  • 1. Data: 2004-03-09 19:01:19
    Temat: HELP - jak zrobic przelew zagraniczny...?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Dostalem od kontrachenta z USA numer konta na ktory
    mam zrobic przelew.

    Fleet Bank, One Monarch Place, Springfield , MA
    Account number # 0110001389418591208

    Normalnie dostaje numer oddzialu, numer konta i swift.

    Czy da sie to wyczytac z powyzszego numeru czy musze
    go meczyc o dodatkowe informacje?

    Z gory dzieki za pomoc fachowcow.

    --
    Mr J.J.
    www.skanowanie.com.pl

  • 2. Data: 2004-03-10 07:06:58
    Temat: Re: HELP - jak zrobic przelew zagraniczny...?
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:c2l4iv$eqg$1@druid.ceti.pl...
> [...]
    > Account number # 0110001389418591208
    >
    > Normalnie dostaje numer oddzialu, numer konta i swift.
    >
    > Czy da sie to wyczytac z powyzszego numeru czy musze

    Numer 011000138 jest to tzw Fed ABA, czyli numer rozliczeniowy banku.
    Pozostała część numeru to zapewne numer rachunku.
    IMO dane te są wystarczające do wykonania przelewu.

    Darsoon

  • 3. Data: 2004-03-10 07:24:50
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Numer 011000138 jest to tzw Fed ABA, czyli numer rozliczeniowy banku.
    > Pozostała część numeru to zapewne numer rachunku.
    > IMO dane te są wystarczające do wykonania przelewu.

    Dzieki wielkie.
    Wpisalem w formularz on-line, zobaczymy czy KB to lyknie czy nie.

    Pozdrowienia

    --
    Mr J.J.
    www.skanowanie.com.pl

  • 4. Data: 2004-03-10 08:02:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Dzieki wielkie.
    > Wpisalem w formularz on-line, zobaczymy czy KB to lyknie czy nie.

    A KB dopuszcza zrobienie przelewu
    zagranicznego online bez wizyty w oddziale?

  • 5. Data: 2004-03-10 08:09:31
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > A KB dopuszcza zrobienie przelewu
    > zagranicznego online bez wizyty w oddziale?

    Ano najwyrazniej dopuszcza - wczoraj jeden poszedl.

  • 6. Data: 2004-03-10 09:51:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ano najwyrazniej dopuszcza - wczoraj jeden poszedl.

    Czyli jeszcze nie wiadomo czy doszedł i gdzie ;-)

    Pix

  • 7. Data: 2004-03-11 20:20:13
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Ano najwyrazniej dopuszcza - wczoraj jeden poszedl.

    tak, ale nalezy potem przedstawic dokumenty do kontroli dewizowej. Unikanie
    tego prowadzi do problemow...

  • 8. Data: 2004-03-12 07:52:26
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > tak, ale nalezy potem przedstawic dokumenty do kontroli dewizowej.
    > Unikanie tego prowadzi do problemow...

    Mozesz napisac co miales na mysli?
    Jakiej "kontroli dewizowej"????

    Pierwsze slysze o czyms takim.

    --
    Mr J.J.
    www.skanowanie.com.pl

  • 9. Data: 2004-03-12 08:00:49
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
    > tak, ale nalezy potem przedstawic dokumenty do kontroli dewizowej.
    Unikanie
    > tego prowadzi do problemow...

    Dokumenty trzeba przedstawić jeżeli kwota jest >10000EUR lub
    równowartość w innej walucie.
    Poniżej tej kwoty bank może żądać dokumentów ale nie musi.
    W takiej sytuacji zamiast dokumentów wystarczy podanie tytułu
    transakcji w zleceniu, który traktowany jest jak oświadczenie.
    W zasadzie pracownik banku powinien sprawdzić czy realizacja przelewu
    z danego tytułu nie jest zabroniona przez prawo dewizowe. Tu jednak
    też raczej jest wszystko OK bo ograniczenia w ustawie dotyczą krajów
    trzecich a USA do nich nie należy.

    Może mają tak sparametryzowany system, że pozwala wykonywać przelewy
    tylko do 10k EUR i tylko do niektórych krajów?

    Darsoon

  • 10. Data: 2004-03-12 08:22:10
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Dokumenty trzeba przedstawić jeżeli kwota jest >10000EUR lub
    > równowartość w innej walucie.

    Tak mi sie wlasnie wydawalo, dzieki!