  • 1. Data: 2023-11-16 18:31:06
    Temat: Do dupy z tymi kartami
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W sumie pierwszy raz po 33 latach używania kart mam coś takiego.

    Kupuję coś w empiku przez internet z karty kredytowej citka i niby
    wszystko przeszło, autoryzacja, klik, klik, beep, potwierdzenie, tylko
    empik nic nie dostał.

    W citku wisi 'transakcja nierozliczona'.

    I tak trzy razy próbowałem przez 3 dni bez skutku. Kwota 23 złote
    ogromem nie przeraża...

    Przyszedł mail z przelewy24 że mogę sprawdzić status transakcji, no to
    sprawdzam, "transakcja nieopłacona".

    Dzwonię do citka "wszystko w porządku, autoryzacja udzielona".

    Dzwonię do przelewy24 "transakcja nieopłacona, jak pan uważa inaczej, to
    proszę przysłać potwierdzenie przelewu". Facet kompletnie nie rozumiał
    (albo miał przykazane udawać, że nie rozumie) różnicy między przelewem a
    autoryzacją i furt, że bez potwierdzenia nic.

    Jak znam życie, to gdzieś za tydzień w citku spadną autoryzacje i nie
    będę miał nic kompletnie do pokazania. Zresztą te pdf-y z citka są
    marne, sam bym tego za dowód czegokolwiek nie uznał. I niby nie będę
    stratny, ale zakupu też mieć nie będę.

    Jakieś sugestie? Te przelewy24 pośredniczą też przy innych transakcjach
    i to dopiero martwi mnie najbardziej.

    MJ

  • 2. Data: 2023-11-16 19:01:48
    Temat: Re: Do dupy z tymi kartami
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Jakieś sugestie?

    Miałem kiedyś podobnie. Opłaciłem transakcję blikiem.

    --
    Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
    nastepuje:

  • 3. Data: 2023-11-16 19:33:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 18:31:06 +0100, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    >
    > Kupuję coś w empiku przez internet z karty kredytowej citka i niby
    > wszystko przeszło, autoryzacja, klik, klik, beep, potwierdzenie, tylko

    A jaka "autoryzacja"?
    Bo teraz modne dodatkowe zabezpieczenia, np 3D Secure, to moze jeszcze
    gdzies trzeba potwierdzic.

> [...]
    > autoryzacją i furt, że bez potwierdzenia nic.
    >
    > Jak znam życie, to gdzieś za tydzień w citku spadną autoryzacje i nie

    Autoryzacje czy blokady?

    > będę miał nic kompletnie do pokazania. Zresztą te pdf-y z citka są
    > marne, sam bym tego za dowód czegokolwiek nie uznał. I niby nie będę
    > stratny, ale zakupu też mieć nie będę.

    Z blokady to chyba nie ma potwierdzenia ?

    > Jakieś sugestie?

    Blik dobrze działa? Taka sugestia :-)

    > Te przelewy24 pośredniczą też przy innych transakcjach
    > i to dopiero martwi mnie najbardziej.

    Ale tez ogolnie daje radę ..

    J.

  • 4. Data: 2023-11-16 21:34:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Miałem kiedyś podobnie. Opłaciłem transakcję blikiem.

    No oczywiście mogę te 23 zł zapłacić na kilka innych sposobów, ale
    raczej wolałbym, żeby mi karta działała i nie chcę tego testować na
    zakupie 100 razy droższym. Zwłaszcza, że jednak kartą wychodzi taniej...

    MJ

  • 5. Data: 2023-11-16 23:39:49
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Miałem kiedyś podobnie. Opłaciłem transakcję blikiem.

    Kurwa.

    Zapłaciłem za coś zupełnie innego z innego banku blikiem i wyskoczyło
    takie na stronie sklepu.

    "Szanowni Państwo, w wyniku awarii systemu płatności Przelewy 24,
    klienci którzy dokonali dziś transakcji za zakupy tym kanałem, mogą
    otrzymać błędny komunikat w naszym sklepie o nieudanej płatności. Pomimo
    tego wszystkie zamówienia opłacone prawidłowo przez Przelewy 24 zostaną
    zrealizowane."

    I teraz to już w ogóle nie wiem, czy poszło, czy nie poszło, czy
    dostanę, czy nie dostanę. Dno.

    MJ

  • 6. Data: 2023-11-17 00:06:55
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.11.2023 o 23:39, Michał Jankowski pisze:

    > I teraz to już w ogóle nie wiem, czy poszło, czy nie poszło, czy
    > dostanę, czy nie dostanę. Dno.

    Uff. Ten blik doszedł.

    MJ

  • 7. Data: 2023-11-17 09:12:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 16 listopada 2023 o 23:39:52 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

> [...]
    > zrealizowane."
    >
    > I teraz to już w ogóle nie wiem, czy poszło, czy nie poszło, czy

    Ale powinienes zmienic "temat".

  • 8. Data: 2023-11-17 09:20:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 16 listopada 2023 o 18:31:10 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
    > W sumie pierwszy raz po 33 latach używania kart mam coś takiego.

    Wow, to jaką kartę miałeś w 1990?
    Ja dopiero chyba 20 lat - pierwsza byla
    z mbąka w 2003, jak już z żubrem nie zdzierżyłem
    wprowadzenia opłat za konto.
    W żubrze mogłem mieć wcześniej, jakbym zmienił
    na eurokonto (znajoma żony ma do dziś,
    20 zł miesięcznie, a do tego karta podobno
    bez CVC), ale po co (kolega miał, a jak nie miał
    stypendium to wypłacał raz w miesiącu 300zł
    z bankomatu i szedł do kasy wpłacać).

    Ale tak sensownie to dopiero od 2014 (żona od 2013,
    co było inspiracją do założenia pierwszej kredytówki),
    wcześniej to w castoramie pani kazała mi kartę podpisać,
    tak "często" była wykorzystywana.

  • 9. Data: 2023-11-17 09:44:54
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Wow, to jaką kartę miałeś w 1990?

    Zagraniczną. :)

    Pierwszą krajową "prawdziwą" kartę miałem chyba w 1994 (na pewno już w
    1995) - w Pekao do konta dolarowego, o ile dobrze pamiętam.

    MJ

  • 10. Data: 2023-11-20 13:01:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Nov 2023 09:44:54 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Zagraniczną. :)
    >
    > Pierwszą krajową "prawdziwą" kartę miałem chyba w 1994 (na pewno już w
    > 1995) - w Pekao do konta dolarowego, o ile dobrze pamiętam.

    Jakos tak to było.

    Choc niby pierwsze karty wydawał BIG, drugie Pekao

    https://www.payarto.com/pl/publikacje/historia-kart-
    p%C5%82atniczych-w-polsce/

    A PKO dołączył niedługo potem.

    Tej z Pekao nie mialem, ale zasady były jakies dziwne, i nie wiem czy
    to prawdziwie kredytowa była. Jakies dwa czy 3 konta trzeba było miec
    bodajże ...

    J.