  • 161. Data: 2022-11-30 19:24:52
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > NBP ma ustawowy "cel inflacyjny", bodajze 2.5%.

    Owszem. Ale mniejsza kradzież to wciąż kradzież.
    Z tym, że to się ma nijak do obecnej inflacji, nawet tej teoretycznej.

    > Trudno powiedziec, bo mimo zakazu moze niezle ukryc.

    To zależy. Gdyby było tak, że wszelkie niejawne długi państwa są
    niewiążące, to nikt by takich nie dał zaciągnąć, i nie byłoby problemu.

    > Poza tym i tak ma emerytury na glowie - i juz ukryte zadłuzenie, czy
    > nie?

    To jest nieco inna sprawa, bo (pomijając początek tego systemu,
    ewidentnie argentyńskiego, w którym państwo pobierało składki i nie
    wypłacało emerytur) państwo jakby nie jest tu stroną. Przynajmniej
    w ogólnym zarysie. Nie jest to także zadłużenie wyrażone w jakiejś
    konkretnej kwocie, tylko zależy od przyszłych, de facto, wpływów do
    systemu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 162. Data: 2022-11-30 22:53:53
    Temat: Re: Euro. po co nam byłoby Euro?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-24 o 02:31, Altor pisze:
    > Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    >    Po to żeby polska gospodarka była częścią silnej gospodarki
    > europejskiej. To jest bardzo ważne w konfrontacji z ponadnarodowymi
    > silnymi korporacjami.

    Ależ to slogany, chciałbym coś konkretniej się dowiedzieć.
    Na czym miałyby polegać zalety rezygnacji ze złotego i przyjęcia euro?
    Tylko proszę nie pisać, że nie trzeba by było wymieniać waluty jadąc na
    wakacje.

    > Po to zeby polska gospodarka nie była uzależniona od jednego człowieka - od
    > kaprysu kacyka Kaczyńskiego i kaprysu jego przydupasów okradających Polskę.

    Rozumiem, że nie lubisz Kaczyńskiego.
    Ale może coś o zaletach euro się dowiemy?

    >    W jedności siła, kraje europejskie łączcie się. Już bardzo dawno
    > właściciele boga zapisali, że nikt nie pokona zwartej grupy, której
    > członkowie  nawzajem się wspierają.

    Naiwność dziecka jest urocza. Naiwność dorosłego boli.

  • 163. Data: 2022-11-30 23:06:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 30.11.2022 o 22:53, Poldek pisze:

    > Rozumiem, że nie lubisz Kaczyńskiego.
    > Ale może coś o zaletach euro się dowiemy?

    O rany! zdaje się, że naprawdę nie rozumiesz tej dość krótkiej wypowiedzi:

    "żeby polska gospodarka nie była uzależniona od jednego człowieka - od
    kaprysu kacyka Kaczyńskiego i kaprysu jego przydupasów okradających
    Polskę".

    To może teraz to samo, tylko trochę inaczej:
    - Jeśli w Polsce walutą byłoby euro, to Kaczyński i jego przydupasy
    okradające Polskę, nie mogliby dodrukować pieniędzy.

    --
    -
    Akarm

  • 164. Data: 2022-11-30 23:20:49
    Temat: Re: Euro. kacyk Kaczyński nie może.
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-11-28 o 10:38, r...@k...pl pisze:

    > Po co wklejasz link do manipulacyjnych materiałów? Facet już błaźni się w
    > pierwszej minucie.

    Nie błaźni tylko mówi o faktach i liczbach. Nigdy EURO! Waluta nie
    stanowi o bogactwie i rozwoju żadnego kraju, a waluta zarządzana z
    Frankfurtu już w ogóle nie spełnia takiej roli !

  • 165. Data: 2022-12-01 04:00:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-30 o 23:06, Akarm pisze:

> [...]
    >  - Jeśli w Polsce walutą byłoby euro, to Kaczyński i jego przydupasy
    > okradające Polskę, nie mogliby dodrukować pieniędzy.

    To wtedy byś narzekał, że Christine Lagarde żyruje długi Grecji, Włoch,
    Hiszpani, bankrutów, które będziesz spłacał.

  • 166. Data: 2022-12-01 10:15:44
    Od: "Altor" <g...@r...pl>

    Użytkownik "Marek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Waluta nie stanowi o bogactwie i rozwoju żadnego kraju, a waluta
    > zarządzana z Frankfurtu już w ogóle nie spełnia takiej roli !

    Waluta zarządzana jednoosobowo przez wszechmogącego boga wodza Kaczyńskiego
    tym bardziej nie stanowi o bogactwie; jest wręcz szkodliwa !

  • 167. Data: 2022-12-01 10:31:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-30 o 23:20, Marek pisze:

    > Nie błaźni tylko mówi o faktach i liczbach. Nigdy EURO! Waluta nie
    > stanowi o bogactwie i rozwoju żadnego kraju, a waluta zarządzana z
    > Frankfurtu już w ogóle nie spełnia takiej roli !

    Fakty i liczby też można skomentować odpowiednio.
    Przyznaję, że pobieżnie przejrzałem: dziwi mnie porównanie
    Słowenii i Polski (jeden prawie 20x mniejszy kraj od drugiego)
    czy Malty i Cypru (coś jak dwa różne systemy walutowe -
    cywilizacja europejska i islamska), potem jest trochę lepiej
    gdy mowa o Słowacji i Czechach. Gdzieś tak w okolicy min 37.45
    pojawia się tabela z inflacją i słychać lament jak to euro
    wywołało rekordową inflację w krajach nadbałtyckich.
    Ale nie słychać zachwytów, że jest niska na Malcie, Cyprze
    i w Słowenii (tam jest mniejsza niż unijna średnia).
    Myślę zatem, że dla konkretnego kraju można wyszukać takie
    wskaźniki, które po przyjęciu waluty zwyżkowały i takie, które spadły.
    I zrobić taki materiał z którego wynika, że lepiej przyjąć.
    Człowiek jakoś rozgarnięty poradzi sobie z decyzją po zapoznaniu się
    z różnymi propagandowymi materiałami - tymi za i tymi przeciw.

  • 168. Data: 2022-12-01 11:02:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Nov 2022 22:53:53 +0100, w <tm8jdh$13p7$1@gioia.aioe.org>, Poldek

    > Na czym miałyby polegać zalety rezygnacji ze złotego i przyjęcia euro?
    > Tylko proszę nie pisać, że nie trzeba by było wymieniać waluty jadąc na
    > wakacje.

    Dla ciebie to może żaden problem, ale większości jednak wyjazdy potanieją o
    spread bankowy.
    Już nie mówię o firmach, które podpisują długoterminowe umowy i w sumie kurs
    obecnie, przy tak koszmarnej polityce, muszą sobie wywróżyć.

  • 169. Data: 2022-12-01 11:03:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Nov 2022 22:53:53 +0100, w <tm8jdh$13p7$1@gioia.aioe.org>, Poldek

    > Rozumiem, że nie lubisz Kaczyńskiego.
    > Ale może coś o zaletach euro się dowiemy?

    Wiesz, że obecna pensja minimalna, wyrażona w euro, wynosi dokładnie tyle samo
    co kilka lat temu? To Kaczyński podniósł ją czy obniżył?

  • 170. Data: 2022-12-01 11:05:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Nov 2022 23:20:49 +0100, w <6387d741$0$567$65785112@news.neostrada.pl>,
    Marek <k...@o...pl> napisał(-a):

    > Nie błaźni tylko mówi o faktach i liczbach.

    Tendencyjnie dobranych jak w pierwszej minucie filmu.
    Zresztą jak widzę cuchnie od niego onucą, być może konfederuską.

    > Waluta nie
    > stanowi o bogactwie i rozwoju żadnego kraju,

    Dokładnie -- tylko pomaga. Tak jak nóż. Jeden ukroi chleb, drugi palca.

    > a waluta zarządzana z
    > Frankfurtu już w ogóle nie spełnia takiej roli !
    > Nigdy EURO!

    Ogólnie to bredzisz.