  • 1. Data: 2005-04-23 09:54:45
    Temat: Era - polecenie zapłaty
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Mam abonament w Erze i płacę rachunki już od około 2 lat poleceniem
    zapłaty. W tym miesiącu PTC wysłała mi trochę dziwny rachunek. Termin
    płatności wypada dzisiaj - czyli w sobotę. Sprawdziłem konto i okazało
    się, że wczoraj sobie pieniędzy nie pobrali. Dzisiaj raczej też im to
    się nie uda. Z tego co pamiętam to polecenie zapłaty zawsze było
    realizowane w dniu zapadania terminu płatności ale termin ten zawsze
    ustalali na dzień roboczy.
    Dzwoniłem do biura obsługi Ery i powiedzieli mi, że pobiorą to sobie w
    poniedziałek. Troche im nie ufam :> dlatego mam pytanie - czy ktoś już
    się spotkał z taką sytuacją i rzeczywiście pieniądze były pobrane
    prawidłowo - tylko w późniejszym terminie? Nie chciałbym, żeby okazało
    się, że w poniedziałek, czy we wtorek będę im musiał sam przelewać
    pieniądze i to jeszcze pewnie z jakimiś odsetkami za zwłokę.

    --
    --- Wojciech virrar Malinowski ---
    ---- JID: v...@j...org ----

  • 2. Data: 2005-04-23 10:21:38
    Temat: Re: Era - polecenie zapłaty
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-23 11:54, Wojciech Malinowski wrote:

    > Dzwoniłem do biura obsługi Ery i powiedzieli mi, że pobiorą to sobie w
    > poniedziałek.

    Polecenie zapłaty to taka usługa w której do twoich obowiązków należy
    zapewnienie kasy na koncie, a o resztę się nie martw.

    --
    Peet

  • 3. Data: 2005-04-23 10:46:01
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Peet wrote:

    > Polecenie zapłaty to taka usługa w której do twoich obowiązków
    > należy
    > zapewnienie kasy na koncie, a o resztę się nie martw.

    Nie do końca. Pewnego razu Tele2 zapomniało pobrać pieniądze z mojego
    rachunku. Specjalnie się tym nie zmartwiłem.
    Ale, znienacka, pobrali je po około roku - po update systemu. Nie
    byłem na to przygotowany.

    MichalL

  • 4. Data: 2005-04-23 10:49:31
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Wojciech Malinowski* wrote in <news:d4d6a3$g6c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    :

> [...]
    > się, że w poniedziałek, czy we wtorek będę im musiał sam przelewać
    > pieniądze i to jeszcze pewnie z jakimiś odsetkami za zwłokę.

    Ja tak miałem, pobrali 2 tygodnie później. Sytuacja wystąpiła przy
    uruchamianiu PZ.

    --
    Nie mam żadnych uprzedzeń, wszystkich traktuję tak samo - ŹLE.

  • 5. Data: 2005-04-23 10:51:15
    Od: Marek J <m...@i...wytnijto.pl>

    Ja mam PZ w Idei i jeśli termin płatności wypada na dzień wolny to
    zawsze realizują płatność w następnym dniu roboczym. Do realizacji PZa
    jest potrzebna I sesja przychodząca Elixir do Twojego banku (na
    przyjęcie komunikatu obciążeniowego) i sesja wychodząca po niej (na ew.
    odesłanie komunikatu z odmową), więc w soboty PZ nie jest realizowane.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2005-04-23 13:29:01
    Od: "Arti" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Malinowski" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się, że w poniedziałek, czy we wtorek będę im musiał sam przelewać
    > pieniądze i to jeszcze pewnie z jakimiś odsetkami za zwłokę.

    Siemka
    Nic sie nie bój, bedzie pobrane, pobranie zawsze nsatepuje na dzień
    przypadania fv lub na najblizszy dzień roboczy. Poza tym jak by nie było
    kasy na koncie to są 4 próby pobranie (co ok 3,4 dni).
    Uwierz mi - wiem co pisze (jesli chodzi o Ere ;))
    Co do Twoich zmartwień o odsetki to są one dopiero naliczane jesli dojdzie
    do zawieszenia całkowitego telefonu + bedzie wysłane pismo rozwiazujace
    umowe.
    Wiec śpij spokojnie i nic sie nie martw :)

    --
    pozdrawiam
    Arti

  • 7. Data: 2005-04-23 14:28:31
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-04-23, Arti <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > kasy na koncie to są 4 próby pobranie (co ok 3,4 dni).
    > Uwierz mi - wiem co pisze (jesli chodzi o Ere ;))
    Nie do końca prawde godosz :)
    Informacja z Ery:
    Polecenie zapłaty w przypadku negatywnym jest ponawiane 7 razy w odstępach
    7-dniowych. Jeśli nie dojdzie w takim okresie do skutku jest wysyłane
    wezwanie do zapłaty.

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 8. Data: 2005-04-23 18:55:42
    Od: "Arti" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Polecenie zapłaty w przypadku negatywnym jest ponawiane 7 razy w odstępach
    > 7-dniowych. Jeśli nie dojdzie w takim okresie do skutku jest wysyłane

    oki, skoro tak twierdzisz, co ja biedny żuczek praujacy w Al. Jerozolimskich
    pod numerkiem 181 mogę wiedzieć :)

    --
    pozdrawiam
    Arti

  • 9. Data: 2005-04-24 08:29:02
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-04-23, Arti <a...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > oki, skoro tak twierdzisz, co ja biedny żuczek praujacy w Al. Jerozolimskich
    > pod numerkiem 181 mogę wiedzieć :)

    A to zależy w jakim dziale pracujesz :)
    - na moim koncie to co napisałem się sprawdza.
    Zdażało mi się ponawianie PZ 2 razy - i dokładnie w 7 dniowych odstępach.

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 10. Data: 2005-04-24 08:47:36
    Od: "Arti" <a...@w...pl>

    > A to zależy w jakim dziale pracujesz :)
    > - na moim koncie to co napisałem się sprawdza.
    > Zdażało mi się ponawianie PZ 2 razy - i dokładnie w 7 dniowych odstępach.

    jesli tak było to coś nie dziala jak nalezy
    DD - 4 * pobranie - nie uda sie to olewka, bedzie proba pobrania nastepnej
    fv.
    Jesli z jakiegoś powodu nie zostało pobrane (podczas 4 prob, tak jak pisalem
    w odstepie 3,4 dniowym) mozna zgłosić samemu prośbę o ponowną próbę pobranie
    (wtedy jest jedna proba - w ok 5 dni od zgloszenia)

    --
    pozdrawiam
    Arti