    From: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <a...@s...in.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: I pomyslec ze wlasnie mialem zalozyc konto w mBanku...
    Date: Sun, 24 Feb 2002 20:40:56 +0100
    Sender: A...@p...dhcp.adsl.tpnet.pl

    news:a5beip$l1f$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Maciej "AbrahaM" Piotrowski" <a...@s...in.pl> napisał
    > wiadomości news:a5bckc$vck$1@termit.pnet.pl...

    > Moga, ale najpierw musza wiedziec, ze cos sie dzieje. Banki zostaly
    > zobowiazane do informowania instytucji majacych zapobiegac praniu
    > pieniedzy o transakcjach spelniajacych pewne warunki. Powinny
    > rowniez informowac o transakcjach ktore tych warunkow nie
    > spelniaja, ale wydaja sie podejrzane.
    Ogolnie zgoda. Ale rownie dobrze bank NADAWCY moglby
    informowac ze klient uzyl innych danych niz zadeklarowane w
    systemie wypuszczajac xx przelewow w ten sposob do osob
    fizycznych czy tez pare kwote przekraczajaca okreslone kryteria.

    A uczciwe osoby nadal by mogly za kogos placic rachunki w
    instytucjach... wilk bylby syty i owca cala. Niestety dolozyloby
    to dodatkowej roboty > kosztow wiec zdecydowano sie pojsc
    po najmniejszej linii oporu i najnizszych kosztach... co w sumie
    nie jest dziwne.

    > I sa. Oczywiscie dotyczy to transakcji powyzej pewnych kwot. Te jak to
    > nazywasz restrykcje sa zgodne z Dyrektywa Rady Europejskiej z dnia 10
    > czerwca 1991 r. o ochronie wykorzystywania systemu finansowego dla celów
    > prania brudnych pieniędzy i polskim ustawodawstwem.
    Niewatpliwie.

    > No, wiesz jakos nikt sie nie burzy, ze nie mozna przekazac
    > karty platniczej dziewczynie, zonie czy dziecku, to tez
    > jest przeciez pewne ograniczenie.
    Wynikajace z umowy miedzy klientem a bankiem. Tutaj
    zapisu regulujacego ta kwestie nie bylo.

    > Zgadzam sie, ze wysunal sie przed orkiestre, ale
    > udostapniajac taka mozliwosc, a nie usuwajac ja.
    Zarowno udostepniajac jak i usuwajac. Zgoda ze
    ta opcja w ogole nie powinna sie pojawic, nie byloby
    wtedy tej dyskusji.