  • Data: 2017-12-18 09:54:53
    Temat: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Dec 2017 19:09:45 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Ala jak się nie de jak się da
    > Ale napiszę jak dziecku:
    > Dom człowiek buduje na kredyt- bank mu transze na konto wpłaca
    > 200-250 tys tyle w 2006-2007 było potrzebne na wybudowanie domu
    > 100tys chf przyjmijmy że kredytu taki człowiek wziął

    Jak dziecku - kupuje mieszkanie, wyplaca te kwote i znika.
    I bank lub developer zostaja z niczym.
    Bezpieczniej jak bank wplaci na konto developera :-)

    > CHF wtedy ani developer, ani klient ni bank nie miał,

    Ale moglby miec :-)

    > Ktoś tu wyżej napisał że banki teraz zdziwione bo klienci zaczęli
    > "drobny druk" wykorzystywać i może się okazać ze te umowy z
    > 2006-2007 delikatnie mówiąc zgodne z prawem nie są.

    Akurat ci co mieli 2006 to tak bardzo nie narzekaja, bo frank wzrosl
    niewiele. Ci co wzieli w maju 2008 to maja duze powody.
    W 2007 ... zalezy w ktorej polowie :-)

    Poza tym zauwaz, ze wiele tych "niezgodnosci" zauwazono w latach
    pozniejszych, m.in. na skutek dodatkowej pazernosci bankow, a
    wczesniej ... mozna uznac niezgodnosc tylko na zasadach ogolnych, a
    wiec słabych.

    A potem ... jak pis doprowadzi zlotowke do upadku, to sie moze okazac,
    ze i np formuła "WIBOR+marza" jest niedozwolona, procent ma byc
    umówiony z gory na caly okres umowy.

    J.