięcy złotych, to raczej zysku
    > z tego wielkiego nie mają przy prowizji wynoszącej aż ;) 3 złote.
    >
    > Oczywiście traktują to jako operacje bezgotówkowe.

    125 tysiecy... w ramach limitu jakiej karty i ile ona kosztuje rocznie?
    Ale wezmy nawet zwykla najtansza (bezplatna?) karte ze zwyklym limitem
    rzedu 10 - 20 tys. Naprawde mozna tam co miesiac przelewac caly limit
    na dowolne konto po 3 zl? Wyglada zbyt pieknie by bylo mozliwe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2008-01-13 13:54:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Sty, 13:51, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Wyglada zbyt pieknie by bylo mozliwe.

    Ach...konczmy ta niepotrzebna publiczna dyskusje, wszystko jest na ich
    stronach.

  • 50. Data: 2008-01-13 14:04:53
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Eneuel Leszek" fmbcte$dra$...@n...task.gda.pl

    > "Pete" t...@i...ma.local.domain

    > O Lukas pisałem na innej grupie.

    Na przykład tutaj.

    Grupy dyskusyjne: pl.rec.ascii-art
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski"
    Data: Fri, 2 Nov 2007 00:21:45 +0100
    Lokalna: Pt 2 Lis 2007 00:21
    Temat: Re: Instrukcja obsługi. [TOT ;)]

    > Na tej napiszę za jakiś czas. Teraz chcę obejrzeć film.

    Wszystko mogę dojaśnić. Zasadniczo :) przechowuję m@ilową/internetową
    korespondencję z bankami. Gorzej jest z papierową, bo zajmuje miejsce,
    ale wartościowych :) listów nie wyrzucam od razu.

    > -=-

    > Z ostatniej chwili -- Lukas wymięka. :)
    > Jeszcze nie wiem, jaki efekt finalny, ale wymięka. :)

    Wczoraj (na kilkadziesiąt minut przed wysłaniem postu, na który teraz
    odpowiadam, do którego teraz nawiązuję) dotarł do mnie list z kolejną
    decyzją banku. Zawartą tam informację można określić mianem 'lakoniczna'.
    Wiadomo tylko, że uznają moje roszczenie (nie wiadomo które, bo były co
    najmniej dwa) dotyczące niechcianego ubezpieczenia karty kredytowej,
    i że uwidocznią owo uznanie na kolejnym wyciągu. Mniemam, że zwrócą
    składki lub składkę, lub jakąś część składek. Jak będzie -- nie wiem.

    Gdy będę wiedział więcej (na razie bank jedynie zauważa, że uznał moją
    rację) napiszę więcej. Podglądu ineternetowego swego konta w Lukas nie
    mam, bo konto zlikwidowałem jako uciążliwe, choć było bezpłatne. Podglądu
    ineternetowego swojej karty kredytowej w Lukas nie mam, bo ta karta nie
    była widoczna w internecie w ogóle.

    Informacji m@ilem od banku nie otrzymałem, choć jak na razie poprawnie
    funkcjonują/pracują wszystkie moje konta m@ilowe spośród tych kont,
    które funkcjonowały/pracowały przez ostatnie dwa lata, a klientem
    Lukas jestem od połowy ubiegłego roku.

    Niebawem część moich @dresów m@ilowych przestanie funkcjonować/pracować,
    bo obcinam koszty, konta były płatne, a Google daje bezpieczne, bezpłatne
    i bez reklam.