  • 1. Data: 2023-11-09 01:00:38
    Temat: Kalkulatory odsetek od zaległości podatkowych
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Ostatnio postanowiłem popłacić "trochę zaległe" podatki, więc
    "otworzyłem kalkulator na stronie MinFin" chciałem napisać, ale
    tylko kliknąłem na bookmark, bo przeglądarka powiedziała, że nic o
    takiej stronie nie wie...
    I rzeczywiście - dopiero po obcięciu URLa po słowie kalkulatory,
    pojawiła się strona z odnośnikami do kalkulatorów, ale tego od
    podatków nie było :-( Więc idę dalej (a miałem jeszcze parę
    bookmarków).

    Money.pl powiada, że zero dopłaty, ale coś mnie tknęło i
    spróbowałem Bankier.pl i?
    Tu jest kilkanaście złodych dopłaty.
    Hm... Po przejechaniu przez wszystkie, jakie udało mi się znaleźć
    stwierdziłem, że najlepiej sobie radzi kalkulator GOFINu, bo w
    przeciwieństwie do tego z bankier.pl od razu daje dobrą wartość.

    No dobra, to liczę GOFINem następną kwotę, nieco mniejszą (i na
    oko z kwotą odsetek mieszczącą się w limicie niepłacenia).

    A GOFIN mi mówi, że mam zapłacić 4 złote odsetek! O tak:
    =======
    Wyniki
    Kwota zaległości podatkowej:
    184,00 PLN
    Termin płatności podatku:
    20.09.2023, środa
    Data wpłaty:
    09.11.2023, czwartek
    od - do liczba dni stawka kwota
    21.09.2023 - 04.10.2023 14 15,00% 1,059
    05.10.2023 - 09.11.2023 36 14,50% 2,631
    Razem odsetek do zapłaty:
    3,69
    Po zaokrągleniu do pełnych złotych:
    4,00
    Kwota zaległości podatkowej:
    184,00
    Razem do zapłaty:
    188,00
    =======
    "RAZEM DO ZAPŁATY" to jest zalecenie dla użytkownika, wynik
    kalulacji!!!

    A tuż poniżej wyświetla się informacja:
    ======
    UWAGI:

    Odsetek za zwłokę od zaległości podatkowych nie wpłaca się, jeżeli
    wysokość odsetek nie przekracza trzykrotności wartości opłaty
    pobieranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia
    23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe za traktowanie przesyłki
    listowej jako przesyłki poleconej (obowiązki operatora
    wyznaczonego pełni Poczta Polska S.A.). Obecnie kwota ta wynosi
    8,70 zł (tj. 3 x 2,90 zł).

    Podstawa prawna: [...]
    ======

    No to ja już nic nie rozumiem...

    witrak()

  • 2. Data: 2023-11-10 06:38:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-11-09 o 01:00, witrak() pisze:
> [...]
    > stwierdziłem, że najlepiej sobie radzi kalkulator GOFINu, bo w
    > przeciwieństwie do tego z bankier.pl od razu daje dobrą wartość.

    Bardzo ciekawe jest, że wszyscy sprawdzają w wielu kalkulatorach
    a już na pewno nie ufają temu ze stron MF :-)