  • 11. Data: 2003-08-06 07:02:22
    Temat: Re: Fundusz Akcji na emerytur
    Od: "" <f...@w...pl>

    > Gdyby nie weszła ustawa o indywidualnych kontach emerytalnych, to
    > rozwiazanie nie jest rozsądnie.
    > Atrakcja planów oszczędzania polega na tym, że nie płaci się prowizji.
    > To samo, ale bez konieczności blokowania pieniędzy na 15 lat daje mBank w
    > supermarkecie.
    > A ustawa ma jedną wadę - ograniczenie rocznych wpłat do 3000 zł.
    >
    > MichalL

    Ma też zaletę - zwolnienie podatkowe
    O blokadach w PSO na 15 lat nie słyszłem - który fundusz tak ma?

  • 12. Data: 2003-08-06 07:40:27
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    MichalL wrote:

    > Atrakcja planów oszczędzania polega na tym, że nie płaci się prowizji.

    prowizje sie placi, tyle ze mniejsza.

    > To samo, ale bez konieczności blokowania pieniędzy na 15 lat daje mBank w
    > supermarkecie.

    Nie wiem o co Ci chodzi z tymi 15 laty , bo takie bylo zalozenie
    Mustavy, ale nie ma tto wnic wspolnego z PSO bo one zaczynaja sie od 3
    lat. jesli zas chodzi o MBank to nie ma tam wielu funduszy, ktore sa
    dystrybuowane w inny sposob, a w perspektywie 15-25 lat to plata
    dystrybucyjna rzedu3 proc. naprawde niewiele znaczy.

  • 13. Data: 2003-08-06 13:48:49
    Temat: Re: Fundusz Akcji na emeryturę
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Robert Kondraciuk napisał(a):

    > Nie zapominaj, że trwają prace nad ustawą o indywidualnych
    > kontach emerytalnych. Ustawa ma wprowadzić zachęty
    > podatkowe (prawdopodobnie nie bedzie belkowego)
    > dla osób które będą oszczędzać na emeryturę.
    > Ostatnio ustawą zajmowała się RM.
    > Planuje się, że ustawa będzie obowiązywać
    > od 01.01.2004 (może być mały poślizg).
    co z tego ze bez podatku belki jezeli w momencie gdy cos uzbierasz
    okaze sie ze jest kolejna dziura budzetowa i kolejny minister
    postara sie jakos zalatac ja twoimi oszczednosciami

    imho jak oszczedzac to tak zeby panstwo o tym nie wiedzialo
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 14. Data: 2003-08-06 16:31:13
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Kamil Kosinski wrote:

    > prowizje sie placi, tyle ze mniejsza.

    > Nie wiem o co Ci chodzi z tymi 15 laty , bo takie bylo zalozenie
    > Mustavy, ale nie ma tto wnic wspolnego z PSO bo one zaczynaja sie od 3
    > lat.

    Biję się w piersi. Dokładne warunki zależą od funduszu. W każdym razie
    założenie jest takie, że aby liczyc na niższą prowizję, trzeba trzymać
    pieniądze przez długi czas.

    >jesli zas chodzi o MBank to nie ma tam wielu funduszy, ktore sa
    > dystrybuowane w inny sposob, a w perspektywie 15-25 lat to plata
    > dystrybucyjna rzedu3 proc. naprawde niewiele znaczy.

    Jeżeli mam do wyboru - kupić dany fundusz w mBanku bez prowizji, albo
    inaczej z prowizją, to kupię bez prowizji.
    Jeżeli wolisz tracić pieniądze i czas, to mogę tylko życzyć powodzenia.

    MichalL

  • 15. Data: 2003-08-06 18:59:04
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    MichalL wrote:

    > Jeżeli mam do wyboru - kupić dany fundusz w mBanku bez prowizji, albo
    > inaczej z prowizją, to kupię bez prowizji.
    > Jeżeli wolisz tracić pieniądze i czas, to mogę tylko życzyć powodzenia.

    Brak opłat manipulacyjnych to tylko chwyt marketingowy. Podtrzymuję
    swoja opinię, że ważniejsze są wyniki inwestycyjne.

    Nie wierzysz? To przesledźmy to na autentycznych danych dotyczących
    zachowania funduszy akcyjnych w tym roku. Powiedzmy, że 1 stycznia
    wpłaciliśmy do funduszy 5 tys. zł. Wtedy na 100 proc. ja wpadam w
    najwyższą stawkę opłat manipulacyjnych. Ty nie ponosisz tego typu opłat,
    bo inwestujesz przez mBank (biorę pod uwagę każdy fundusz akcyjny
    dostępny w mBanku).

    I wariant Twojej inwestycji: Skarbiec Akcji

    Wpłacasz 5 tys. zł. Wartość j.u.tego funduszu wzrosła od początku roku o
    25,6 proc. Wartość Twoich inwestycji wynosi więc 6280 zł. Umarzasz
    j.u. i płacisz podatek. Do ręki dostajesz 6024 zł.

    II wariant Twojej inwestycji: SEB3

    Wpłacasz 5 tys. zł. Wartość j.u.tego funduszu wzrosła od początku roku o
    20,1 proc. Wartość Twoich inwestycji wynosi więc 6005 zł. Umarzasz
    j.u. i płacisz podatek. Do ręki dostajesz 5804 zł.

    III wariant Twojej inwestycji: PZU Krakowiak

    Wpłacasz 5 tys. zł. Wartość j.u.tego funduszu wzrosła od początku roku o
    12,11 proc. Wartość Twoich inwestycji wynosi więc 5605 zł. Umarzasz
    j.u. i płacisz podatek. Do ręki dostajesz 5484 zł.

    Ja inwestuję w w CU Polskich Akcji.

    Wpłacam 5 tys. zł. Na j.u. przechodzi jednak tylko 4775 zł. Resztę
    pochłania opłata manipulacyjna wysokości 4,5 proc. Wartość j.u.tego
    funduszu wzrosła jednak od początku roku o 41,9 proc. Wartość moich
    inwestycji wynosi więc 6776 zł. Umarzam j.u. i płacę podatek. Do ręki
    dostaję 6376 zł.

    No i jak widać pomimo opłaty manipulacyjnej, zawsze wychodzę lepiej niż
    Ty wybierając fundusze z mBanku.

    Oczywiście można powiedzieć, że w momencie podejmowania decyzji nie
    wiedziałem, że CU Polskich Akcji będzie miał takie wyniki. Zgadzam się.
    Tyle tylko, że Ty też nie wiedziałeś jakie wyniki będą miały fundusze w
    mBanku.

  • 16. Data: 2003-08-07 12:04:01
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    > A ustawa ma jedną wadę - ograniczenie rocznych wpłat do 3000 zł.
    >
    > MichalL

    Ściślej do 3285 zł. Ale nie jest chyba tak źle skoro w projekcie do którego
    link podał Robert Kondratiuk:

    http://www.mpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?
    nr=2257&id_doc=2257&dokumenent=2257

    jest zapis:
    "Co więcej osoby, które posiadają umowy ubezpieczenia z ubezpieczeniowym
    funduszem kapitałowym będą mogły w każdej chwili rozpocząć gromadzenie
    oszczędności na IKE w ramach dotychczasowej umowy ubezpieczenia."
    oraz
    "Roczna wpłata na IKE nie będzie mogła przekroczyć 150 proc. przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na dany rok. Wpłaty
    przekraczające tę wysokość będą musiały zostać zwrócone oszczędzającemu, bądź
    zapisane na odrębnym koncie, nieobjętym zwolnieniem podatkowym."

    Tak więc ja oszczędzając obecnie w Commercial Union i wpłacając rocznie więcej
    niż maksimum zaproponowane przez rząd miałbym nadwyżkę przeniesieną na osobne
    konto nie objęte ulgą podatkową. Jest to zapewne jakieś wyjście

    MK