  • 1. Data: 2005-09-22 14:20:36
    Temat: KK z chipem - wątpliwości
    Od: "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl>

    Witam

    Od niedawna posiadam KK z chipem. Wcześniej dokonanie zakupów wiązało się z
    podpisaniem slipa, co miało tą zaletę, że umożliwiało mi sprawdzenie

    a) poprawności odnośnie wysokości kwoty,
    b) czy transakcja jest traktowana jako gotówkowa czy bezgotówkowa,

    i rezygnację z podpisania w wypadku zaistnienia błędu.

    Aktualnie slip otrzymuję dopiero po wprowadzeniu pinu, co jak rozumiem jest
    jednoznaczne z zatwierdzeniem transakcji.

    Co w przypadku błędu (np zawyżonej kwoty) lub gdy okazało się, że transakcja
    była gotówkowa a na zewnatrz nie było informacji na ten temat?

    Czy w grę wchodzi tylko procedura reklamacyjna? Czy ktoś spotkał się z takim
    przypadkiem?

    Z poważaniem
    BM

  • 2. Data: 2005-09-22 14:36:54
    Temat: Re: KK z chipem - w?tpliwo?ci
    Od: Miernik <m...@f...org>

    BM <m...@f...mathlitery.put.poznan.pl> wrote:
    > Aktualnie slip otrzymuj? dopiero po wprowadzeniu pinu, co jak rozumiem
    > jest jednoznaczne z zatwierdzeniem transakcji.

    Ja jak ostatnio kupowałem z PINem, to na wyświetlaczu PIN-pada była
    kwota, należało wcisnąć OK, potem dopiero wprowadzić PIN i znowu OK.
    Ale to było w Czechach.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 3. Data: 2005-09-22 14:45:45
    Temat: Re: KK z chipem - wątpliwości
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:dgueji$dbn$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > była gotówkowa a na zewnatrz nie było informacji na ten temat?
    >
    > Czy w grę wchodzi tylko procedura reklamacyjna? Czy ktoś spotkał się z

    ja jak płacę jakolwiek kartą i wymagany jest PIN to zanim wpiszę PIN
    wyświetlana jest kwota którą muszę zaakceptować

  • 4. Data: 2005-09-22 16:15:10
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

> [...]

    > była gotówkowa a na zewnatrz nie było informacji na ten temat?
    >
    > Czy w grę wchodzi tylko procedura reklamacyjna? Czy ktoś spotkał się z

    ---- Przeciez zawsze na terminalu pierwsze co robisz zatwierdzasz kwote a
    dopiero pozniej PIN .

    J.

  • 5. Data: 2005-09-22 19:26:27
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik fotomania napisal dnia 2005-09-22 18:15:

    > ---- Przeciez zawsze na terminalu pierwsze co robisz zatwierdzasz kwote a
    > dopiero pozniej PIN .

    No, nie zawsze. W moim sklepie osiedlowym wpisuję PIN z mety nie akceptując
    uprzednio żadnej kwoty.

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 6. Data: 2005-09-22 22:21:36
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

    > No, nie zawsze. W moim sklepie osiedlowym wpisuję PIN z mety nie
    > akceptując uprzednio żadnej kwoty.

    czasami rowniez sprzedawcy akceptuja na terminalu kwote
    aby "ulatwic" kupujacemu :(

    Marcin

  • 7. Data: 2005-09-23 16:51:31
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Użytkownik "BM" napisał> Witam

> [...]
    > b) czy transakcja jest traktowana jako gotówkowa czy bezgotówkowa,
    >
    > i rezygnację z podpisania w wypadku zaistnienia błędu.

    Zebys się nie zdziwił... Ja odmówiłem podpisania, a transakcja i tak
    została zrealizowana - dzwoniłem do banku i to podobno normalne. Slip to
    pic na wodę. Od chwili zwrotu autoryzacji transakcja jest już zaklepana
    ;)

    Leszek

  • 8. Data: 2005-09-23 16:58:59
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > została zrealizowana - dzwoniłem do banku i to podobno normalne. Slip to
    > pic na wodę. Od chwili zwrotu autoryzacji transakcja jest już zaklepana

    zeby transakcja nie zostala zatwierdzona, uslugodawca nie moze jej
    potwierdzic na terminalu (powinien teiretycznie po podpisaniu slipa sprawdzic
    podpis i zatwierdzic komunikat na terminalu "podpis zgodny"),a jesli juz
    potwierdzil powinien ja wycofac (poprzez terminal lub telefonicznie poprzez
    CA). Jest tez mozliwa sytuacja, jak zagadasz sprzedawce ze bedzie time out
    przy zadaniu potwierdzenia podpisu i terminal zrobi automatycznie reversal ;)

  • 9. Data: 2005-09-23 19:49:01
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Użytkownik "Seba" napisał

> [...]
    sprawdzic
    > podpis i zatwierdzic komunikat na terminalu "podpis zgodny

    Z tego co widzę, to wielu z automatu wciska zgodność gdy tylko może.
    Dobrze jednak wiedzieć, bo po prostu nie pozwolę na potwierdzenie
    przyciskiem jeśli znów się wycofam.
    Swoją drogą sprawdzcie wszystkie warunki jakie oferują sprzedawcy zanim
    dacie kartę. Mnie jeden pracownik zapewnił o darmowym transporcie do
    domu, a ten odbierający kartę stwierdził, że nic z tego. Po interwencji
    u kierownika, który kazał pracownikom zawieźć zdecydowałem się wziąć
    mebel, bo dowieźli - całe szczeście, bo długo bym chyba odkręcał :)
    Zostałem więc z niepotwierdzoną transakcją (na slipie), obciążonym
    rachunkiem i na szczęscie z meblem :)

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 10. Data: 2005-09-24 12:10:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> writes:

    > Z tego co widzę, to wielu z automatu wciska zgodność gdy tylko może.

    Moga miec problem, klient nie podpisze kwitu (albo podpisze specjalnie
    inaczej niz zwykle, moze nawet da komus innemu by podpisal) i co wtedy
    zrobia? Anuluja transakcje?

    > Dobrze jednak wiedzieć, bo po prostu nie pozwolę na potwierdzenie
    > przyciskiem jeśli znów się wycofam.

    Duzo mozesz nie pozwalac. To sprzet sprzedawcy, moze sobie wciskac co
    chce. Twoja jest tylko karta, i tylko jej uzyciem mozesz sterowac.

    > Swoją drogą sprawdzcie wszystkie warunki jakie oferują sprzedawcy zanim
    > dacie kartę. Mnie jeden pracownik zapewnił o darmowym transporcie do
    > domu, a ten odbierający kartę stwierdził, że nic z tego.

    Co ma do tego karta?

    > Po interwencji
    > u kierownika, który kazał pracownikom zawieźć zdecydowałem się wziąć
    > mebel, bo dowieźli - całe szczeście, bo długo bym chyba odkręcał :)

    Odkrecal co? Najwyzej reklamacja w banku, gdyby obciazyli mimo
    rezygnacji z zakupu/sprzedazy.
    --
    Krzysztof Halasa