  • 1. Data: 2004-07-15 06:48:19
    Temat: Hipoteczny. Nudny temat - waluta czy PLN?
    Od: "WK" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    stopy w górę, złotówka się umacnia, czy nie waro teraz brać
    hipotecznego w np. frankach (itp)? Czy wg was to krótkotrwała
    tendencja i nadal najkorzystniej jest brać kredyt w PLN?

    Pozdr.
    WK

  • 2. Data: 2004-07-15 07:32:20
    Temat: Re: Hipoteczny. Nudny temat - waluta czy PLN?
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WK" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > stopy w górę, złotówka się umacnia, czy nie waro teraz brać
    > hipotecznego w np. frankach (itp)? Czy wg was to krótkotrwała
    > tendencja i nadal najkorzystniej jest brać kredyt w PLN?

    Jeśli waluty były drogie i spodziewałeś się spadku, to wtedy było dobrze
    brać w walutach.
    Teraz waluty są tanie, ale jeśli uważasz, że jeszcze stanieją, to możesz
    wziąć w walucie.
    Ale aby spać spokojnie, to chyba lepiej w PLN - tylko ta inflacja ...

  • 3. Data: 2004-07-15 08:20:38
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins__@__.simplusnet.pl>

> [...]
    > wziąć w walucie.
    > Ale aby spać spokojnie, to chyba lepiej w PLN - tylko ta inflacja ...

    Inflacja to akurat jest korzystna przy braniu kredytów , gorzej ze
    stopami procentowymi :)

  • 4. Data: 2004-07-15 12:46:55
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2004 06:48:19 +0000 (UTC), WK naskrobał(a):

> [...]
    > hipotecznego w np. frankach (itp)? Czy wg was to krótkotrwała
    > tendencja i nadal najkorzystniej jest brać kredyt w PLN?

    Balcer jasno sie określił że to dopiero początek podnoszczenia stóp
    procentowych wiec chyba jasne co robić? Długofalowo tym bardziej biorąc pod
    uwagę praktycznią konieczność wyrównywania cen w góre (czyt. inflację) do
    naszych sąsiadów w UE :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-07-16 10:46:59
    Od: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > stopy w górę, złotówka się umacnia, czy nie waro teraz brać
    > hipotecznego w np. frankach (itp)? Czy wg was to krótkotrwała
    > tendencja i nadal najkorzystniej jest brać kredyt w PLN?

    Ryzyko walutowe kontra większe oprocentowanie PLN - zawsze
    wybieraj to drugi i spokojny sen.

    Nie chce mi się tego opisywać, bo już było setki razy, ale weź
    pod uwagę fakt, że jeśli wzrośnie Ci oprocentowanie na PLN,
    to płacisz więcej ODSETEK... jeśli wzrośnie Ci kurs, to płacisz
    więcej KAPITAŁU I ODSETEK... jeśli chcesz spekulować
    - to przeznacz część kasy na ten cel, a nie rób tego na
    "zablokowanej hipotece"

    pzdr
    mj