  • 11. Data: 2005-02-04 14:03:43
    Temat: Re: EURO Kantory
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    Wiem po rozmowie w jednym z kantorów w Chorzowie że to co piszą na szyldzie
    da się naciągnąć (prawa rynku duży obrót mały zysk)
    Jeśli do tego dodam różnice w cenie w obu miastach???
    Może zna ktoś temat z praktyki :-)

    PS. Koszty transakcyjne wcale nie muszą być 15 gr.
    http://waluty.onet.pl/kantory.html - nawet poniżej 10 gr

  • 12. Data: 2005-02-04 14:05:17
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Myślisz, że kantor kupi do Ciebie Euro drożej niż sam sprzedaje?

    I odwrotnie (bo to Ty chcesz kupić te Euro),
    myślisz że sprzeda Ci je taniej niż sam kupuje???

  • 13. Data: 2005-02-04 14:20:22
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 4 Feb 2005 14:31:34 +0100, na pl.biznes.banki, Jacek Maliszewski
    EFIX Polska w wiadomości <news:ctvtdl$sgn$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Jesli masz rachunek w ING, to kasa dociera tu i z powrotem tego samego dnia.

    Widzę, że rachunek w ING jest warunkiem koniecznym do tej transakcji, bo
    - jak wynika z mojego doświadczenia - przelew walutowy pomiędzy dwoma
    polskimi bankami idzie ok. tygodnia. Chyba, że coś się zmieniło?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 14. Data: 2005-02-04 14:40:35
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    > I odwrotnie (bo to Ty chcesz kupić te Euro),
    > myślisz że sprzeda Ci je taniej niż sam kupuje???

    W teorii się z Tobą zgadzam ale rynek jest Wielki.
    W teorii cena w całej Polsce powinna być taka sama a nie jest.
    Zona widziała ostatnio przejeżdzając przez granicę zachodnią cenę zakupu w
    kantorze o 15 groszy mniejszą niż w Lublinie. Niestety niektórzy wracający
    muszą sprzedać. Większa podaż mniejsza cena.
    Zdaję sobie sprawę że różnica nie może być duża ale przy większej sumie może
    się opłaca. Mi na przykład połowa pensji przez dwa dni by się opłacało
    Lubelskie - to dopiero są zarobki :-(

    Ech. Najlepiej to MIEĆ bank albo kantor.

  • 15. Data: 2005-02-04 14:59:23
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 4 Feb 2005 15:40:35 +0100, na pl.biznes.banki, zzz w wiadomości
    <news:cu01i9$p0f$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > W teorii cena w całej Polsce powinna być taka sama a nie jest.
    > Zona widziała ostatnio przejeżdzając przez granicę zachodnią cenę zakupu w
    > kantorze o 15 groszy mniejszą niż w Lublinie.

    Szkoda, że żona nie zwróciła uwagi na cenę sprzedaży :)
    Na pewno nie był niższa, niż cena skupu w Lublinie.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 16. Data: 2005-02-04 15:15:12
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    Już po 8 godz głowa mi pęka ale w tym temacie się na pewno się nie mylę

    Uf spadam do domu zero monitorów przez 2 dni
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2005-02-04 16:41:38
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Widzę, że rachunek w ING jest warunkiem koniecznym do tej transakcji, bo
    > - jak wynika z mojego doświadczenia - przelew walutowy pomiędzy dwoma
    > polskimi bankami idzie ok. tygodnia. Chyba, że coś się zmieniło?

    Nie wiem. Ja ma osobisty w ING i przelewy miedzy moim rachunkiem a
    rachunkiem DM przy WGT szedl chwile moment. Powrotny tak samo. Natomiast z
    firmowego w Millenium byly klopoty (znaczy sie wogole nie chcieli wykonac
    przelewu) z przelewem.

    Malin

  • 18. Data: 2005-02-05 06:36:02
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Już po 8 godz głowa mi pęka ale w tym temacie się na pewno się nie mylę

    Głowa Ci peka, bo nie masz pojecia o tym poprostu. Mowiac prosciej , nie ma takiej
    mozliwosci, ze w TYM SAMYM dniu kupujesz np w Gubienie eur po cenie x, przejezdzasz
    500 km i sprzedajesz w kantorze po wyższej niż x. Raz na jakis czas sie zdarzaja
    takie zmiany kursu w ciagu dnia, a ze na nie trafisz i na dodatek we wlasciwym
    kierunku, to szansa jest minimalna.
    Szkoda Twojej bolacej głowy.

    Wojtek

  • 19. Data: 2005-02-06 10:52:39
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Oczywiście, że jest taka możliwość, działanie zzz byłoby arbitrażem i co więcej
    niezwykle korzystnym dla rynku jako
    całości.
    Z drugiej strony jest wiele ograniczeń, na przykład skończone podaż i popyt, środki
    obrotowe, skończona szybkość
    dokonywania transakcji, ryzyko w czasie, inne znaczne ryzyka ...
    JaC

  • 20. Data: 2005-02-07 08:25:31
    Temat: Re: EURO Kantory uscislenie
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    Dla uściślenia.
    Na granicy 6 stycznia można SPRZEDAĆ było EURO 3,70 zł
    a w Lublinie 4,15 zł
    Chyba coś daje to do myślenia
    Nie wiem jaki procent Szanowych Grupowiczów stanowią pracownicy kantorów,
    banków. Im pewnie taki proceder byłby nie na rękę.
    Dla innych to pewnie psie pieniądze a ryzyko duże.
    Jeszcze inni być może tak zarabiają ale pewnie nie czytają tej grupy a jeśli
    już to po co stwarzać sobie konkurencję.
    Wszystkich pozdrawiam

    PS. Jak już coś zarobię to się pochwalę - MOŻE :-)