  • 1. Data: 2007-02-16 17:58:04
    Temat: Doładowanie tel. w zagranicznym bankomacie
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    Witam!
    Od dłuższego czasu nurtuje mnie kwestia doładowywania konta w komórce w
    zagranicznym bankomacie za pośrednictwem polskiej karty.

    Weźmy taki przykład.
    Jedziemy na Słowację. Posiadamy słowacką kartę T-Mobile, którą chcemy
    doładować, w jednym z wielu bankomatów. Transakcja jest dokonywana z użyciem
    karty VE mBanku. I tutaj powstaje zasadnicze pytanie. Mianowicie czy za taką
    transakcję mBank potrąci opłatę w wysokości 10 zł i potraktuje ją jako
    wypłatę gotówki z bankomatu za granicą?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-02-16 21:34:24
    Temat: Re: Doładowanie tel. w zagranicznym bankomacie
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:er4urs.as.1@beczka.prochu, *Telly Savalas* wrote:

> [...]
    > Mianowicie czy za taką transakcję mBank potrąci opłatę w wysokości 10
    > zł i potraktuje ją jako wypłatę gotówki z bankomatu za granicą?

    Nie sprawdzalem, ale podejzewam ze mozesz nie widziec takiej opcji dostepnej
    jak zakup doladowania lokalnego operatora.
    To czy mbank obciazy zalezy jako jaki typ transakcji potraktuje to
    wlasciciel bankomatu. Polscy traktuja to jako bezgotowkowa i sadze ze tak by
    rozliczyli zagraniczna karte u nas. Choc przyznam - nie sprawdzalem.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 3. Data: 2007-02-17 09:26:19
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    UK, sim O2, VE inteligo - platnosc karta..

    Pozdro

  • 4. Data: 2007-02-17 14:13:12
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Telly Savalas napisał(a):
> [...]
    > transakcję mBank potrąci opłatę w wysokości 10 zł i potraktuje ją jako

    sprawdzone: Słowacja, karta telefoniczna Orange(.sk), karta (płatnicza)
    Maestro ING Podróżnika, bankomat dowolny, obciązenie jak za bezgotówkowe.

    andy_nek

  • 5. Data: 2007-02-18 15:06:41
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "Andrzej Kłos" news:45d70d07$1@news.home.net.pl

    > sprawdzone: Słowacja, karta telefoniczna Orange(.sk), karta (płatnicza)
    > Maestro ING Podróżnika, bankomat dowolny, obciązenie jak za bezgotówkowe.

    Gracje dobry człowieku za informacje :)
    A mógł byś mi powiedzieć Andrzeju w jakim bankomacie doładowywałeś pre-paida
    Orange na Słowacji?

  • 6. Data: 2007-02-18 23:12:44
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Telly Savalas napisał(a):

    > A mógł byś mi powiedzieć Andrzeju w jakim bankomacie doładowywałeś pre-paida
    > Orange na Słowacji?

    pisałem: w dowolnym, w znaczeniu: losowym. Czyli jak potrzebowałem to
    szedłem do pierwszego bankomatu, jaki mi się "nawinął", i doładowywałem.
    Ze strony orange.sk:

    Prima kredit si môžete obnoviť vo všetkých bankomatoch Dexia banky
    Slovensko, Istrobanky, Ľudovej banky, OTP Banky Slovensko, Poštovej
    banky, Slovenskej sporiteľne, Tatra banky, UniBanky a Všeobecnej
    úverovej banky až do výšky denného limitu vašej platobnej karty.

    I pewno trafiałem na takie bankomaty.

    Piszę to w czasie przeszłym, ponieważ obecnie bardziej od doładowywania
    opłaca się starą kartę wyrzucić, a zakupić nową (za 222 SKK dają 300 SKK
    na rozmowy lub 444/600). Oczywiście tak robię przy moim "profilu"
    użytkowania telefonu, to ja dzwonię, a grono osób, które dzwonią do mnie
    na numer słowacki jest niewielkie i koszt powiadomienia ich jest
    pomijalny. Na dodatek przy nowej karcie masz włączony przez miesiąc CLIP
    (normalnie to trzeba za to zapłacić) i "Prima variant mesiac" (tańsze SMS).

    andy_nek

    tak mnie tknęło, że może masz problem z obciążeniem swojej karty jak za
    transakcję gotówkową, i wtedy te moje wypociny Ci na nic.

  • 7. Data: 2007-02-19 19:16:46
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "Andrzej Kłos" news:45d8dcf7$1@news.home.net.pl

    > tak mnie tknęło, że może masz problem z obciążeniem swojej karty jak za
    > transakcję gotówkową, i wtedy te moje wypociny Ci na nic.

    Nie nie mam takiego problemu ;) Problemem jednak dla mnie była niepewność,
    która towarzyszyła mi w czasie pobytu na Słowacji polegający objawiająca się
    strachem/obawą przed tym, że jak zasilę słowackiego pre-paida w słowackim
    bankomacie polską VE to mój bank skasuje mnie za tą transakcję jak bym
    wypłacał gotówkę. Na całe szczęście w jednym z hipermarketów znalazłem punkt
    gdzie za pośrednictwem karty można zasilić swój numer telefonu po przez
    terminal płatniczy.

    Tak na marginesie to odnoszę dziwne wrażenie, że u naszych bliskich sąsiadów
    doładowania telefonów po przez terminalne płatnicze nie są tak popularne jak
    w Polsce - no chyba, że źle patrzyłem stojąc przy kasie w TESCO, Hypernovej
    i Kauflandzie :D

  • 8. Data: 2007-02-21 13:55:12
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > (normalnie to trzeba za to zapłacić) i "Prima variant mesiac" (tańsze SMS).

    A dalej wymagaja paszportu do sprzedania pakietu startowego jak za
    czasow przed Orange w "Prima"

  • 9. Data: 2007-02-21 16:48:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jan Strybyszewski napisał(a):

    > A dalej wymagaja paszportu do sprzedania pakietu startowego jak za
    > czasow przed Orange w "Prima"

    no i to jest ten minus, o którym nie napisałem. Można kupić tylko w
    "salonie" i okazując dokument. Lekki szok po tym, jak u nas kupisz
    starter w "byle" kiosku. Ale każdy minus ma swój plus: Prima do UE (bez
    Słowacji) na stacjonarne 5 SKK za minutę (z naliczaniem sekundowym, bez
    opłaty inicjacyjnej)

    andy_nek