  • 1. Data: 2003-08-05 08:59:52
    Temat: Fundusz Akcji na emeryturę
    Od: "Mustava" <m...@W...onet.pl>

    Czy byłoby rozsądnym rozwiązaniem udział w Funduszu Akcji (PKO/CREDIT SUISSE) w
    Planie Systematycznego Oszczędzania C50, biorąc pod uwagę okres wplat przez 15-
    25 lat kwoty (na dziś 50zł)?
    Powyższe traktowane jest jako "przyszłościowy dodatek emerytalny".

    Pozdrawiam.
    Mustava

  • 2. Data: 2003-08-05 09:05:50
    Temat: Re: Fundusz Akcji na emeryturę
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    Tak - ale uruchom sobie też sobie jakiś pieniężny, aby po przymusowym okresie
    oszczędzania w PSO móc w sytuacjach spadkowych lub wzrostowych dokonywać
    konwersji.

  • 3. Data: 2003-08-05 11:25:37
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Mustava" napisał w wiadomości
> [...]
    przez 15-
    > 25 lat kwoty (na dziś 50zł)?
    > Powyższe traktowane jest jako "przyszłościowy dodatek emerytalny".

    Nie zapominaj, że trwają prace nad ustawą o indywidualnych
    kontach emerytalnych. Ustawa ma wprowadzić zachęty
    podatkowe (prawdopodobnie nie bedzie belkowego)
    dla osób które będą oszczędzać na emeryturę.
    Ostatnio ustawą zajmowała się RM.
    Planuje się, że ustawa będzie obowiązywać
    od 01.01.2004 (może być mały poślizg).

    Sądzę, że należy 2-3 miesięce poczekać,
    aż sytuacja z IKE się wyjaśni.

    ______
    Robert

  • 4. Data: 2003-08-05 11:40:17
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" napisał w wiadomości

> [...]
    > kontach emerytalnych. Ustawa ma wprowadzić zachęty
    > podatkowe (prawdopodobnie nie bedzie belkowego)
    > dla osób które będą oszczędzać na emeryturę.

    Właśnie sprawdziłem, na jakim etapie jest projekt ustawy
    i okazało się, że został dziś przyjęty przez RM.

    http://www.mpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nr=
    2257&id_doc=2257&dokumen
    t=2257

    ______
    Robert

  • 5. Data: 2003-08-05 12:54:12
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    s...@W...onet.pl wrote:

    > Tak - ale uruchom sobie też sobie jakiś pieniężny, aby po przymusowym okresie
    > oszczędzania w PSO móc w sytuacjach spadkowych lub wzrostowych dokonywać
    > konwersji.

    Niby tak, ale nie. Czyli najlepiej powiedziec po prostu nie. Fundusze
    akcyjne dla takich celów to bzdura. Najlepsze w tej perspektywie sa
    hybrydowe.

  • 6. Data: 2003-08-05 13:03:43
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

    > Niby tak, ale nie. Czyli najlepiej powiedziec po prostu nie.  Fundusze
    > akcyjne dla takich celów to bzdura. Najlepsze w tej perspektywie sa
    > hybrydowe.

    Wybacz - ale się nie zgodzę. Kombinacja akcyjnego z mozliwościa konwersji na
    pieniężny jest znacznie lepsza niż jeden hybrydowy. Możesz szybciej reagować na
    zachodzące zmiany - szybciej niż zarządzający hybrydowym (oczywiście jeżeli
    choć trochę sie na tym znasz).

  • 7. Data: 2003-08-05 13:28:31
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > zachodzące zmiany - szybciej niż zarządzający hybrydowym (oczywiście jeżeli

    I dzien w dzien sprawdzasz wartosc jednostek uczestnictwa, c co w
    perspektywie 25-30 lat jest absurdem. Poza tym konwersja z funduszu
    rynku pienieznego na akcyjny jest platna w kazdym towarzystwie.

  • 8. Data: 2003-08-05 13:31:03
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    mialo byc 15-25 lat

  • 9. Data: 2003-08-05 13:40:18
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

    > perspektywie 25-30 lat jest absurdem.

    Nie dzień w dzień bo trendy trwają zwykle dłużej niż jedną sesję.

    Poza tym konwersja z funduszu
    > rynku pienieznego na akcyjny jest platna w kazdym towarzystwie.

    Zazwyczaj tylko przy pierwszym razie.
    Wracam do roboty. Trzymaj się.

  • 10. Data: 2003-08-05 19:56:50
    Temat: Re: Fundusz Akcji na emerytur
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Mustava wrote:
> [...]
    > okres wplat przez 15- 25 lat kwoty (na dziś 50zł)?
    > Powyższe traktowane jest jako "przyszłościowy dodatek emerytalny".

    Gdyby nie weszła ustawa o indywidualnych kontach emerytalnych, to
    rozwiazanie nie jest rozsądnie.
    Atrakcja planów oszczędzania polega na tym, że nie płaci się prowizji.
    To samo, ale bez konieczności blokowania pieniędzy na 15 lat daje mBank w
    supermarkecie.
    A ustawa ma jedną wadę - ograniczenie rocznych wpłat do 3000 zł.

    MichalL