  • 1. Data: 2005-02-04 11:03:32
    Temat: EURO Kantory
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    Może mnie wyprowadzicie z błedu bo mam taki dziwny pomysł
    Podobno w kantorze można wynegocjować przy kwocie np. 20 000 zł
    lepszą cenę przy kupnie Np. Euro.
    Gdyby udało się uzyskać różnice rzędu 15-20 gr przy sprzedaży to zaczyna się
    opłacać przejechać nawet kilkaset kilometrów.
    500 zł piechotą nie chodzi. Oczywiście jeśli ma się te 20000 i samochód na
    gazie.
    Sory za dziwne pytanie ale zaczynają mi do głowy przychodzić głupoty gdy
    przy lokacie takiej sumy przez 3 mies zarobię 15 EURO
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-04 11:14:53
    Temat: Re: EURO Kantory
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "zzz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sory za dziwne pytanie ale zaczynają mi do głowy przychodzić głupoty gdy
    > przy lokacie takiej sumy przez 3 mies zarobię 15 EURO

    Jesli masz 10 tys Usd, Chf lub Euro do wymiany, to zrobie Tobie te
    transakcje na 0,5 grosza spreadu miedzy oferta K i S :) Nie bedziesz musial
    nigdzie jezdzic. Zrobisz transakcje przez internet albo telefon, a jak
    bedziesz mial szczescie i rynek przesunie sie 1 grosz w Twoja strone, to
    mozesz zrobic transakcje odwrotna i zgarnac zysk.

    Malin

  • 3. Data: 2005-02-04 11:27:14
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

> [...]
    > bedziesz mial szczescie i rynek przesunie sie 1 grosz w Twoja strone, to
    > mozesz zrobic transakcje odwrotna i zgarnac zysk.

    Ja to jestem prosty grafik-informatyk i na rynku nie za bardzo się znam
    Czy to znaczy że takie 15-20 groszy jest realne?
    Mieszkam w Lublinie a planuję wyjazd do Chorzowa do rodziny
    (tam Euro jest ciągle tańsze)
    A kaskę HIHI mam w gotówce i chwilowo przed kupnem mieszknia nie wiem gdzie
    ją włożyć.

  • 4. Data: 2005-02-04 11:56:38
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 4 Feb 2005 12:14:53 +0100, na pl.biznes.banki, Jacek Maliszewski
    EFIX Polska w wiadomości <news:ctvldc$8kc$1@news.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > bedziesz mial szczescie i rynek przesunie sie 1 grosz w Twoja strone, to
    > mozesz zrobic transakcje odwrotna i zgarnac zysk.

    Czy mógłbyś prosto wytłumaczyć (jak chłop krowie), jak taką transakcje
    można zrealizować?
    Bo zakładam, że mam gotówkę na ręce albo na koncie i po transakcji
    chciałbym tę nową walutę mieć z powrotem na ręce/na koncie.
    Bo AFAIK to nawet krajowe przelewy walutowe w dalszym ciągu chodzą przez
    Rotterdam i trwają ok. tygodnia. O koszcie takiego przelewu nawet nie
    chcę myśleć.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 5. Data: 2005-02-04 13:29:15
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > (tam Euro jest ciągle tańsze)
    > A kaskę HIHI mam w gotówce i chwilowo przed kupnem mieszknia nie wiem

    Nie bardzo zrozumialem, o co chodzi z tymi 15-20 groszami.

    MALIN

  • 6. Data: 2005-02-04 13:31:34
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > Bo AFAIK to nawet krajowe przelewy walutowe w dalszym ciągu chodzą przez
    > Rotterdam i trwają ok. tygodnia. O koszcie takiego przelewu nawet nie

    Jesli masz rachunek w ING, to kasa dociera tu i z powrotem tego samego dnia.
    Koszt przelewu 5 Zlotych gdy cofasz Zlote i 35 Zlotych, gdy cofasz dowolna
    inna walute niz Zloty.

    a jakie oszty przelewow Twojego banku, tego nie wiem. ale uwaga na
    Millenium. Twierdza, ze takiego przelewu wogole NIE DA SIE ZROBIC ;-)

    heheh Miedzy innymi z tego tytulu zmienilismy bank z Millenium na ING.
    Jesli chcesz wiecej szczegolow i masz zamiar faktycznie robic takie
    transakcje wymiany, to pisz do mnie na e-mail lub dzwon

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 7. Data: 2005-02-04 13:36:02
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    > Nie bardzo zrozumialem, o co chodzi z tymi 15-20 groszami.

    Kupuję (po negocjacjach) za kwotę 20 tys. zł Euro w Chorzowie
    i sprzedaję o 15 gr drożej w Lublinie. Zarabiam na tym 500-800zł
    Chodzi mi oto czy faktycznie dam radę wynegocjować rabat przy kupnie :-)

  • 8. Data: 2005-02-04 13:40:31
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli *Jacek Maliszewski EFIX Polska*
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    Upustu.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 9. Data: 2005-02-04 13:43:04
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Kupuję (po negocjacjach) za kwotę 20 tys. zł Euro w Chorzowie
    > i sprzedaję o 15 gr drożej w Lublinie. Zarabiam na tym 500-800zł
    > Chodzi mi oto czy faktycznie dam radę wynegocjować rabat przy kupnie :-)

    Obawiam sie, ze nie zarobisz :))) Ja nie wiedzialem mozliwosci takiego
    arbitrazu. Nie zarobisz na koszta transakcyjne. W kantorze masz roznice 15
    groszy miedzy kursem kupna i sprzedazy, czyli rynek musialby sie przesunac o
    15 groszy, bys zarobil na koszta transakcyjne :)

    Na rynku miedzybankowym koszta transakcyjne wynisza 0,3-0,5 grosza, wiec w
    ciagu dnia mozesz kilka razy zarobic na koszta transakcyjne a nawet zaroboc.
    Przyklad.

    Dzis Usd/Pln max dnia 3,0760/3,0790. Czyli mogles sprzedac dolary po 3,0760.
    Minimum dnia pare godzin pozniej 3,0530/3,0560, czyli mogles odkupic dolary
    po 3,0560 zarabiajac na operacji 2 grosze po odliczeniu kosztow
    transakcyjnych.

    Jesli zagrales lewarem 1;10 , to posiadajac pare 1,2 tysiaca zlotych (tyle
    potrzeba, aby otworzyc ozycje na 10 tys USD, mogles zarobic 200 zlotych.

    Malin

  • 10. Data: 2005-02-04 14:00:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Kupuję (po negocjacjach) za kwotę 20 tys. zł Euro w Chorzowie
    > i sprzedaję o 15 gr drożej w Lublinie. Zarabiam na tym 500-800zł
    > Chodzi mi oto czy faktycznie dam radę wynegocjować rabat przy kupnie :-)

    Jak to sobie wyobrażasz?
    dobry kantor ma 10 groszy różnicy między ceną kupna a sprzedaży
    np: http://www.geniuss.pl/
    a Ty chcesz utargować 15-20?
    Myślisz, że kantor kupi do Ciebie Euro drożej niż sam sprzedaje?
    Porównaj sobie kursy w całym kraju
    i spróbuj znaleźć taki kantor co sprzedaje taniej niż kupuje drugi,
    http://www.kantory.pl/?id=kursy
    powodzenia :-)