  • 11. Data: 2002-05-02 07:29:05
    Temat: Re: Eliksir - jak to jest
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    news:cgqtcukih6lrgr5qvtmuhlmdtdpqho591e@4ax.com...

    > Cos mi daty nie graja, chyba o jeden dzien za duzo Ci wyszlo :-)
    > Ale w RB to normalne, trzecia sesje przychodzaca ksieguja dopiero
    > nastepnego dnia roboczego. Oczywiscie w miedzyczasie gdzis te
    > pieniadze musza byc i zapewne sa na jakims rachunki RB.

    Daty sie zgadzaja, zreszta kazdy wplyw na rachunek (nawet jesli przelew
    przychodzi rano) ksieguja z data waluty dnia nastepnego. Nie wiem kto to u
    nich wymyslil, niestety nadal nie uzyskalem zadnej odpowiedzi od RB - no coz
    poziom obslugi klienta pozostawia wiele do zyczenia ale to juz inna bajka:-)

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 12. Data: 2002-05-02 08:44:26
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@interia.pl>

    > Otóż zdaniem mLinii, może się tak zdarzyć, że przelew wyjdzie z jednego
    banku
    > eliksirem a do drugiego nie dojdzie (mówię o banku - abstrachuję od
    księgowania
    > przelewu na konkretnym rachunku klienta banku)

    Może tak rzeczywiście być. Konkretnie chodzi tu o wypadek, gdzie po
    kompensacji zleceń z jednego banku okaże się, że bank ten nie ma
    dostatecznych środków na rachunku w NBP. Wtedy cała sesja tego oddziału
    odpada.

    Pozdro
    MAX

  • 13. Data: 2002-05-02 08:51:21
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aaqq40$4s6$1@news.tpi.pl...

> [...]
    coz
    > poziom obslugi klienta pozostawia wiele do zyczenia ale to juz inna

    RB po okresie zdobywania klienta przystąpił do ostrego skubania wyżej
    wymienionego. Takich sztuczek mają więcej. Mają dosyć wysokie oprocentowanie
    rachunków, ale odbijają to sobie z nawiązką na opłatach za operacje. Np. w
    przypadku kontynuacji lokaty przelewają kończącą się lokatę na konto a
    vista, a potem z powrotem na nową lokatę. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby
    nie to, że za każdą operację na rachunku pobierają 2,50 PLN, a klient
    dowiaduje się o tym dopiero wtedy, gdy zaczyna dochodzić dlaczego dostał
    odsetek mniej niż by wynikało z jego obliczeń.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 14. Data: 2002-05-02 16:31:15
    Od: Karolina Godyń <k...@o...org.pl>

    p...@p...com napisał(a):

    > wysyłałem wczoraj kasę z inteegrum do mBanku. Przelew zlecałem przed 13:00, w
    > integrum mówią, że na pewno poszło trzecią sesją, zresztą na 3 sesję przyjmują
    > do 15:30. W mBanku pieniędzy oczywiście nie ma (gdyby były - nie pisałbym tego
    > posta)

    Moja pensja wysylana do mbanku w piatek po ostatniej sesji elixir
    teoretycznie powinna wyjść pierwszą sesją w poniedziałek, i co więcej
    wyszła, a na ekonto doszła dopiero 2 sesją. Wygląda to na jakąś obsówę w
    księgowaniu. A w prawie bankowym mamy jedynie: bank ma księgować bez
    zbędnej zwłoki.

  • 15. Data: 2002-05-02 18:12:37
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Karolina Godyń" <k...@o...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyszła, a na ekonto doszła dopiero 2 sesją. Wygląda to na jakąś obsówę w
    > księgowaniu. A w prawie bankowym mamy jedynie: bank ma księgować bez

    Bo prawo bankowe było robione pod marmury, a marmurze było praktycznie nie
    do sprawdzenia, kiedy naprawdę przelew wykonano, a kiedy go zaksięgowano (i
    z jaką datą!).

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj