  • 11. Data: 2002-10-31 02:44:58
    Temat: Re: Dlaczego SKOK daje tak duże oprocentowanie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "krab" <_...@h...pl___> writes:

    > skok to nie bank, to najzwyklejsza spoldzielnia, nie maja zadnych obciazen
    > obowiazkowych

    Tak czy owak, musza miec problemy z pozyczeniem pieniedzy na lepszych
    warunkach. Bardzo dziwne, bank (normalny, nie taki zagrozony upadloscia)
    raczej by drozej od WIBORu pieniedzy nie sciagal, bo i po co.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 12. Data: 2002-10-31 09:14:25
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Nie masz racji. Każdy człowiek z ulicy bez żadnych dodatkowych opłat może
    > założyć lokatę (w tym tą o stałym oprocentowaniu powyżej 9%). Sprawdziłem.
    > Tensor1.

    Ale czy to nie jest tak, ze "Każdy człowiek z ulicy" zakladajac ta lokate
    staje sie czklonkiem spoldzielni SKOK?
    No bo jesli zostaje czlonkiem to ciaza na nim obowiazki czlonka (oplaty).
    Jesli nim nie zostaje to chyba nie moze miec gwarancji "SKOKowych" czyli ani
    BFG ani SKOK nie gwarantuja jego wkladow...
    Tak tylko gdybam...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2002-10-31 22:02:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    30 Oct 02 22:49, t...@p...onet.pl pisal do All:

    t> Nie masz racji. Każdy człowiek z ulicy bez żadnych dodatkowych opłat
    t> może założyć lokatę (w tym tą o stałym oprocentowaniu powyżej 9%).

    Założyć może, jak się zapisze do SKOK, a to oznacza to co wyzej, z tym że
    niektore SKOK zwalniają "członków tylko lokujących" od comiesiecznych
    składek na IKS. Nie znaczy to że jest sie zwolniony z wpisowego i wykupienia
    (zwrotnego) udziału spółdzielczego.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 14. Data: 2002-11-01 20:54:05
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Jesli nim nie zostaje to chyba nie moze miec gwarancji "SKOKowych" czyli ani
    > BFG ani SKOK nie gwarantuja jego wkladow...

    Nie wiem czy zostaje członkiem spółdzielni. Wiem natomiast, że korzysta z
    gwarancji SKOKowych bez dodatkowych opłat. Reasumując ta sprawa (bardzo duże
    stałe oprocentowanie) jest dla mnie ciągle bardzo dziwna. Proszę tylko aby ktoś
    moich wątpliwości nie potraktował jako reklamę SKOKa a wręcz odwrotnie. Dalej
    czekam na jakieś kompleksowe wyjaśnienie. Pozdrowienia Tensor1.

  • 15. Data: 2002-11-02 13:43:12
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > miedzybankowym i NBP ???
    > SKOKi maja wewnetrzne kalkulacje oparte głównie o drobne pozyczki tzw.
    > "chwilówki" (do 30 dni) oprocentowane na kilkadziesiat (n.p. 72%) rocznie.
    > Klientom takie oprocentowanie wisi, bo jak potrzebuja n.p. stówe na tydzień
    > to oddanie kilku zlotych wiecej ich nie rujnuje - koszt takiej pożyczki jest
    > porównywalny n.p. z pobraniem kasy w obcym bankomacie.
    > Dla SKOK'u roznica miedzy kosztem depozytu (n.p. 10% p.a.) i zyskiem z
    > chwilowki (n.p. 72% p.a.) wystarczy by spokojnie dac wysokie oprocentowanie
    > depozytów i miec dostateczne zabezpieczenia.

    To by wyjaśniało sprawę. Co więcej żadnych opłat za członkostwo nie ma. A więc
    Panie i Panowie zakładamy lokaty w SKOKu. Czy radzisz???. Tensor1

  • 16. Data: 2002-11-02 13:51:24
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:1793.000009dc.3dc3d670@newsgate.onet.pl, t...@p...onet.pl
    wrote:

    > To by wyjaśniało sprawę. Co więcej żadnych opłat za członkostwo nie
    > ma. A więc Panie i Panowie zakładamy lokaty w SKOKu.

    Ale jak to zrobic nie wstając od komputera? Ehh, chyba nic z tego ;)

    BTW, a jak się zakłada takie lokaty? Można zadeklarować i przelać (mają
    rachunek w banku?), czy trzeba wszystko przynieść w walizeczce?

  • 17. Data: 2002-11-02 21:07:03
    Od: t...@p...onet.pl

    > Ale jak to zrobic nie wstając od komputera? Ehh, chyba nic z tego ;)
    >
    > BTW, a jak się zakłada takie lokaty? Można zadeklarować i przelać (mają
    > rachunek w banku?), czy trzeba wszystko przynieść w walizeczce?

    Nie wiem. Kolega przynosił w walizeczce i sobie chwali. Trochę sportu zawsze
    się przyda.

  • 18. Data: 2002-11-02 21:26:30
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci
    > Tak czy owak, musza miec problemy z pozyczeniem pieniedzy na lepszych
    > warunkach. Bardzo dziwne, bank (normalny, nie taki zagrozony upadloscia)
    > raczej by drozej od WIBORu pieniedzy nie sciagal, bo i po co.

    bo oni z wiborem nie maja nic wspolnego
    zyczaja na efektywne pi razy oko 19 - to co im tam wziasc lokate na 11 ?
    skoki raczej maja nadmiar chcacych pozyczyc forse - wiec chca ja jakos
    sciagnac do siebie w banku przeciez nie pozycza - bo musieli by doplacic, a
    bankiem nie sa wiec w narodowym nie moga sie starac
    :-)
    to banki nauczone nierobstwem ! lokuja forse w narodowym i u nich wibory i
    inne wskazniki maja znaczenie
    acha - jak juz narodowy przepelnia - to lokuja w stocznie :-))) i inne
    ciekawe interesa o ktorych pewnie sie niebawem z prasy dowiemy
    :-))

  • 19. Data: 2002-11-02 21:43:29
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > acha - jak juz narodowy przepelnia - to lokuja w stocznie :-))) i inne
    > ciekawe interesa o ktorych pewnie sie niebawem z prasy dowiemy

    Wibor nie ma nic wspólnego z lokowaniem w NBP. Wibor to średnie oprocentowanie
    po jakim banki pożyczają sobie pieniądze.

  • 20. Data: 2002-11-03 23:04:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "krab" <_...@h...pl___> writes:

    > bo oni z wiborem nie maja nic wspolnego

    Im wiekszy klient (wieksze obroty, plynnosc), tym ma wiecej z WIBORem
    itp. wspolnego.

    > zyczaja na efektywne pi razy oko 19 - to co im tam wziasc lokate na 11 ?

    A czemu nie na np. 7%?
    Ile maja zlych kredytow?

    > skoki raczej maja nadmiar chcacych pozyczyc forse - wiec chca ja jakos
    > sciagnac do siebie w banku przeciez nie pozycza - bo musieli by doplacic, a
    > bankiem nie sa wiec w narodowym nie moga sie starac

    NBP ma sie do tego nijak.

    > to banki nauczone nierobstwem ! lokuja forse w narodowym i u nich wibory i
    > inne wskazniki maja znaczenie

    Nie, banki pozyczaja sobie wzajemnie.

    > acha - jak juz narodowy przepelnia - to lokuja w stocznie :-)))

    NBP przyjmuje depozyty bez ograniczen. Ale to nie jest to, w co banki
    lubia wsadzac kase.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator