  • 1. Data: 2005-09-22 14:37:04
    Temat: Gdzie zglaszac przypadki zadania wyz. ceny przy platnosci karta?
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Watek pojawial sie wielokrotnie, ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.
    Gdzie najlepiej zgalszac przypadki punktow handlowych czy uslugowych, ktore
    teoretycznie przyjmuja karty, ale jak dojdzie co do czego, to zadaja
    dodatkowej prowizji?
    Rozumiem rabat za platnosc gotowka, tak samo jak rabat za niebieskie wlosy,
    czy zielone skarpetki, ale podwyzszanie ceny jesli mam zamiar placic karta to
    juz przesada!
    Gdzie mozna zglaszac takie przypadki? UOKiK? Centra autoryzacji? Visa,
    Mastercard?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-09-23 05:53:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wlosy,
    > czy zielone skarpetki, ale podwyzszanie ceny jesli mam zamiar placic karta

    Pewnie tak, w koncu sprzedawca _odmawia_ sprzedazy wystawionego towaru po
    cenie, z ktora towar wystawil.

    > Centra autoryzacji?

    tyz

    > Visa, Mastercard?

    nieee...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2005-09-24 17:29:58
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 22 Sep 2005 14:37:04 +0000 (UTC), w <dgufig$ce7$1@inews.gazeta.pl>,
    "Marcin" <m...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Gdzie mozna zglaszac takie przypadki? UOKiK? Centra autoryzacji? Visa,
    > Mastercard?

    Do banków i Visy z pytaniem czy nie mogą zejść z prowizji.

  • 4. Data: 2005-09-25 06:32:14
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]

    > Mastercard?

    Do banków i Visy z pytaniem czy nie mogą zejść z prowizji.

    Tak, do banków i Visy, lecz z innego powodu - żeby ukarali takich
    sprzedawców. A tak w wogóle to po prostu poproś dowolnego świadka i
    zagroź sprzedawcy pozwem. Perspektywa wezwań do sądu i wszystkich
    kosztów, oraz 100% przegranej zmiękczy go. Wystawienie towaru z podaniem
    ceny jest ofertą, a sposób płatności nie ma tu znaczenia. Nie jest to
    kredyt od sprzedawcy, gdzie są dozwolone jakieś koszty. PO prostu
    zapytaj czy zna kodeks cywilny, a jeśli nie, to czy chce go poznac w
    praktyce w sądzie, co odczuje na swojej kieszeni bardziej niż te głupie
    kilka % prowizji. No i nie matrw się - to się niedługo skończy. Takie
    kwiatki albo się przyzwyczają albo zrezygnują z przyjmowania płatności
    kartą, a wówczas zrezygnują z nich klienci. Konkurencja robi swoje :)

    Leszek

  • 5. Data: 2005-09-25 11:13:24
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Leszek wrote:
> [...]
    > kwiatki albo się przyzwyczają albo zrezygnują z przyjmowania płatności
    > kartą, a wówczas zrezygnują z nich klienci. Konkurencja robi swoje :)

    Ostatnio odwiedziłem sklep komputerowy i na cenniku było napisane: "Przy
    płatności gotówką rabat 3% - ceny w cenniku są z uwzględnieniem rabatu" :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 6. Data: 2005-09-25 19:43:54
    Od: Jan Siara <j...@t...pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2005 14:37:04 +0000, Marcin napisał(a):

    > Gdzie mozna zglaszac takie przypadki?

    Ja bym zgłosił do PIH-u.

    __________________
    Pzdr. Siara

  • 7. Data: 2005-09-25 20:27:30
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Użytkownik "buraxta" napisał
> [...]

    "Przy
    > płatności gotówką rabat 3% - ceny w cenniku są z uwzględnieniem

    Cwaniaki;) Chyba mają taką możliwość...
    Tacy też się skończą. Zapytałbym - brac u pana czy u konkurencji? Jeśli
    ludzie bedą omijali takie sklepy a zwaniakami, to cwaniaki się sami
    opamietają.

    Leszek

  • 8. Data: 2005-09-25 20:54:58
    Od: trainer <t...@p...org>

    Jan Siara wrote:

    > Ja bym zgłosił do PIH-u.

    a ja bym się wpisał do książki skarg i wniosków
    opamiętajcie się "regulatorzy rynku" - jeżeli czarno na białym są w
    sklepie wywieszone zasady to może być i kartka że kartą można płacić
    tylko kwoty parzyste o godzinie nieparzystej i co tu jakieś "organa"
    mają do tego.
    kwestia sprowadza się tylko do tego, czy prowizja za płatność kartą ma
    być wrzucona w koszty konkretnych transakcji, czy rozsmarowana po
    wszystkich cenach, a nie że sprzedawca chce komuś ukraść te 2%

    trainer

  • 9. Data: 2005-09-25 21:38:54
    Od: "RK" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał w
    wiadomości news:dh5g99$ih8$1@main.viknet.pl...

> [...]
    > płatności
    > kartą, a wówczas zrezygnują z nich klienci. Konkurencja robi swoje

    Witam,
    Wiele razy z takim czymś zetknąłem się w Danii na kempingach i w
    mniejszych sklepach. Przy kasie była wywieszona informacja, że w
    przypadku płatności kartą cena jest zwiększana o kilka %. I raczej
    klienci nie rezygnują.

    RK

  • 10. Data: 2005-09-26 08:28:14
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 25 Sep 2005 08:32:14 +0200, w <dh5g99$ih8$1@main.viknet.pl>, "Leszek"
    <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał(-a):

> [...]
    > kosztów, oraz 100% przegranej zmiękczy go. Wystawienie towaru z podaniem
    > ceny jest ofertą, a sposób płatności nie ma tu znaczenia. Nie jest to

    Kolega socjalista? Mamy gospodarkę rynkową, można udać się do innego sklepu.
    Przymusu kupowania chyba nie mamy?