    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dokument elektroniczny
    Date: Fri, 23 Jan 2004 17:19:21 GMT

    In article <e...@4...com>, pe_em70
    @poczta.onet.pl says...

    > Chyba wcale nie tak dużo tego czasu upłynie. Ostatnio potrzebowałem
    > zaświadczenia z ZUS-u o niezaleganiu ze składkami. Konto firmowe mam w
    > mBanku, a pani z ZUS-u zarzyczyła sobie potwierdzenie wpłaty ostatnich
    > składek, bo u nich w systemie jeszcze nie ma. Wszedłem na stronę
    > mBanku, wydrukowałem potwierdzenie i przesłałem faksem do ZUS-u. Po
    > chwili zadzwoniłem i już wwiedziałem, że za kilka dni mogę się zgłosić
    > po odbiór zaświadczenia, dokument został przyjęty.
    >
    > I co Wy na to?

    Ja nie bardzo rozumiem upieranie sie wiekszosci urzedow aby kazdy papier
    ktory do nich zaniesiesz mial conajmniej 2 pieczatki i 10 podpisow.
    Wydaje mi sie, ze w wymienionym przypadku powinno wystarczyc nawet
    oswiedczenie klienta, ze w dniu takim a takim dokonal przelewu na
    okreslona kwote - a o powinno byc podstawa do rozpoczecia przez ZUS
    "sledztwa" i sprawdzenia SWOICH zapisow bankowych.
    Czasem w Stanach potrzebowalem "wyciagu" z zeznania podatkowego. Taki
    wyciag dostaje sie w ciagu kilku dni, jest to zwykla kartka papieru bez
    zadnej pieczatki czy podpisu, a traktowane to jest 100% jako wazny
    dokument stwierdzajacy wysokosc dochodow i wysokosc oplaconych podatkow.
    Czasem wystarczyla nawet wlasnoreczna deklaracja z adnotacja
    "I declare under penalty of perjury
    under the laws of the United States of America that the foregoing is
    true and correct"

    AP