  • 1. Data: 2023-11-08 11:51:15
    Temat: Przelewy24 a płatność W USD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Muszę zapłacić przez Przelewy24 w USD z banku, a nie z KK.

    Jaki bank wybrać do płatności w USD, aby było tanio i dobrze?
    mBank, Velo, Nest, Alior, Pocztowy24?

  • 2. Data: 2023-11-08 11:59:49
    Temat: Re: Przelewy24 a płatność W USD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 08 Nov 2023 11:51:15 +0100, w
    <o...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Muszę zapłacić przez Przelewy24 w USD z banku, a nie z KK.
    >
    > Jaki bank wybrać do płatności w USD, aby było tanio i dobrze?
    > mBank, Velo, Nest, Alior, Pocztowy24?

    Aha, jeszcze mogę zapłacić Mastercardem z VELO...

  • 3. Data: 2023-11-08 18:05:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 8 listopada 2023 o 11:54:33 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Muszę zapłacić przez Przelewy24 w USD z banku, a nie z KK.
    >
    > Jaki bank wybrać do płatności w USD, aby było tanio i dobrze?
    > mBank, Velo, Nest, Alior, Pocztowy24?

    Lepiej zapytaj najpierw samo przelewy24,
    jak tam u nich jest z płaceniem w dolarach,
    może obciążają w złotówkach?

    Hmm, w tylu bankach masz rachunki dolarowe?

    A w ogóle w jakim to sklepie można zapłacić
    w dolarach przez przelewy24?

    Kartą - tu powinno pójść dobrze,
    tzn. obciąży pewnie w dolarach, inna sprawa
    czy będzie to korzystne.
    Załóż kantor aliora - jak masz aliora
    to założysz od razu, a dane karty
    można sprawdzić w ST, nie trzeba czekać
    na plastik - i zapłać tą kartą.
    Mogę cię polecić :)
    Ew. załóż żubra.
    Też mogę cię polecić.
    Albo citka.
    Tu też chyba mogę cię polecić ;>

    A, i debetówką mbąka też możesz,
    tylko włącz "funkcję wielkwalutową"
    (to w ogóle warto włączyć, zmniejsza
    krojenie z 5,9% na 3,5% - wciąż drogo,
    ale mniej za nic).

    No i N26 karta też w miarę OK.
    Nie będę nadmieniał, że mogę cię polecić ;>

  • 4. Data: 2023-11-08 21:11:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Nov 2023 11:59:49 +0100, r...@k...pl wrote:
    > Wed, 08 Nov 2023 11:51:15 +0100, w
    > <o...@4...com>, "r...@k...pl"

    > Aha, jeszcze mogę zapłacić Mastercardem z VELO...

    Velo ma chyba wyjątkowo wysokie prowizje od przewalutowan,
    tanio było w Visie.

    A nie ma opcji obciązenia w PLN?
    Jak juz przelewy24 akceptują, to powinni byc dostosowani do polskiego
    rynku.

    swoją droga
    https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/platnosci
    -walutowe
    "realizujemy transakcje bez zbędnego (i niekorzystego)
    przewalutowania", ale co dokładnie mają na mysli, to juz nie napisali
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2023-11-09 11:50:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 Nov 2023 09:05:40 -0800 (PST), w
    <71005abd-11ef-4d2e-95da-a2b6bb252fben@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Lepiej zapytaj najpierw samo przelewy24,
    > jak tam u nich jest z płaceniem w dolarach,
    > może obciążają w złotówkach?

    Jak kliknę "wybierz jak chcesz zapłacić" to już będę musiał zapłacić, a nie
    wiem czy nie skorzystać z Mastercarda jednak.

    > Hmm, w tylu bankach masz rachunki dolarowe?

    Nope. Złotówkowe. Mam USD w Nest, bo sobie otworzyłem.

    > A w ogóle w jakim to sklepie można zapłacić
    > w dolarach przez przelewy24?

    Nie wiem czy będą dolary, ale tak sądzę, bo na tyle mam rachunek w sklepie.

    > No i N26 karta też w miarę OK.
    > Nie będę nadmieniał, że mogę cię polecić ;>

    Muszę coś sobie zrobić do płatności w USD, bo Getina mi wyłączają... co
    najlepsze, co polecisz i co z tego będę miał? :D

  • 6. Data: 2023-11-09 12:18:31

    Jednak faktycznie obciążają w złotówkach.
    Kurs 4,30zł za 1USD.