  • 11. Data: 2017-01-20 12:14:41
    Temat: Re: Gdzie siedzi wirus który wykradł 30zł?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-20 o 12:09, Piotr Gałka pisze:

    > Przyjmij proszę, że wyciągasz daleko idące wnioski opierając się na
    > danych nie zawierających _wielu_ _kluczowych_ informacji.

    Być może. W końcu "jak cię widzą, tak cię piszą". Sytuację mamy taką, że
    student nie podołał doładowaniu telefonu, a rodzice szukają pomocy na
    usenecie, co jest raczej z góry skazane na niepowodzenie, ponieważ
    poszkodowany nawet nie umie porządnie opisać sytuacji (np. nie wie gdzie
    i co wysłał).

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-01-20 12:50:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 20-01-2017 o 12:14, Liwiusz pisze:

    > Być może.

    Przyjmij, że nie tylko może, ale na 100%.

    > W końcu "jak cię widzą, tak cię piszą". Sytuację mamy taką, że
    > student nie podołał doładowaniu telefonu,
    Nigdy osobiście nie używałem doładowywanego telefonu, i na prawdę nie
    wiem jak to się inaczej niż przez sieć robi.
    Sytuacja:
    - nie masz dostępu do sieci (wysiadło WiFi),
    - limit transmisji danych w komórce wyczerpałeś kilak dni temu,
    - na koncie telefonu masz nieco ponad 3zł,
    - nigdy nie rozczajałeś obsługi swojego konta w banku sms-ami bo nie
    było Ci to do niczego potrzebne,
    - jest północ, a masz jeszcze mnóstwo rzeczy do zrobienia koniecznie na
    jutro - to piszę, bo może da się kupić jakąś zdrapkę doładowania po
    którą może dało by się pofatygować do jakiegoś nocnego sklepu - nie mam
    pojęcia.

    Jak według Ciebie w takiej sytuacji aktywować pakiet za 30zł?

    > a rodzice szukają pomocy na usenecie,

    Przecież nie proszę o doładowanie telefonu, ani o użalanie się nade mną
    czy synem. Nawet uważam, że dobrze się stało - 30zł za naukę to nie jest
    wygórowana cena.
    Ja tylko chcę zrozumieć co może generować takie "przypadki" bo lubię po
    prostu wiedzieć. Opisałem możliwie dokładnie przebieg zdarzeń, aby jasne
    było, że zbieg okoliczności jest wysoce nieprawdopodobny.
    Jak Ciebie to nie interesuje to pomiń ten wątek.
    P.G.

  • 13. Data: 2017-01-20 12:58:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-20 o 12:50, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > jutro - to piszę, bo może da się kupić jakąś zdrapkę doładowania po
    > którą może dało by się pofatygować do jakiegoś nocnego sklepu - nie mam

    Straszne bajki wymyślasz. Tak jakbyś się zatrzymał na epoce 10 lat temu
    wstecz. Żeby w dzisiejszych czasach w dobie nolimitu za 20-25zł mieć
    takie problemy, że się chodzi z telefonem tylko na odbieranie? Toż to
    nawet największy menel może sobie pozwolić na dzwonienie, o studencie
    sponsorowanym w 4-gwiazdkowym akademiku już nie wspominając :)

    > Jak według Ciebie w takiej sytuacji aktywować pakiet za 30zł?

    Nie wiem, nie podałeś tak nieistotnej informacji jak: jaki pakiet, jaka
    sieć.

    > Przecież nie proszę o doładowanie telefonu, ani o użalanie się nade mną
    > czy synem. Nawet uważam, że dobrze się stało - 30zł za naukę to nie jest
    > wygórowana cena.

    Nie widzę, aby ktokolwiek z was czegokolwiek się nauczył z tej sytuacji.

    > Ja tylko chcę zrozumieć co może generować takie "przypadki" bo lubię po
    > prostu wiedzieć. Opisałem możliwie dokładnie przebieg zdarzeń, aby jasne
    > było, że zbieg okoliczności jest wysoce nieprawdopodobny.

    Nic nie opisałeś.
    Zaloguj się do billingu telefonu i zobacz gdzie został wysłany sms, albo
    niech syn sprawdzi w hitorii smsów, co robił, a nie, że "amba wcięła,
    grupo pomóż".

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-01-20 13:04:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    [...]
    > temu wstecz. Żeby w dzisiejszych czasach w dobie nolimitu za 20-25zł

    Pokażesz mi ten nolimit za 20 PLN?

    (zakładam że mówimy o minutach krajowych i sms/mms)

    KJ

    Our business in life is not to succeed but to continue to fail in high spirits.
    -- Robert Louis Stevenson

  • 15. Data: 2017-01-20 13:17:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-20 o 13:04, Kamil Jońca pisze:
    > Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Pokażesz mi ten nolimit za 20 PLN?
    >
    > (zakładam że mówimy o minutach krajowych i sms/mms)

    Ja korzystam z Redbullmobile, pakiet za 3zł na 4 dni. Nadto na allegro
    doładowanie taniej :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-01-20 13:24:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Ja korzystam z Redbullmobile, pakiet za 3zł na 4 dni. Nadto na allegro
    > doładowanie taniej :)

    Czyli jeden. W dodatku, jeśli dobrze widzę, dość upierdliwy.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2017-01-20 13:25:57
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-01-19 20:52, Piotr Gałka wrote:

    > Czy według Was powinienem przyjąć, że jedyne podejrzane miejsce to mój
    > komputer?

    Mysle ze mozna wyobrazic sobie sytuacje w ktorej ktos ma na
    zainfekowanym smartfonie takiego syfa, ktory przechwytuje wszystkie
    SMSy i ma filtr na powiadomienia o doladowaniu czy operacji finansowej
    i podstawia w jego miejsce cos co udaje warunek do sfinalizowania takiej
    operacji w postaci wyslania SMS - wlasnie na numer premium.

    Ale jeszcze bym sprawdzil czy jednak ten SMS to nie byl na jakis
    dziwny sposob platnosci za doladowanie pakietu. Albo zareklamowal
    u operatora, niech to przesledza - w sumie maja wszystko w reku,
    to co sie dzialo z platnoscia oraz w wiadomosciach SMS.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2017-01-20 13:28:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 20-01-2017 o 12:58, Liwiusz pisze:

    > Straszne bajki wymyślasz. Tak jakbyś się zatrzymał na epoce 10 lat temu
    > wstecz. Żeby w dzisiejszych czasach w dobie nolimitu za 20-25zł mieć
    > takie problemy, że się chodzi z telefonem tylko na odbieranie?

    Nie mam czasu aby co rusz robić analizy rynku. Kilka lat temu (znacznie
    mniej jak 10) wybrałem dla synów Virgin. Za 29zł sms-y i rozmowy bez
    limitu a przy okazji ileś G transferu, którego potrzeby w ogóle nie
    brałem pod uwagę.
    U siebie w telefonie mam wyłączoną możliwość transmisji danych bo:
    - nie wiem do czego miało by mi to być przydatne,
    - pasuje mi, że telefon wymaga ładowania co kilkanaście dni.

    > Nie wiem, nie podałeś tak nieistotnej informacji jak: jaki pakiet, jaka
    > sieć.
    Że Virgin było w pierwszym poście, a jaki pakiet - nie wiedziałem, że to
    ma jakiś wpływ. Nie pamiętam nazwy - za 29zł jak napisałem wyżej.

    > Nie widzę, aby ktokolwiek z was czegokolwiek się nauczył z tej sytuacji.

    Inaczej na to patrzę.
    Liczę na to, że nawet w totalnym pośpiechu i zabieganiu następnym razem
    syn dokładnie przeczyta treść sms-a nawet jak on przyjdzie, gdy się
    właśnie spodziewa sms-a. Liczę też na to, że jest to kolejny bodziec
    poza moimi tłumaczeniami, że sms z kodem z banku należy czytać.
    A jakby mi się udało zrozumieć, kto ogarnął ten przypadek to może uda mi
    się wyeliminować tego kogoś z dostępu do moich działań.

    > Nic nie opisałeś.
    > Zaloguj się do billingu telefonu i zobacz gdzie został wysłany sms, albo
    > niech syn sprawdzi w hitorii smsów, co robił, a nie, że "amba wcięła,
    > grupo pomóż".

    Tu mnie masz. Nawet nie skojarzyłem, że da się zobaczyć historię
    operacji na telefonie. Ja się tam loguję raz na miesiąc, wpłacam 30zł i
    pakiet się sam odnawia i zapominam o temacie.
    To, że na koncie jest zawsze mało to świadoma decyzja syna - liczył na
    to, że to go uchroni właśnie od takich przypadków wyłudzeń.
    P.G.

  • 19. Data: 2017-01-20 13:34:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-20 o 13:24, Kamil Jońca pisze:

    > Czyli jeden. W dodatku, jeśli dobrze widzę, dość upierdliwy.

    Dla studenta jak znalazł. Zresztą co jest upierdliwego dla osoby
    aktywnie korzystającej z telefonu we wpisaniu kodu raz na 4 dni? Jak
    ktoś chce spokoju i wygody, ma szeroki wybór abonamentów, nieraz
    dwukrotnie droższych, a dających to samo.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-01-20 13:40:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-20 o 13:28, Piotr Gałka pisze:

    > Że Virgin było w pierwszym poście, a jaki pakiet - nie wiedziałem, że to
    > ma jakiś wpływ. Nie pamiętam nazwy - za 29zł jak napisałem wyżej.

    Mógł się przełączyć na freemium i za te 3zł wykupić 1gb.

    Poza tym o jakim pakiecie za 29zł piszesz? Za 29zł jest cały pakiet
    rozmów/smsów i 5 lub 7gb neta, a we freemium sam pakiet 10gb kosztuje 10zł.

    > Inaczej na to patrzę.
    > Liczę na to, że nawet w totalnym pośpiechu i zabieganiu następnym razem
    > syn dokładnie przeczyta treść sms-a nawet jak on przyjdzie, gdy się

    Serio? Chłop 20 lat i jeszcze liczysz na jego wychowanie? I to, że się
    będzie uczył na cudzych błędach? (bo stracił wasze 30zł, a nie swoje).

> [...]

    > To, że na koncie jest zawsze mało to świadoma decyzja syna - liczył na
    > to, że to go uchroni właśnie od takich przypadków wyłudzeń.

    Wpłacaj mu te 30zł (od czasu do czasu 25zł) ostatniego dnia
    obowiązywania pakietu za 29zł, wówczas zawsze będzie miał aktywne
    połączenia.

    --
    Liwiusz