  • Data: 2016-07-23 13:51:25
    Temat: Re: Getin Bank - bezpieczny rejs czy nie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy przeoczyłem jakieś ważne wydarzenia? :)
    Może takie, że jednak suma depozytów gwarantowanych (czyli poniżej 100k euro na
    osobę) w getinie jest większa niż zasoby BFG.
    Szansa, że tak nie jest, IMNSHO wynosi ok. 5% - bo nawet jeśli ponad 50% aktywów
    finansowanych jest z obligacji, to musiałoby się naprawdę wielu kamikaze trzymających
    tam ponad 10k euro trafić, żeby pozostałe 30mld zebrać.
    Także BFG dla getinu nie istnieje - pokryje może 30% gwarantowanej sumy, a może nawet
    tylko 10%.
    I tu ponownie powstaje pytanie, na jakie odpowiedzi znaleźć nie mogę - co się stanie,
    gdy getin padnie i będzie np. 30mld gwarantowanych depozytów do wypłaty, a w BFG
    będzie dajmy na to 10mld:
    - czy każdy dostanie 1/3 sumy, jaką by dostał, gdyby w BFG było 30mld,
    - czy też gwarancja zostanie obniżona np. do 30k euro (różnica w stosunku do wariantu
    1 - w pierwszym jak ktoś trzymał 10k zł to dostanie 3333zł, a w drugim dostanie
    jednak 10k)
    - czy też ci, którzy pierwsi pobiegną do okienka, otrzymają pełną gwarantowaną sumę,
    a ci, którzy zaśpią, będą czekać na oddanie duuużo dłużej (z perspektywą wieczności)
    ?