  • 1. Data: 2009-02-09 01:10:05
    Temat: Emerytura z OFE
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Nieco offtopic, ale pewnie bedzie interesujace dla wilu osob...

    W ubiegłym tygodniu ZUS wypłacił pierwszej emerytce 917,8 zł, z czego z
    otwartego funduszu emerytalnego dostała 23,65 zł

    Warszawianka na swoim koncie w OFE od 1999 r., czyli od początku reformy
    emerytalnej, odłożyła niewiele, bo niespełna 6 tys. zł. Dlatego jej
    świadczenie w części z funduszu jest takie niskie. Resztę dopłaci ZUS.

    W przypadku innych kobiet część emerytury z OFE może być znacznie większa.
    Jednej z kobiet, która w tym roku może przejść na emeryturę, przez dziewięć
    lat udało się uzbierać nawet 70 tys., co oznacza, że z samego OFE dostanie
    ponad 285 zł. Do tego dojdzie jeszcze cześć wypłacana przez ZUS.

    Wiecej...
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29570,624938
    8,Pierwsza_emerytura_z_OFE___23_65_zl.html

    MK

  • 2. Data: 2009-02-09 01:26:30
    Temat: Re: Emerytura z OFE
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > dostanie ponad 285 zł. Do tego dojdzie jeszcze cześć wypłacana przez ZUS.

    Taki jest sprawiedliwy efekt krótkiego czasu oszczędzania i wczesnej
    emerytury (w stosunku do średniej długosci życia). Z tej samej kwoty
    mężczyna przechodzacy na emeryturę w wieku 65 lat dostanie 583 PLN.

    Anatol

  • 3. Data: 2009-02-09 07:02:52
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Anatol pisze:
    > Taki jest sprawiedliwy efekt krótkiego czasu oszczędzania i wczesnej
    > emerytury (w stosunku do średniej długosci życia). Z tej samej kwoty
    > mężczyna przechodzacy na emeryturę w wieku 65 lat dostanie 583 PLN.

    Ja tam się w takich przypadkach zastanawiam, ile dostałby/dostałaby
    emeryt/ka, gdyby część składki emerytalnej zamiast do OFE trafiała na
    "przeciętną" (w sensie - powszechnie dostępną, 'normalnie', tj. rynkowo
    oprocentowaną) lokatę... Wziąwszy pod uwagę koszty prowadzenia OFE oraz
    to, że np. w zeszłym roku bodajże wszystkie OFE były "na minusie",
    mogłyby wyjść ciekawe rzeczy. I zadziwia mnie tylko, że żadne media nie
    podejmują tego tematu...
    pwz

  • 4. Data: 2009-02-09 07:56:18
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pamietasz, kto wprowadził OFE?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-02-09 08:41:25
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 9 Lut, 08:02, pwz <p...@j...pl> wrote:

> [...]
    > to, że np. w zeszłym roku bodajże wszystkie OFE były "na minusie",
    > mogłyby wyjść ciekawe rzeczy. I zadziwia mnie tylko, że żadne media nie

    Podejmują, jak najbardziej, tylko te niszowe...Nie każdemu wypada
    sięgnąć po Najwyższy Czas, Nasz Dziennik czy Gazetę Polską !

  • 6. Data: 2009-02-09 10:23:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-09, pwz <p...@j...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > emeryt/ka, gdyby część składki emerytalnej zamiast do OFE trafiała na
    > "przeciętną" (w sensie - powszechnie dostępną, 'normalnie', tj. rynkowo

    Nic, bo wydałaby to w chwili słabości.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-02-09 10:25:54
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > emerytalnej, odłożyła niewiele, bo niespełna 6 tys. zł. Dlatego jej
    > świadczenie w części z funduszu jest takie niskie. Resztę dopłaci ZUS.

    Dla kwoty 5750 zł zgromadzonej w OFE odpowiada to lokacie bankowej o
    oprocentowaniu rocznym prawie 5%.

    Nie tak bardzo źle, ale trochę tej jej kasy jednak przebalowują. No i nie
    dają jej szansy zainwestować lepiej, troszczą się o nią samodzielnie.

    marekz

  • 8. Data: 2009-02-09 10:26:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Nie tak bardzo źle, ale trochę tej jej kasy jednak przebalowują. No i nie
    > dają jej szansy zainwestować lepiej, troszczą się o nią samodzielnie.

    z tego wynika że nigdy nie "odbierze" swego kapitału z systemu...
    george

  • 9. Data: 2009-02-09 10:29:56
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Nic, bo wydałaby to w chwili słabości.

    Pewnie. A tak to OFE wyda za nią pewną część tej kasy (w formie swoich
    prowizji i opłat) i nie ma problemu. W końcu ona może być alkoholiczką. Albo
    jej dzieci. Albo jej matka. Albo ciocia mogłaby jej ukraść. :-)

    marekz

  • 10. Data: 2009-02-09 10:32:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiego "swego kapitału"???? To nie jest jej. :-/
    >
    > marekz

    ahh.. no tak, "zapomiałem" o wyroku SN.
    Nóż mi sie w kieszeniu otwiera...