  • 171. Data: 2015-05-29 14:37:23
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:01:51 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >To nie takie oczywiste.

    Na podstawie tych monachijskich cen.

    >Po moich mieszkaniach tej prawidłowości nie widać ale może 4-12 lat
    >to za krótkie okresy

    Bo to nie byl stabilny rynek :-)
    Poza tym porownujemy cene mieszkania nowego i starego w podobnej
    lokalizacji.

    Co by nie mowic, to mieszkanie jednak troche traci z wiekiem, i jesli
    ma po latach blyszczec, to wymaga pewnych inwestycji.
    Z drugiej strony - nasze "nowe" to stan developerski i inwestycje
    nawet wieksze :-)

    >Czy na "nowe" czy na "inne"?

    Jak masz taki kaprys, to na nowe, czy tam nowo odremontowane.

    J.

  • 172. Data: 2015-05-30 17:12:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" mjinb8$ogt$...@s...man.poznan.pl

    [co za materialiści!!! myślą tylko o pieniądzach!!!
    jak tak można? to oburzające -- bezczelnie naśladują mnie...]

    > DC Białołęka, 1400 zł + opłaty, 2 pokoje, wartość pewnie ok. 270kzł,

    Czyli z wynajmu jest niezły zysk?

    > ale to obecnie bez znaczenia, bo nie mam zamiaru go sprzedawać

    Jest ważne -- jak inaczej oszacować rentowność?

    > Poznań, 900 zł + opłaty, kawalerka, wartość z operatu 175kzł, kupiłem za 146kzł

    > do tego wynajem miejsc parkingowych (zakup za 5kzł miesięczny przychód 150 zł),
    komórek lokatorskich
    > znam takich co tylko w miejsca postojowe inwestują, jak na osiedlu jest mało to
    kupują kilki (z rabatem) i później na wynajem -
    > chętni zawsze się znajdą

    > ale hitem są mieszkania w mniejszych miastach, Gorzów, Kalisz
    > znajomy takie kupuje i potrafi dostać 2x więcej niż płaci raty kredytu (90% LTV, na
    25 lat)

    Zapewne wiele zależy od punktu startowego.
    Jeśli ktoś podpisał umowę, gdy franki spadły poniżej 2 pln -- ma kiepsko.
    Jeśli ktoś podpisał umowę, gdy frank wzrósł powyżej 4 pln -- ma nieco ;) lżej.

    Ale może mylę się? Może te wysokie franki dawały gorsze marże, prowizje,
    odniesienia do LIBORów i WIBORów?...

    I nie piszesz, czy znajomy bierze kredyty we frankach.
    Jeśli to oczywiste -- po prostu napisz, że oczywiste. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 173. Data: 2015-05-31 15:53:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m" 555cf4a1$0$2191$6...@n...neostrada.pl

    > Pewnie zależy od lokalizacji. Np. w małej miejscowości pod Poznaniem
    > wręcz niemożliwe żeby ktoś wynajął moje mieszkanie tak żeby starczyło na
    > ratę kredytu, więc by się zgadzało.

    > Ale jak teraz spojrzałem , w Poznaniu w okolicach ul. Katowickiej
    > mieszkanie ok. 50mkw to 1600zł/mc, a koszt zakupu to ok. 300-350 tys, co
    > daje ok. 1200(dziś)-1700(jak wibor wzrośnie) raty kredytu.

    Jakiej raty? Rata nie zależy od okresu kredytowania?
    A może kredyty zawsze mają tyle samo lat spłacania?

    > Czyli wychodzi mniej więcej na zero.

    > Czyli oszczędność na najmie niewielka bądź żadna.

    Ktoś być może najmuje tylko na rok, czy parę lat.
    Nie może mieszkania kupić i przenieść w inne miejsce,
    czy raczej może (zamienić) ale jest to kosztowne.

    > Widzę swoją drogą, że to się bardzo zmieniło przez ostatnie pół roku.

    > Tyle że ta różnica się robi coraz mniejsza. Bo najem
    > się zwiększa razem z inflacją a rata kredytu nie.

    > A jak jeszcze się człowiek szarpnie na kredyt o ratach
    > malejących, to w ogóle nie ma mowy o opłacalności wynajmu.

    Opłacalny wówczas jest na początku spłacania rat. ;)

    [a rat to szczur?]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 174. Data: 2015-05-31 18:04:19
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.05.2015 o 15:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "m" 555cf4a1$0$2191$6...@n...neostrada.pl

    > Jakiej raty? Rata nie zależy od okresu kredytowania?
    > A może kredyty zawsze mają tyle samo lat spłacania?

    raty stałe, 30 lat.

    p. m.

  • 175. Data: 2015-05-31 18:17:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-20, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > mieszkanie ok. 50mkw to 1600zł/mc, a koszt zakupu to ok. 300-350 tys, co
    > daje ok. 1200(dziś)-1700(jak wibor wzrośnie) raty kredytu. Czyli

    A doliczyłeś koszty wykończenia i okołokredytowe?
    No i mieszkanie 2-pokojowe to etap przejściowy jak się chce
    założyć rodzinę, a nie docelowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 176. Data: 2015-05-31 18:20:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > A doliczyłeś koszty wykończenia i okołokredytowe?
    > No i mieszkanie 2-pokojowe to etap przejściowy jak się chce

    No i nie doliczył tak zwanego "czynszu do administracji", który trzeba
    doliczyć po stronie raty kredytu, a jest już zawarty w czynszu płaconym
    przez najemcę.

    --
    Liwiusz

  • 177. Data: 2015-06-08 08:45:25
    Od: " 666" <...@...6>

    Przeciętna może, ale jaka będzie Twoja pensja?
    Jako 60 latek będziesz zarabiał tyle samo co jako 40 latek?
    Szczerze wątpię.

    -----
    > W 2025 rata będzie jednak nadal w okolicach między 1000, a 1300 zł/mies., ale
    przeciętna płaca będzie wtedy 7 tys. zł, więc

  • 178. Data: 2015-06-15 21:00:37
    Od: " 666" <...@...6>

    Nie jest to takie proste, ponieważ zwykle jest około 400-500 zł miesięcznie opłat
    eksploatacyjnych do spółdzielni/wspólnoty.

    -----
    > Ale największą zaleta posiadania swojego a nie wynajmu jest to że jak się kiedyś
    coś zdaży typu wypadek, utrata pracy czy jakiś

  • 179. Data: 2015-06-15 21:31:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2015 21:00:40 UTC+2 użytkownik 666 napisał:
    > Nie jest to takie proste, ponieważ zwykle jest około 400-500 zł miesięcznie opłat
    eksploatacyjnych do spółdzielni/wspólnoty.

    W moich dwóch ok 40m mieszkaniach opłaty dla administratora+fundusz remontowy to ok
    150zł/szt.
    Za dom płacę ok 180zł podatku rocznie.

  • 180. Data: 2015-06-16 01:26:30

    Faktycznie, mam b. podobne spostrzeżenie, wstyd mi wyjechać na ulicę ;-)

    -----