  • 1. Data: 2002-10-30 09:00:10
    Temat: mBank - klopoty z prowizja
    Od: "Mirek Maj" <m...@n...pl>

    Witam,

    Dokonalem w tym miesiacu 3 wyplat z bankomatow nalezacych do sieci Euronet,
    wydawalo mi sie ze bezprowizyjnie. Niestety okazlao sie, ze z czesci
    bankomatow mimo, ze sa w sieci Euronet wyplaty nie sa wcale bezprowizyjne.
    Czy Waszym zdaniem zapis w tabeli oplat i prowizji:

    Prowizja od wypłaty gotówki w bankomatach Sieci Euronet** na terenie
    Polski - bez prowizji

    ** Lista bankomatów sieci Euronet dostępna jest na stronach internetowych
    mBanku oraz u operatorów mLinii.

    jest wystarczajacy, zeby klient wiedzial, ze tylko z bankomatow wymienionych
    przez nich jest to mozliwe? Ja potraktowalem ten zapis na zasadzie: No coz
    mily bank, nie dosc ze bezprowizyjnie to jeszcze byli tacy uprzejmi, ze
    mozna sprawdzic gdzie sa w Polsce bankomaty Euronetu. Wizerunek loga
    Euronetu na bankomacie byl dla mnie wystarczajacy, zeby skorzystac z
    atrakcyjnej (dla banku) oferty. Mojej reklamacji nie uznali.

    Czy ktos mial taki problem z mBankiem?

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2002-10-30 10:27:51
    Temat: Re: mBank - klopoty z prowizja
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Czy ktos mial taki problem z mBankiem?

    Ale to nie jest problem mBanku - tylko wszystkich bankow wykorzystujacych
    _siec_ Euronetu (Multi, Intelig, LG, wkrotce Pekao SA i inne).
    Muisz odroznic bankomat Euronetu od tego, ktory znajduje sie w placowce
    Milleennium.
    On jest tylko _obslugiwany_.
    Jak ktos tutaj trafnie dal przyklad - twoje sa mopy i srodki czystosci - ale
    sprzata ktos inny ;)

  • 3. Data: 2002-10-31 10:47:01
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    Jesli rzeczywiscie jest tak, jak piszesz, to jest to oszustwo ze strony
    banku.
    Nie pisza przeciez "w niektorych bankomatach Euronetu".
    Ile % tych bankomatow jest objetych bezprowizyjnymi wyplatami?
    Ktos to policzyl?
    Rownie dobrze moglyby byc 2 takie bankomaty w Polsce, a reszta z prowizja.
    :-/
    Dopiero po Twoim poscie zajrzalem na spis na www banku i... po wybraniu
    miasta wiesza mi sie Netscape. Pod IE dziala.

    M.

  • 4. Data: 2002-10-31 11:58:55
    Od: "Przemek Jaroszewski" <p...@c...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:apoc1h$lfb$1@news.onet.pl...

> [...]
    > On jest tylko _obslugiwany_.
    > Jak ktos tutaj trafnie dal przyklad - twoje sa mopy i srodki czystosci - ale

    Widzisz, wedlug mnie masz racje, ale nie do konca :) To znaczy, owszem, jest roznica
    miedzy bankomatami nalezacymi do Euronetu i oblsugiwanymi przez Euronet. Ale istotne
    jest to, _gdzie jest napisane w TOiP_, ze bezprowizyjne wyplaty sa _tylko_ z tych
    _nalezacych_ do Euronetu? Zwrocilbym uwage na dwie rzeczy:
    - co to jest "Siec Euronet"? Zgadzam sie z Mirkiem, ze jezeli bankomat wita mnie
    ekranem "Welcome to Euronet Worldwide" (tak robia Milleniumowe) i logo Euronetu, to
    mam prawo przypuszczac, ze nalezy on do takiej Sieci
    - uwaga, ze "lista bankomatow sieci dostepna jest na stronach interentowych mBanku"
    nie zalatwia sprawy. Nie jest nigdzie napisane, ze jest to jedyna obowiazujaca lista
    _wszystkich_ bezprowizyjnych bankomatow Euronetu.
    Mysle, ze wielu klientow moze sie nabrac na komunikaty bankomatow Millenium.
    Rozumiem, ze to nie do konca problem mBanku, ale moim zdaniem zadanie
    bezprowizyjnosci przy takich zapisach jak te aktualne w TOiP i na stronie daja sie
    obronic...

    Przemek

  • 5. Data: 2002-10-31 12:55:45
    Od: i...@p...onet.pl

> [...]
    > Dopiero po Twoim poscie zajrzalem na spis na www banku i... po wybraniu
    > miasta wiesza mi sie Netscape. Pod IE dziala.

    Uważam, że jak jest logo Euronetu to bankomat powinien być
    traktowany jako Euronet a nie, że może być różnie.
    Po to jest logo aby rozpoznać od razu towar (tutaj - bankomat)
    od innego produktu. Udawanie kogoś innego może być ścigane.
    A w sytucaji kiedy Euronet obsługuje bankomaty kogoś innego
    powinien dawać logo, które jednoznacznie powie, że nie jest
    to jego bankomat w sensie bezpłatnej wypłaty w bankomatach
    Euronetu

    Bartek I.

  • 6. Data: 2002-10-31 15:41:31
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Thu, 31 Oct 2002, Michal Sawicki wrote:

    > Ile % tych bankomatow jest objetych bezprowizyjnymi wyplatami?
    > Ktos to policzyl?

    Tak, ja :-) policzylem dla Warszawy.
    Wedlug spisu na stronie Sebastiana www.karty.pl w Warszawie jest 112
    bankomatow Euronetu. Na liscie mBanku jest ich 109.
    Ktos moze pokusi sie o wskazanie tych 3 "nielegalnych"?
    M.

  • 7. Data: 2002-10-31 21:44:28
    Od: "ewis" <e...@i...pl>

    > Tak, ja :-) policzylem dla Warszawy.
    > Wedlug spisu na stronie Sebastiana www.karty.pl w Warszawie jest 112
    > bankomatow Euronetu. Na liscie mBanku jest ich 109.
    > Ktos moze pokusi sie o wskazanie tych 3 "nielegalnych"?

    1. w auchan na pulawskiej

  • 8. Data: 2002-11-02 05:47:04
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Thu, 31 Oct 2002, ewis wrote:

    > 1. w auchan na pulawskiej

    2. Auchan przy Gorczewskiej? Tego bankomatu nie ma ani na jednym, ani na
    drugim spisie. Nie wiem, czy pobiera prowizje..

    M.

  • 9. Data: 2002-11-02 08:12:18
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek Jaroszewski" <p...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    logo
    > Euronetu, to mam prawo przypuszczac, ze nalezy on do takiej Sieci

    Nie wiem kto wpadł na pomysł oznaczania bankomatów Mille logiem Euronetu.
    Należałoby dążyć do zmiany tegoż właśnie, gdyż jest to wyjątkowo dyskusyjna
    kwestia. I wina leży po stronie Euronetu/Mille, jako że postępując w ten
    sposób powodują dezinformację i w pewien sposób oszukują klienta.

    Skoro ten bankomat nie jest traktowany, jak należący do sieci Euronet - NIE
    MOŻE mieć naklejek "euronet" [a widziałem już takie] i loga na display'u.
    Może uderzyć do Euronetu?

    Jak ja miałem konto w Mille, to wtedy bankomaty nie imitowały Euronetu...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 10. Data: 2002-11-02 17:15:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Zrob cos z tymi polskimi znakami, albo ich w ogole nie uzywaj, bo tego
    prawie nie daje sie czytac.

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > Nie wiem kto wpad na pomys oznaczania bankomatów Mille logiem Euronetu.
    > Naleaoby dy do zmiany tego wanie, gdy jest to wyjtkowo dyskusyjna
    > kwestia. I wina ley po stronie Euronetu/Mille, jako e postpujc w ten
    > sposób powoduj dezinformacj i w pewien sposób oszukuj klienta.

    Generalnie jest tak:
    - klienci np. mBanku zawieraja umowe z mBankiem, a nie z Euronetem
    i Millennium. Wszelkie reklamacje powinni kierowac wiec do mBanku.
    - o ile wiem, bankomaty Millennium sa wlasnoscia Millennium (BIG),
    oraz sa obslugiwane przez Euronet.
    - naturalne jest dla mnie, ze Euronet wyswietla na nich swoje reklamy itp.
    - prowizje mBanku sa naliczane przez mBank, nie przez Euronet. Jesli mBank
    nalicza prowizje dla korzystajacych z bankomatow Millennium, to powinien
    to jasno okreslic w regulaminie itp. (i chyba tak jest?).

    A swoja droga mBank moglby zastrzec w swojej umowie z Euronetem,
    ze ten drugi ma odpowiednio oznakowac bankomaty opisane w umowie, i nie
    byloby problemu. Chyba ze Euronet traktuje bankomaty Millennium jako swoje,
    a tylko mBank tego nie robi, nie wiem.

    > Skoro ten bankomat nie jest traktowany, jak nalecy do sieci Euronet - NIE
    > MOE mie naklejek "euronet" [a widziaem ju takie] i loga na display'u.

    Dlaczego? To sprawa wlascicieli tych bankomatow oraz Euronetu.

    > Moe uderzy do Euronetu?

    A na jakiej podstawie?
    --
    Krzysztof Halasa