  • 21. Data: 2003-06-04 10:03:24
    Temat: Re: IBAN pytanie
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>
    napisał w wiadomości news:bbkbv7$mpq$1@pippin.warman.nask.pl...
    > ludność
    > >
    > Proszę nie przesadzać. 28 cyfr to mało. 2 cyfry kontrolne odpadają; 8 nr
    > banku, powiedzmy, że duży wystawca rachunków na swoje potrzeby chce
    > przynajmniej 12 cyfr (EBPP), więc dla określenia klienta banku zostaje
    > niewiele.

    Krajów dajmy na to na świecie niech będzie kilkaset potrzeba więc 3 cyfr by
    zdefiniować kraj. W kraju banków niech będzie kilka tysięcy kolejne 4 cyfry.
    Liczba kont przy ludności rzędu miliarda ludzi w kraju daje kolejne 10 cyfr.
    Wystarczy więc maksymalnie 17 cyfr + 2 kontrolne czyli 19 cyfr by
    jednoznacznie określić numer rachunku, bank i kraj dla wszystkich ludzi na
    świecie razem z Chińczykami i Hindusami włącznie. Po co więc te dalsze 9
    cyfr ?

    Piotrek

  • 22. Data: 2003-06-04 11:31:33
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Piotr Solarz napisał(a):

    > Krajów dajmy na to na świecie niech będzie kilkaset potrzeba więc 3 cyfr by
    > zdefiniować kraj. W kraju banków niech będzie kilka tysięcy kolejne 4 cyfry.
    w polsce nie musi to byc koniecznie bank
    np. pko bp rozlicza sie z kirem za pomoca _chyba_ 450 oddzialow
    a jak bankow/oddzialow przybedzie jak grzybkow po deszczu?

    > Liczba kont przy ludności rzędu miliarda ludzi w kraju daje kolejne 10 cyfr.
    tylko takie np inteligo daje kazdemu mozliwosc zalozenia do 100 subkont
    i jeszcze nadaje numery rach. nie kolejno ale co iles tam (100?)
    tak zeby liczba kontrolna byla stala

> [...]
    > świecie razem z Chińczykami i Hindusami włącznie. Po co więc te dalsze 9
    bo inteligo moze zrobic w kazdej chwili promocje dla chinczykow
    i bedzie rozdawac po 50 pln dla chinczyka i jego kolegi ;)

    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 23. Data: 2003-06-04 12:35:52
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ludzi na
    > świecie razem z Chińczykami i Hindusami włącznie. Po co więc te dalsze

    Panie Piotrze proszę się wczytać w to co napisałem, nr nie ma
    reprezentować tylko kraju+banku+klienta tylko wiele innych rzeczy. Ja
    osobiście uważam że polska powinna wziąć max z tego co daje IBAN czyli
    34 znaki (wraz z kodem kraju). Ostatnio doświadczyłem tego, że w NRB
    jest za mało znaków i banki nieźle liczą za każdy odstąpiony znak w nr
    rachunku. A znaki mi są potrzebne np. do zidentyfikowania płacącego, nr
    faktury i innych. Tylko proszę nie pisać o polach tytułem, bo Ci którzy
    są odbiorcami wielu płatności z różnych tytułów wiedzą, że tylko tak
    można to opanować

  • 24. Data: 2003-06-04 14:07:51
    Od: "Tomcio" <t...@p...onet.pl>

    : Użytkownik "Tomcio"
    : > : sprawdziłem - Grecja ma 27 znaków (ostatni człon 3 cyfry) a Polska
    jako
    : > : jedyna 28 znaków
    : > : najmniej znaków mają Norwegia (15) i Belgia (16)
    : > : *** blad ***
    : >
    : > Węgry również mają 28 znaków, a są kapkę mniejsze niż Polska;)
    :
    : jakos w dostepnych materialach nt IBANa nie wspominali nigdy o Węgrzech,
    co
    : oczywiscie nie wyklucza ich ze stosowania tej normy ;-))
    : *** blad ***

    wspomnieli, wspomnieli i to już dawno, np. tu: dokument ECBS TR201 v2.2.22
    (marzec 2003)
    a oto przykład z tego domumentu: HU42 1177 3016 1111 1018 0000 0000
    --
    pozdrawiam,

    Tomasz Trela
    t...@p...pl